Na oficjalnej stronie studia Obsidian Entertainment opublikowano kolejny mały teaser zapowiadający rychłe ujawnienie nowego cRPG-a tego zespołu. Pojawiły się również plotki, według których głównym projektantem gry jest Josh Sawyer, który pełnił tę samą rolę przy produkcji Fallout: New Vegas oraz IceWind Dale II.
Wczoraj pisaliśmy o pojawieniu się pierwszych wskazówek dotyczących niezapowiedzianego do tej pory projektu studia Obsidian Entertainment. Teraz na stronie zespołu pojawiła się kolejna aktualizacja, choć niestety wciąż nie rozjaśnia ona zbytnio całej sytuacji.
Przede wszystkim obecna wczoraj cyfra cztery uległa zmianie na trójkę. Potwierdziły się więc nasze wcześniejsze podejrzenia, że wyświetlane na stronie liczby symbolizują odliczanie do momentu ujawnienia projektu. Tym samym osłabieniu uległa teoria, według której chodzi o Dungeon Siege IV. Choć oczywiście, nie oznacza to wcale wykluczenia tego tytułu ze spekulacji.
Zmianie cyfry towarzyszyły kolejne teksty wyglądające na cytaty z jakiejś prastarej księgi, jakich pełno we wszystkich światach fantasy. Z ich treści nie da się jednak wywnioskować niczego konkretnego. Warto dodać, że użytkownicy oficjalnego forum studia wydedukowali, że prawdopodobnym tytułem gry będzie Eternity (czyli Wieczność), co ładnie pasowałoby do obecnego na stronie obrazka węża pożerającego własny ogon.

Pojawiły się również plotki, że w projekt jest zaangażowany jest Josh Sawyer. Twórca ten karierę rozpoczął w studiu Black Isle. Pierwszym tytułem, przy produkcji którego pełnił rolę głównego projektanta było IceWind Dale II. Sawyer stał również za Van Burenem, czyli ostatecznie skasowaną przez firmę Interplay trzecią częścią Fallouta. Do tego postapokaliptycznego uniwersum powrócił wiele lat później obejmując przywództwo w zespole odpowiedzialnym za Fallout: New Vegas.
Ostatnio Josh Sawyer pracował nad cRPG-iem opartym na marce zapoczątkowanej przez film Obcy - ósmy pasażer Nostromo. Niestety, wydawca gry, czyli firma Sega, podjął decyzję o skasowaniu projektu. W rezultacie studio Obsidian musiało zwolnić około dwudziestu pracowników. Wśród nich na szczęście nie znalazł się Sawyer.

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.