Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

nowe materiały - newsy i ciekawostki (6)

GRY 2/2003 Nowy numer dwutygodnika już dostępny

Soulcatcher, 26 kwietnia 2003, 01:50

Klubowiczów MayClub oraz posiadaczy abonamentów GOLMAX (również użytkowników NUMERNET) zapraszamy do zapoznania się z drugim numerem dwutygodnika Magazyn Profesjonalnego Gracza GRY

Kolejne uaktualnienie Encyklopedii GIER 2003 już dostępne (25/04/03)

Solnica, 25 kwietnia 2003, 21:31

Z naszego serwera FTP możecie od dzisiaj pobrać czwarte uaktualnienie do Encyklopedii GIER 2003, zawierające kolejną, bardzo obszerną porcję nowych i zaktualizowanych materiałów.

Recenzja: Devastation

Fajek, 25 kwietnia 2003, 16:46

Jak to mamy w zwyczaju, publikujemy pierwszą w polskim Internecie recenzję gry – tym razem jest to Devastation, FPS z aspiracjami taktycznymi.

Zapowiedź: S.T.A.L.K.E.R. - Oblivion Lost

Fajek, 25 kwietnia 2003, 14:47

S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost to gra autorstwa GSC Games, twórców miedzy innymi Codename: Outbreak i serii Cossacks. Zanosi się na to, iż S.T.A.L.K.E.R będzie nie lada konkurencją dla Xenus’a, Chrome’a i wielu innych taktycznych gier akcji.

Recenzja: Line of Sight - Vietnam

Fajek, 24 kwietnia 2003, 11:18

Line of Sight: Vietnam to kolejna wojenna propozycja zespołu nFusion Interactive, który poprzednio zaserwował graczom dwie całkiem udane gry akcji osadzone w realiach II Wojny Światowej, tj. Deadly Dozen i Deadly Dozen: Pacific Theater. Tym razem przenosimy się do ogarniętego wojną Wietnamu, gdzie w roku 1968 w szeregach frontowych oddziałów armii Stanów Zjednoczonych pojawili się snajperzy elitarnych Zielonych Beretów, by wspierać operacje wojsk lądowych.

Silent Hill 2 - poradnik

Sznur, 23 kwietnia 2003, 19:29

Przepełniony grozą i wciągającymi zagadkami Silent Hill 2 to z pewnością jedna z ciekawszych gier typu „survival-horror”. Początkowo gra powstawała głównie z myślą o konsolach i dość długo musieliśmy czekać, nim ta produkcja pojawiła się na rodzimym rynku. Ten dzień jednak nadszedł, więc nie mogło zabraknąć również pełnego i dogłębnie wyczerpującego temat gry poradnika, który od dzisiaj dostępny jest na naszych stronach.

Recenzja: Arx Fatalis

Fajek, 23 kwietnia 2003, 12:24

O grze Arx Fatalis było słychać jeszcze na długo przed jej premierą. Zapowiedzi były pochlebne, pisano o powiewie świeżości w zdominowanym przez znane serie (Might and Magic, Wizardy etc.) gatunku gier RPG. Gra miała czerpać rodowód z kultowej Ultimy Underworld, a dwa lata przygotowań i dopieszczania szczegółów przez producenta, miały gwarantować wysoką jakość. No właśnie – miały...

Recenzja: World of Outlaws - Sprint Cars 2002

Fajek, 22 kwietnia 2003, 13:46

World of Outlaws: Sprint Cars 2002, to gra wyścigowa opracowana przez zespół developerski ze studia Ratbag, a wydana nakładem korporacji Infogrames. Są to wyścigi niezwykłych 800-konnych pojazdów, które potrafią rozpędzać się do 200km/h na owalnym torze.

Zapowiedź: MotoGP 2

Fajek, 22 kwietnia 2003, 11:18

Moto GP 2 to kolejna część, znanych i niewątpliwie udanych wyścigów motocyklowych, pierwotnie wydanych na konsolę Sony Playstation 2. PeCetowa wersja tego tytułu odziedziczyła po swym konsolowym pierwowzorze zręcznościowy charakter rozgrywki, a co za tym idzie grywalność, dodając do tego ładniejszą grafikę (wyższa rozdzielczość, efekty dostępne w nowych kartach graficznych), a także kilka nowych cech.

