Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 maja 2025, 12:50

autor: Adrian Werner

Przełom w grach na PS5. Arma Reforger po raz pierwszy wprowadza pełne wsparcie dla modów na konsolach Sony

Studio Bohemia ogłosiło, kiedy Arma Reforger na PS5 otrzyma wsparcie dla modów, jak również wytłumaczyło, co będzie w ramach tego możliwe.

Źródło fot. Bohemia Interactive
i

Studio Bohemia ogłosiło, że 22 maja Arma Reforger w wersji na PlayStation 5 otrzyma pełne wsparcie dla modów.

  1. To duża rzecz. Niewiele gier konsolowych na PS5 wspiera mody, a te, które to robią, oferują znacznie mniejsze możliwości, niż wydania pecetowe. W przypadku Arma Reforger będzie inaczej.
  2. David Kolacker ze studia Bohemia potwierdził, że wsparcie dla modów w Arma Reforger na PS5 nie ograniczy się tylko do nowych modeli. Zamiast tego gracze będą mogli instalować rozbudowane modyfikacje, w tym te korzystające z nowych skryptów.
  3. Gracze wiedzieli już wcześniej, że mody trafią na PS5, ale większość zakładała, że Sony mocno ograniczy to, co będzie w tej opcji możliwe. Dlatego najnowsze doniesienia są tak ekscytujące.

Gra dostępna jest na PC oraz konsolach Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5. Warto tutaj dodać, że XSX/S już od dłuższego czasu wspiera modyfikacje dla tej gry – w tym przypadku zainstalowane mody nie mogą łącznie przekraczać rozmiarami 24,4 GB, więc ciekawi nas, czy w przypadku PS5 będzie tak samo.

Arma Reforger ma się obecnie bardzo dobrze. Gra dwa miesiące temu ustanowiła nowy rekord aktywności na Steamie na poziomie 23 050 graczy bawiących się równocześnie. Tytuł ma obecnie 76% pozytywnych recenzji na Steamie, a licząc tylko te z ostatnich 30 dni – pochwałę tytułu stanowi 82%, więc fani są wyraźnie zadowoleni z kierunku rozwoju tego projektu.

Duża w tym zasługa wielkiej marcowej aktualizacji, która wprowadziła m.in. moździerze, nowe pojazdy czy system destrukcji otoczenia.

  1. Realistyczna strzelanka, która podbiła konsole i zaczyna przyciągać fanów Battlefielda. Sukces gry Arma Reforger nie jest dziełem przypadku

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej