Za cztery dni Gran Turismo 7 będzie obchodzić drugie urodziny. Co studio Polyphony Digital przygotowało na tę okazję? Wypuszczona dzisiaj aktualizacja 1.43 dodaje trzy samochody (w tym dwa z „recyklingu”) i… bardzo niewiele poza tym.
AKTUALIZACJA (oryginalna wiadomość: 29 lutego)
O dziwo, tym razem korekta cen u sprzedawcy samochodów legendarnych w Gran Turismo 7 w ogólnym zarysie okazuje się raczej korzystna dla graczy. Użytkownik Eggstor z forum GTPlanet, który monitoruje koszt aut w grze, wyliczył, że jest więcej pojazdów z obniżoną wartością niż tych z podniesioną. Wprawdzie na ten moment jego dane nie obejmują jeszcze 12 co bardziej nieuchwytnych modeli i ostateczne wnioski potencjalnie ulegną zmianie, ale i tak można mówić o pozytywnej niespodziance.
Wczoraj było dość nerwowe dla fanów Gran Turismo. Studio Polyphony Digital zwykło wypuszczać zwiastuny aktualizacji do GT7 dzień przed udostępnieniem ich do pobrania – lecz tym razem uchybiło tej regule. Gracze godzinami odświeżali media społecznościowe dewelopera, przerzucając się domysłami na temat tego, co twórcy mogą szykować na drugą rocznicę premiery gry, która wypada w poniedziałek (rok temu był to bardzo okazały update).
Ostatecznie trailer (poniżej) i szczegóły aktualizacji 1.43 zostały ujawnione wraz z jej udostępnieniem, tj. dopiero dzisiaj rano. I znów fani nie są zadowoleni – twórcy przygotowali bardzo ubogi pakiet atrakcji. Na początek wymieńmy trzy nowe samochody:
Pierwszy model został przeniesiony z Gran Turismo 6, drugi potencjalnie w dużej mierze też – odmiana MR GSR ’06 różni się tylko nieznacznie od wersji GSR ’05, która była dostępna w owej starszej grze. Renault 4 zaś… cóż, niewątpliwie jest kultowym samochodem, ale niekoniecznie pasuje idealnie do gry skupionej na jeździe po torach wyścigowych.
Reszta zawartości aktualizacji to w zasadzie kosmetyka:
Do tego dochodzi jeszcze cokwartalny punkt programu: korekta cen samochodów legendarnych (na ogół oznacza to wzrost ich wartości w oparciu o zmiany sytuacji na prawdziwym rynku „klasyków”). Ponadto nastąpiła przerwa w cotygodniowych wyzwaniach, która potrwa do 8 marca – od tej pory będą pojawiały się co piątek. Pełną listę zmian sprawdzicie tutaj.
Oby marcowa aktualizacja – jeśli Polyphony Digital w ogóle takową planuje – okazała się bogatsza w atrakcje. Mile widziana byłaby zwłaszcza nowa trasa, bo minął już rok, odkąd do gry dodano ostatni kawałek asfaltu (śnieżny tor Lake Louise z listopada trudno traktować jak coś więcej niż ciekawostkę). Nie sposób oprzeć się wrażeniu, że po wypuszczeniu przełomowej wersji Spec II cztery miesiące temu deweloper spoczął na laurach – lub wręcz skupił już prawie całą uwagę na następnej grze.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
6

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.