Master of Orion 3 - poradnik

Sznur, 18 kwietnia 2003, 17:17

Master of Orion 3 to z pewnością jedna z najbardziej rozbudowanych i skomplikowanych strategii, jakie ostatnimi czasy pojawiły się na rynku. Tym bardziej powinien ucieszyć Was fakt, iż na naszych stronach dostępny jest już poradnik, który pozwoli wam poznać zasady rządzące gospodarką, ekonomią, walką, dyplomacją i wieloma, wieloma innymi zagadnieniami w grze.

Recenzja: Europa 1400 - The Guild

Fajek, 18 kwietnia 2003, 12:13

Europa 1400: The Guild to strategia historyczna z bardzo dużą ilością elementów zapożyczonych z gier cRPG. Akcja toczy się u schyłku średniowiecza, po 1400 roku, kiedy to ludzkość zaczyna korzystać z uroków tego świata, kwitnie handel i odkrywane są nowe lądy.

Recenzja: Metal Gear Solid 2: Substance

Fajek, 17 kwietnia 2003, 11:43

Dwa lata temu na konsolę PS2 pojawiła się druga cześć sławnego już MGS’a. Początkowo wydawało się, że sequel nie zostanie wydany na PC, jednak Konami na szczeście dla wszystkich graczy podjęło decyzję o przeniesienu MGS2 na komputery osobiste. Oto przedstawiamy pierwsza recenzję Metal Gear Solid 2: Substance.

Recenzja: Gothic II

Fajek, 16 kwietnia 2003, 12:42

Gothic II to sequel jednej z najlepszych gier akcji/cRPG roku 2001. Podobnie jak w części poprzedniej akcja Gothic II toczy się w świecie fantasy Myrtana i kontynuuje fabułę poprzedniczki, tj. wojny pomiędzy Orkami i Ludźmi.

Zapowiedź: Etherlords II

Fajek, 16 kwietnia 2003, 11:53

Etherlords II to druga część interesującej strategii turowej z elementami cRPG – Etherlords, bazującej na takiej sławnej grze jak Heroes of Might & Magic. Akcja gry ponownie przenosi nas do świata fantasy, gdzie do walki stają cztery odmienne nacje.

Recenzja: Mystery of the Nautilus

Fajek, 15 kwietnia 2003, 11:31

Mystery of the Nautilus to kolejna gra przygodowa pochodząca z francuskiej firmy Cryo. Akcja toczy się w XXI wieku. Łódź naukowo-badawcza USS Shark niespodziewanie natrafia na duży metalowy obiekt znajdujący się na dnie Oceanu Atlantyckiego...

Zapowiedź: Enter the Matrix

Fajek, 14 kwietnia 2003, 12:37

Enter the Matrix to gra bazująca na megahicie jakim okazał się Matrix. Jednak nie będzie to tylko gra luźno związana z filmem, ale produkcja wspomagana przez twórców filmu, braci Wachowskich.

Recenzja: Harbinger

Fajek, 14 kwietnia 2003, 11:38

Pewnego dnia ogromny statek nazywany Harbinger wszedł w obszar Układu Słonecznego i niczym szarańcza zaczął niszczyć wszystkie planety. Żadna technologia znana mieszkańcom układu nie mogła powstrzymać tego potwora...

Zapowiedź: Kreed

Fajek, 11 kwietnia 2003, 13:31

Kreed to kolejny FPS, mający chęć konkurowania z najbardziej znanymi tytułami, takimi jak seria Unreal czy Doom/Quake. Gra być może nie stoi na tak wysokim poziomie technologicznym jak Doom III jednak bez wątpienia może nieco namieszać w świecie tzw. „shooter’ów”.

