Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 listopada 2011, 14:54

autor: Olek

Nowa strategia rozwoju grupy CD Projekt RED. Trzy premiery w przyszłym roku.

Grupa kapitałowa CD Projekt RED przedstawiła strategię działań na lata 2012-2015. Z informacji zawartych w dokumencie wynika, że w ciągu najbliższych 4 lata czekają nas premiery 6 gier twórców Wiedźmina 2, z czego w dwóch przypadkach mają to być projekty największego kalibru.

„Zabójcy wątpliwości” - pod takim hasłem odbywa się Dzień Inwestora zorganizowany przez grupę kapitałową CD Projekt RED. Po raz pierwszy w swej historii notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka przedstawiła długoterminową strategię ekspansji. W planach CDR na lata 2012-2015 znajduje się m.in. deweloping 6 nowych gier, z czego 2 mają być wysokobudżetowymi produkcjami najwyższych lotów.

Prezentowane inwestorom wykresy i cyferki zazwyczaj nie są szczególnie interesujące dla przeciętnego gracza. 12-stronicowy dokument opublikowany dziś przez CD Projekt RED S.A. zawiera jednak sporo ciekawych informacji związanych z planami rozwoju firmy, w tym działalności jej studia deweloperskiego oraz platformy dystrybucji elektronicznej Good Old Games.

Nowa strategia rozwoju grupy CD Projekt RED. Trzy premiery w przyszłym roku. - ilustracja #1

CD Projekt RED

Sukces Wiedźmina 2 sprawił, że deweloperzy z CD Projekt RED mają coraz większe ambicje i zakładają, że do końca 2015 roku sprzedaż wyprodukowanych przez studio gier osiągnie pułap 10 milionów egzemplarzy.

- Chcemy wejść do trójki najbardziej uznanych producentów gier RPG na świecie. Spółka będzie posiadać dwie globalne linie topowych gier wydawanych jednocześnie, na nie mniej niż dwie platformy sprzętowe każda. Właśnie rozpoczynamy pracę nad naszą drugą serią. W strategii zaprezentowaliśmy harmonogram wydawniczy tytułów na najbliższe cztery lata, który zawiera dwie topowe, światowe premiery – stwierdził Adam Kiciński, prezes CD Projekt RED.

Spółka zdefiniowała cztery kategorie produktów, których tworzeniem zajmą się REDzi:

  1. A – gry ze średnią ocen na poziomie powyżej 80%, minimum jedna platforma sprzętowa, dystrybucja elektroniczna, ograniczony budżet, czas produkcji nie przekraczający 2 lat;
  2. AA – gry ze średnią ocen na poziomie powyżej 85%, jedna platforma sprzętowa, sprzedaż powyżej 500 tys. egzemplarzy w pierwszym roku, przedział cenowy na rynku zachodnioeuropejskim 39-59 euro, ograniczony budżet i czas produkcji 1-2 lata;
  3. AAA – gry ze średnią ocen 90%, jedna platforma sprzętowa, sprzedaż 800 tys. - 1,3 mln egzemplarzy w pierwszym roku, przedział cenowy na rynku zachodnioeuropejskim 49-59 euro, wysoki budżet i czas produkcji 2-4 lata;
  4. AAA+ - gry ze średnią ocen powyżej 90%, co najmniej dwie platformy sprzętowe, sprzedaż powyżej 2 mln egzemplarzy w pierwszym roku, ceny 49-59 euro, wysoki budżet, czas produkcji 3-5 lat.

Kategorie te są o tyle znaczące, że pozwalają przynajmniej częściowo zorientować się w planach deweloperów z CDR. I tak, w przyszłym roku czekają nas trzy premiery – jedna gra z kategorii AAA oraz dwie z kategorii A. Wiemy już, że tytuł AAA to Wiedźmin 2 w wersji na Xboksa 360. Deweloperzy zapewnili, że prace nad konsolowymi przygodami Geralta posuwają się do przodu i wyznaczony na I kwartał 2012 roku termin rynkowego debiutu nie jest zagrożony. Zamierzenia na kolejne lata to: 2013 – jedna premiera AA, 2014 – jedna premiera AAA+ i 2015 – jedna premiera AAA+. Nie trudno domyślić się, że wśród dwóch wysokobudżetowych produkcji RED-ów kryje się Wiedźmin 3. Drugi projekt z kategorii AAA+ ma być zupełnie nową marką, a dokładniej RPG w klimatach science-fiction.

Niestety, w zestawieniu wyraźnie brakuje jednej pozycji – Wiedźmina 2 w wersji na PlayStation 3. Gra powinna być oznaczona jako projekt AAA. Tymczasem w latach 2012-2015 planowana jest tylko jedna taka premiera i będzie to wspomniany już Wiedźmin 2 na konkurencyjną konsolę Xbox 360.

Nowa strategia rozwoju grupy CD Projekt RED. Trzy premiery w przyszłym roku. - ilustracja #2

GOG.com

Spore zmiany czekają serwis Good Old Games. Grupa CD Projekt RED chce, by w ciągu najbliższych 4 lat GOG.com stał się drugą pod względem wielkości niezależną platformą dystrybucji elektronicznej gier wydawanych na komputery PC. Oznacza to między innymi podwajanie generowanych zysków w latach 2012 i 2013, a kluczem do do sukcesu ma być poszerzenie oferty o nowsze tytuły, które oferowane będą w cenach 13,99-16,99 dolara.

Zgodnie z założeniami strategii, platforma nawiąże ścisłą współpracę z twórcami gier niezależnych. Ponadto w przyszłym roku w GOG.com swoją premierę będzie miała produkcja „znanego zagranicznego studia”, sprzedawana na zasadzie czasowej wyłączności.

CD Projekt

Grupa CD Projekt RED nie zamierza też rezygnować z prowadzenia działalności dystrybucyjnej, choć w dalszym ciągu będzie ona skupiać się na krajowym rynku. W planach jest m.in. uruchomienie nowej, wysokomarżowej linii produktowej oraz wejście... do kin. Tak, od przyszłego roku CD Projekt zajmie się również dystrybucją filmów kinowych. Na szczęście będzie to na razie jedynie dodatkowy segment działalności biznesowej, a firma ma zamiar stale poszerzać swoją ofertę gier oraz rozwijać sieć sprzedaży.

  1. Strategia Grupy Kapitałowej CDProjekt RED na lata 2012-2015