Nagłe ujawnienie dokładnej daty premiery wyczekiwanego Hollow Knight: Silksong zmusiło kilku deweloperów do opóźnienia debiutu swoich gier.
Jeszcze jedna gra zaliczyła obsuwę przez Hollow Knight: Silksong – w sumie to już sześć produkcji. Kolejną „ofiarą” dzieła studia Team Cherry jest zmierzające na PC i PS5 Baby Steps. Na kanale wydawcy produkcji, firmy Devolver Digital, w serwisie YouTube zamieszczono dość zabawny zwiastun, w którym bohater opóźnionego tytułu, Nate, chodzi po olbrzymim posągu Hornet, protagonistki Silksonga, a w końcu z niego spada.
W wiadomości prasowej (via GamesRadar+) wyjaśniono, iż „potknął się on, próbując sprostać największemu jak dotąd wyzwaniu: premierze tydzień po zaskakującym debiucie Silksonga”. W owym momencie materiału na ekranie pojawia się nowa data premiery Baby Steps – 23 września 2025 r. (pierwotna to 8 września). Wiadomość udostępniona na Steamie zawiera dodatkową informację, że „Nate ma alergię na szerszenie” (ang. hornets). Omawiane wideo obejrzycie poniżej.
Już nie cztery, a pięć gier zostało opóźnionych przez niespodziewane ogłoszenie daty premiery Hollow Knight: Silksong. Do opisanego poniżej grona tytułów dołączyło taktyczne turowe RPG Demonschool autorstwa Necrosoft Games. Wydawca owej produkcji, firma Ysbryd Games, poinformował w serwisie Bluesky, że przesuwa jej debiut z 3 września na 19 listopada 2025 r.
Powodem jest chęć zwiększenia widoczności dzieła, która byłaby mniejsza, gdyby ukazało się ono dzień przed metroidvanią Team Cherry. Decyzja miała być trudna do podjęcia, ale konieczna i w pełni przemyślana – rozesłano już ponoć nawet kopie recenzenckie, więc wydaje się, że nie mamy do czynienia z wykorzystywaniem Silksonga jako swego rodzaju zasłony dymnej, by tak naprawdę opóźnić premierę Demonschool z innych powodów. Niemniej zyskany w ten sposób czas ma zostać wykorzystany na ulepszenie i dopracowanie rozgrywki, m.in. na wprowadzenie dodatkowych zakończeń i minigier, co pierwotnie planowano zrobić w ramach aktualizacji.
Nie od dziś wiadomo, że twórcy gier wideo wolą unikać kolizji z wyczekiwanymi przez masę graczy produkcjami od konkurencyjnych studiów. Wielu deweloperów nie przyznaje się do tego, że celowo przesuwa daty premier swoich tytułów, aby nie zadebiutowały one w podobnym terminie co Grand Theft Auto 6. Walka o uwagę graczy, którzy przez lata czekali na nową odsłonę niesamowicie popularnej serii gier Rockstara, byłaby bowiem bardzo trudna.
Nagłe wypuszczenie zwiastuna z dokładną datą debiutu innej wyczekiwanej produkcji, w którą już w dniu premiery będą chciały zagrać tysiące graczy, również zmusza deweloperów do opóźnienia swoich gier. Hollow Knight: Silksong ukaże się na rynku za niecałe dwa tygodnie, a twórcy kilku innych tytułów wprost przyznają, że jest to powodem „obsuw” ich dzieł.
Z niesamowitego wyczekiwania na produkcję studia Team Cherry zdają sobie też sprawę twórcy hitowej gry Peak. W ramach ostatniej dużej aktualizacji umieścili oni w produkcji notatkę, która zwraca uwagę na ogromne zainteresowanie Hollow Knight: Silksong:
Mamy nadzieję, że przez następne 2 tygodnie będziecie dobrze bawić się w Peak, zanim wszyscy przerzucicie się na Silksonga.
Hollow Knight: Silksong ukaże się 4 września na PS4, XOne, PS5, XSX/S, Nintendo Switch i Nintendo Switch 2 oraz PC.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Zuzanna Domeradzka
Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).