Recenzja: Dragon’s Lair 3D

Fajek, 11 kwietnia 2003, 12:16

Dragon’s Lair 3D to, następca znanych i niezwykle popularnych gier zręcznościowych Dragon’s Lair 1 i 2. Stary hit powraca z nową, w pełni trójwymiarową grafiką. Ponownie wcielamy się w rolę dobrodusznego rycerza o imieniu Dirk...

Recenzja: Knight Rider

Fajek, 10 kwietnia 2003, 11:31

Knight Rider to połączenie wyścigów samochodowych i przygodowej gry akcji oparte na popularnym w latach osiemdziesiątych serialu telewizyjnym „Knight Rider” z Davidem Hasselhoffem w roli głównej. Czy gra również zyska tak duże grono fanów, jak to miało miejsce w przypadku serialu? Odpowiem Wam od razu – nie sądzę!

Publicystyka: Gry wielokrotnego użytku

Fajek, 9 kwietnia 2003, 16:27

Gry sie zmieniają, widać to na przykładzie coraz to nowszych tytułów. Wystarczy przypomnieć sobie jak wyglądały kilkanaście lat temu i jak wyglądają aktualnie...

Recenzja: Neocron

Fajek, 9 kwietnia 2003, 11:36

Neocron to kolejna gra z gatunku MMO, która przedstawia ponury świat przyszłości rodem z cyberpunkowych filmów i książek. Według twórców, Neocron miał być przełomem w grach tego typu... czy tak się stało?

I.G.I 2: Covert Strike - poradnik

Sznur, 8 kwietnia 2003, 18:10

W dziale poradników rozpoczynamy publikację opisu przejścia taktycznej gry akcji I.G.I 2: Covert Strike. Dokładnie zilustrowana solucja koncentruje się głównie na wypełnianiu wszystkich celów misji. Za względu na znacznie poprawione AI oraz losowe pojawianie się żołnierzy w trakcie wykonywania misji, autor uwzględnił w opisie tylko tych przeciwników, którzy znajdują się na mapie w momencie rozpoczęcia zadania.

Recenzja: Pluton

Fajek, 8 kwietnia 2003, 10:10

Platoon: The 1st Airborne Cavalry Division in Vietnam to strategia czasu rzeczywistego, w której gracz staje się młodym amerykańskim żołnierzem służącym w Wietnamie (lata 1965-1968) w Pierwszej Dywizji Kawalerii Powietrznej.

Zapowiedź: Red Faction 2

Fajek, 7 kwietnia 2003, 12:19

Red Faction 2 to sequel bardzo dobrej gry akcji/FPS z roku 2001, która jako jedna z pierwszych w tym gatunku oferowała bardzo interaktywny świat, gdzie modyfikacji bądź uszkodzeniu czy zniszczeniu mógł ulec niemal każdy element otoczenia, w tym nawet ściany (wykorzystywała silnik „Geo-Mod” Geometric Modification).

Recenzja: Szymek Czarodziej

Fajek, 7 kwietnia 2003, 11:33

Szymek Czarodziej to typowa gra przygodowa z sympatycznym czarodziejem Simonem w roli głównej, tym razem z nową, trójwymiarową szatą graficzną. Podobnie jak w poprzednich częściach gry wcielamy się w postać młodocianego adepta sztuk magicznych, a naszym zadaniem jest pokrzyżowanie planów złego Sordida planującego przejęcie kontroli nad całym światem.

Recenzja: Shadow of Destiny

Fajek, 4 kwietnia 2003, 11:52

Shadow of Destiny to dość niekonwencjonalny przedstawiciel gatunku gier przygodowych zrealizowany przez programistów z firmy Konami. Pierwotnie został wydany jedynie na konsolę Sony Playstation 2, a dopiero później zadecydowano o przeniesieniu go na komputery klasy PC.

Recenzja: Tom Clancy’s Splinter Cell

Fajek, 3 kwietnia 2003, 11:26

Dziś na naszym serwisie pojawiła się pierwsza w Polsce recenzja gry Splinter Cell. Przypomnijmy, że premiera tego znakomitego tytułu miała miejsce wczoraj.

