Z raportu finansowego CD Projektu wynika, że konsolowy Wiedźmin 3 otrzyma wsparcie dla modów. Aktualizacja zadebiutować ma jeszcze w tym roku.
CD Projekt Red potwierdziło i uzupełniło poniższe informacje. Jak czytamy w serwisie X:
Jeszcze w tym roku wprowadzimy multiplatformową obsługę modów na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Dzięki temu tworzenie, udostępnianie i korzystanie z modów do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie łatwiejsze i bardziej dostępne niż kiedykolwiek wcześniej.
Na razie gracze mogą zapoznać się z FAQ na temat nadchodzącego wspólnego ekosystemu modowania. Z zamieszczonych tam odpowiedzi wynika, że nie wszystkie mody zostaną przeniesione na konsole (kryteria nie są znane), korzystanie z Cross-Platform Mod Support będzie darmowe, na platformę trafią także mody stworzone poza REDKit, a inne serwisy z modyfikacjami (np. Nexus Mods) dalej będą wspierane przez grę na PC (na konsolach tylko mod.io).
Więcej informacji zostanie przekazanych bliżej premiery łatki.
Jeżeli jest coś, czego konsolowi gracze mogą pozazdrościć posiadaczom PC, to jest to bez dwóch zdań rozbudowana scena moderska. Niektóre produkcje na konsolach oferują już jednak wsparcie dla fanowskich projektów, a jeszcze w tym roku powinien do nich dołączyć kolejny duży tytuł.
Przedwczoraj grupa CD Projekt podzieliła się raportem finansowym za pierwszy kwartał 2025 roku. Poznaliśmy m.in. imponującą sprzedaż Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, a także otrzymaliśmy potwierdzenie, że Cyberpunk 2 – wcześniej określany jako Project Orion – wszedł w fazę preprodukcji. Przeglądając raport grupy, można jednak natrafić na inną, bardzo ciekawą wzmiankę.
19 maja gra Wiedźmin 3: Dziki Gon obchodziła swoje 10. urodziny. Z tej okazji studio CD PROJEKT RED ogłosiło, że gracze mogą spodziewać się serii wydarzeń, specjalnych partnerstw oraz niespodzianek. Studio zapowiedziało również, że jeszcze w tym roku pojawi się nowa aktualizacja do Wiedźmina 3: Dziki Gon, w której – dzięki współpracy z mod.io – popularne wśród graczy mody będą dostępne także na konsolach nowej generacji.
W ten oto sposób otrzymaliśmy potwierdzenie, że jeszcze w tym roku konsolowi gracze Wiedźmina 3 będą mogli zainstalować modyfikacje za pośrednictwem platformy mod.io. Biorąc pod uwagę, że w zeszłym roku wypuszczono oficjalne narzędzia REDkit, jest to świetny moment na dodanie tego typu funkcji.
Jest to o tyle ciekawe, że w raporcie użyto zwrotu „zapowiedziało” w czasie przeszłym, mimo iż nic takiego nigdy nie miało miejsca. Istnieje więc możliwość, że projekt został anulowany, a firma najzwyczajniej w świecie zapomniała usunąć tę wzmiankę z raportu. Równie dobrze jednak CD Projekt mógł opóźnić ogłoszenie, które przez czyjeś niedopatrzenie pojawiło się w dokumencie.
Miejmy nadzieję, że prawda jest bliższa tej drugiej opcji i już niedługo otrzymamy oficjalną zapowiedź nowej aktualizacji.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
7

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).