Nowa aktualizacja do Baldur’s Gate 3 jest większa, niż myśleliśmy. Larian zapomniał wspomnieć o dwóch rzeczach
Ekipa Larian Studios i dopisuje dwie rzeczy do informacji o najnowszej łatce do gry Baldur’s Gate 3. Ponadto twórcy obiecują, że pochylają się nad problemem zawieszania się tej produkcji na PS5.

23 września donosiliśmy Wam o ważnej aktualizacji, której doczekał się Baldur’s Gate 3. Najwyraźniej jednak łatka przygotowana przez ekipę Larian Studios jest większa niż sądziliśmy, bowiem zespół zapomniał pochwalić się jednym z jej elementów, a także zaproponować tymczasowe rozwiązanie na problemy z zawieszaniem się gry na PlayStation 5. Niemniej Swen Vincke i spółka nadrobili zaległości, dopisując co trzeba do oficjalnej informacji.
Zacznijmy od najbardziej palącej kwestii, czyli wyżej wspomnianego zawieszania się gry w losowych momentach na PlayStation 5. Deweloperzy przekonują, że przyglądają się sprawie, jednak zanim rozprawią się z tym problemem, polecają graczom wyłączyć tryb wydajności w ustawieniach. Poza tym wśród komentarzy użytkowników można znaleźć inny pomysł na obejście tego problemu, w postaci wyłączenia efektów związanych z adaptacyjnymi spustami.
Druga dodatkowa informacja ma już bardziej pozytywny wydźwięk. Hotfix 34 wprowadza bowiem „obsługę nowej technologii supersamplingu firmy Intel – XeSS, dostępnej w DirectX 11 dla kart Intel Xe oraz w Vulkanie dla kart Intel Xe i innych producentów”.
Na koniec nie pozostaje mi nic innego, jak zaprosić Was do lektury naszej wiadomości wspomnianej na wstępie, gdzie szczegółowo omawiamy wszystkie nowości wprowadzone w omawianej łatce. Wśród nich prym wiedzie natywna obsługa Steam Decka.