Niespodziewane wieści dla fanów Wiedźmina 3. Wielki hit CD Projektu RED otrzyma wsparcie dla modów na konsolach
Z raportu finansowego CD Projektu wynika, że konsolowy Wiedźmin 3 otrzyma wsparcie dla modów. Aktualizacja zadebiutować ma jeszcze w tym roku.

Aktualizacja (30 maja, godz. 14:16)
CD Projekt Red potwierdziło i uzupełniło poniższe informacje. Jak czytamy w serwisie X:
Jeszcze w tym roku wprowadzimy multiplatformową obsługę modów na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Dzięki temu tworzenie, udostępnianie i korzystanie z modów do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie łatwiejsze i bardziej dostępne niż kiedykolwiek wcześniej.
Na razie gracze mogą zapoznać się z FAQ na temat nadchodzącego wspólnego ekosystemu modowania. Z zamieszczonych tam odpowiedzi wynika, że nie wszystkie mody zostaną przeniesione na konsole (kryteria nie są znane), korzystanie z Cross-Platform Mod Support będzie darmowe, na platformę trafią także mody stworzone poza REDKit, a inne serwisy z modyfikacjami (np. Nexus Mods) dalej będą wspierane przez grę na PC (na konsolach tylko mod.io).
Więcej informacji zostanie przekazanych bliżej premiery łatki.
Oryginalna wiadomość (30 maja, godz. 8:38)
Jeżeli jest coś, czego konsolowi gracze mogą pozazdrościć posiadaczom PC, to jest to bez dwóch zdań rozbudowana scena moderska. Niektóre produkcje na konsolach oferują już jednak wsparcie dla fanowskich projektów, a jeszcze w tym roku powinien do nich dołączyć kolejny duży tytuł.
Wiedźmin 3 z modami na konsolach
Przedwczoraj grupa CD Projekt podzieliła się raportem finansowym za pierwszy kwartał 2025 roku. Poznaliśmy m.in. imponującą sprzedaż Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, a także otrzymaliśmy potwierdzenie, że Cyberpunk 2 – wcześniej określany jako Project Orion – wszedł w fazę preprodukcji. Przeglądając raport grupy, można jednak natrafić na inną, bardzo ciekawą wzmiankę.
19 maja gra Wiedźmin 3: Dziki Gon obchodziła swoje 10. urodziny. Z tej okazji studio CD PROJEKT RED ogłosiło, że gracze mogą spodziewać się serii wydarzeń, specjalnych partnerstw oraz niespodzianek. Studio zapowiedziało również, że jeszcze w tym roku pojawi się nowa aktualizacja do Wiedźmina 3: Dziki Gon, w której – dzięki współpracy z mod.io – popularne wśród graczy mody będą dostępne także na konsolach nowej generacji.
W ten oto sposób otrzymaliśmy potwierdzenie, że jeszcze w tym roku konsolowi gracze Wiedźmina 3 będą mogli zainstalować modyfikacje za pośrednictwem platformy mod.io. Biorąc pod uwagę, że w zeszłym roku wypuszczono oficjalne narzędzia REDkit, jest to świetny moment na dodanie tego typu funkcji.
Jest to o tyle ciekawe, że w raporcie użyto zwrotu „zapowiedziało” w czasie przeszłym, mimo iż nic takiego nigdy nie miało miejsca. Istnieje więc możliwość, że projekt został anulowany, a firma najzwyczajniej w świecie zapomniała usunąć tę wzmiankę z raportu. Równie dobrze jednak CD Projekt mógł opóźnić ogłoszenie, które przez czyjeś niedopatrzenie pojawiło się w dokumencie.
Miejmy nadzieję, że prawda jest bliższa tej drugiej opcji i już niedługo otrzymamy oficjalną zapowiedź nowej aktualizacji.