Nowe materiały graficzne z XCOM
Graczy z ciekawością (tudzież niepokojem) śledzących wszystkie pojawiające się informacje o zapowiedzianej niedawno grze XCOM powinny zainteresować właśnie wypuszczony bogaty zestaw screenów z tej produkcji.
Graczy z ciekawością (tudzież niepokojem) śledzących wszystkie pojawiające się informacje o zapowiedzianej niedawno grze XCOM powinien zainteresować właśnie wypuszczony bogaty zestaw screenów z tej produkcji.

Nie da się ukryć, że ujawnienie najnowszej odsłony cyklu XCOM wywołało spore kontrowersje. Nie dość, że zapowiedziano kompletne zerwanie ze starymi mechanizmami rozgrywki (czyniąc z gry FPS-a, zamiast turówki), to jednocześnie poskąpiono konkretów odnośnie tego jak tytuł ten będzie wyglądać i działać. Jakiś czas temu w pismach branżowych zaczęły pojawiać się zapowiedzi, dzięki czemu dowiedzieliśmy się co nieco o tym, jak przebiegać będzie sama rozgrywka. Natomiast teraz wreszcie pojawiły się oficjalne screeny z tej produkcji.
Przypomnijmy, że wszystko to hulać ma na technologii Unreal Engine 3.0. Nie da się ukryć, że nawet stylem grafiki gra nie bardzo przypomina stare klasyki, choć nie da się jej odmówić specyficznego uroku. Wszystkim zniesmaczonym weteranom DOS-owych bojów pozostaje modlić się o to, by prawdziwe okazały się plotki o drugim tytule korzystającym z marki X-Com, który rzekomo miałby być tradycyjną turową strategią przygotowywaną przez Firaxis. Alternatywnie swoje nadzieje mogą skierować w stronę niezależnego studia Goldhawk Interactive, którego nadchodząca produkcja zatytułowana Xenonauts ma w założeniach być duchowym spadkobiercą X-COM: UFO Defense oraz X-COM: Terror from the Deep.
Więcej:Liczne zwolnienia w Firaxis Games. Winna jest prawdopodobnie kiepska sytuacja Civilization 7

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany23874 Legend
Powiedz mi - a co MNIE obchodzi srednia ocen? Dla mnie to jest chlam i tyle i chociazbys mi pokazywal wszystkie mozliwe wyniki dajace nawet 15/10 to i tak bedzie chlamem. I jakbys czytal komentarze graczy a nie "szanownych recenzentow" to nie jest juz tak rozowo. Co zreszta widac na tym samym metacritic w miejscu "user score". Teraz tylko czekac az bedziesz mi wyjasnial ze liczy sie jedynie to co napisali recenzenci a gracze sie nie znaja.
aope Legend

Nie przesadzajmy, Fallout 3 wcale taką złą grą nie był. Fakt, że może nie powinien nazywać się "Fallout", ale co by nie mówić, to kawał porządnego crpg.
Do tego XCOMa natomiast zbyt pozytywnie nastawiony nie jestem. O ile Fallout 3 wciąż jest cRPG, tak jak F1 i F2, czyli zachował po części swoje korzenie, o tyle XCOM ze strategią...no właśnie. Zgodzę się, że śmierdzi (pachnie?) to na kilometr Bioshockiem. I nie byłoby to nic złego, gdyby nie to XCOM w nazwie. A mi wciąż marzy się remake UFO: Enemy Unknown...niech nawet będzie w 3D, ale niech będzie takiej jakości, jak pierwowzór...
@Asmodeusz: nie tylko turówek, ale i innowacyjnych gier logicznych oraz takich, które trudno sklasyfikować (ot, Patapon, mniam) :)
Mastyl Legend

"zapowiedziano kompletne zerwanie ze starymi mechanizmami rozgrywki"
Takie pomysły zdarzały się wczesniej, miała być FPP na silniku Unreal 1 na bazie X-com, mial byc takze (chyba nawet wyszedł na konsole) X-com Enforcer - strzelanka TPP.
zanonimizowany23874 Legend
Przeszedlem swojego czasu Enforcera i byly to popluczyny. Mogloby sie to nazywac "kurka wodna" IMO bo w tej grze nie bylo praktycznie NIC co mialoby zwiazek z XCOMem. Dlatego tez jak ludzie mowia o serii XCOM to rzadko wspominaja o Enforcerze. Co do interceptora - IMO byl calkiem fajny tylko o wiele za szybki. Do czasu wynalezienia mind ray (czy jak to sie zwalo) praktycznie nie dalo sie nic ubic.
zanonimizowany16248 Senator
Asmodeusz ---> przyznam Ci rację, że turówki wychodzą, ale nie sądzę, aby były w czołówce sprzedaży, a na pewno nie w USA. A - przynajmniej ja rozważam tutaj to "XCOM" jako grę, która ma przynieść zysk i sukces sprzedażowy.
O ile F3 można nazwać nawet udaną grą, to jednak odznaczała się duża ilością uproszczeń w mechanice gry. Jak np. uproszczony i nierówny sposób prowadzenia pojedynków, statystyki, które można było bez problemu podbić do maksimum, co umniejszało ich znaczenie w grze, itp. itd. Ostatecznie, przy najmniej dla mnie był to spory regres w stosunku do klasycznych odsłon i sieka z mitologii świata.
Zobaczymy jak to wyjdzie Obsidianowi z ich Fallout New Vegas.
Przypominam również, jak została odebrana seria Ufo:After[...], która została wzięta za kontynuatora idei XCOM, a tak na prawdę oprócz inwazji obcych nie miała z nim nic wspólnego.
A muszę przyznać, że może oprócz pierwszej części, która była dość siermiężna była to całkiem udana seria gier taktycznych.