Zapowiedź: Port Royale

Fajek, 2 kwietnia 2003, 12:18

Port Royale to kolejna, po Patrician II: Quest for Power, strategia pochodząca z niemieckiej firmy Ascaron Software, przenosząca graczy na tereny Karaibów, do czasów największego rozkwitu piractwa, tj. od XVI do XVII wieku. Mówiąc dosłownie, łączy ona cechy Patrician II oraz dawnego przeboju Pirates, przy czym główny nacisk kładzie na przygodę, bitwy morskie i walkę, a nie na handel jak to miało miejsce w Patrician II.

Recenzja: Klaps

Fajek, 2 kwietnia 2003, 10:11

Klaps to gra przygodowa dla najmłodszych, wprowadzająca ich w zaczarowany świat filmu. Akcja gry dzieje się w studiu filmowym, a zadaniem gracza jest dokończenie filmu rysunkowego. Poznając tajniki i tricki filmowe odnajdzie brakujące rekwizyty, dzięki którym dokończy poszczególne sceny, ożywi bohaterów, a na końcu doda muzykę i dialogi.

Unreal II: The Awakening - poradnik

Sznur, 1 kwietnia 2003, 15:31

Chociaż Unreal II: The Awakening z pewnością nie stanie się grą równie kultową jak jej słynna poprzedniczka, to dalej zasługuje na miano doskonałego shooter z interesującą fabułą utrzymaną w konwencji science-fiction. Dlatego wszystkich zainteresowanych zapraszamy do skorzystania z poradnika do tej gry, szczegółowo opisującego sposób przejścia każdej misji.

Recenzja: Pretorianie

Fajek, 1 kwietnia 2003, 10:59

Praetorians to kolejna produkcja hiszpańskiego zespołu Pyro Studios, znanego ze znakomitej serii gier taktyczno-strategicznych Commandos. Gra przenosi nas w czasy Imperium Rzymskiego, a jej rozgrywka skupia się przede wszystkim na walce i oddaniu klimatu wielu kampanii wojennych czasów Legionów Cezara.

Zapowiedź: Four Horsemen of the Apocalypse

Fajek, 31 marca 2003, 12:40

Four Horsemen of the Apocalypse to gra akcji zrealizowana w konwencji horroru i jak mówi sam tytuł zawierająca motywy biblijne – tak na marginesie te najstraszniejsze. Akcja gry toczy się w czasach współczesnych. Gracz staje się nie byle kim, bo archaniołem Abaddonem, wysłanym z niezwykle ważną misją odnalezienia trzech „wybranych”, którzy ocalą nasz świat przed unicestwieniem.

Recenzja: Empire Earth - Sztuka Podboju

Fajek, 31 marca 2003, 10:30

Empire Earth: Sztuka Podboju to dodatek do znanej strategii czasu rzeczywistego zespołu Stainless Steel Studios - Empire Earth. Został on stworzony przez zespół Mad Doc Software, autora takich tytułów jak Star Trek: Armada oraz Civilization: Call to Power.

Recenzja: Cesarz - Narodziny Państwa Środka

Fajek, 28 marca 2003, 11:32

Cesarz: Narodziny Państwa Środka to gra strategiczno-ekonomiczna, w której zajmujemy się budową miast w antycznych Chinach, podobnie jak w niezapomnianej serii Sim City...

Recenzja: Tony Tough i Noc Pieczonych śCIEM

Fajek, 27 marca 2003, 10:00

Tony Tough i Noc Pieczonych śCIEM to dwuwymiarowa przygodówka nawiązująca grafiką do klasycznych pozycji tego gatunku. Komiksowe postacie, kolorowa sceneria i bajecznie łatwy interfejs „point & click” przypominają najlepsze produkcje LucasArts (seria Monkey Island) czy Sierra Adventure (Leisure Suit Larry).

Recenzja: Sim City 4

Fajek, 26 marca 2003, 11:16

Sim City 4 to kolejna część słynnej serii, symulacji życia i rozwoju miasta, rozwijanej przez firmę Maxis już od ponad 10 lat. Jednak w odróżnieniu od poprzedniczek, gracz nie buduje jednego „cudownego”, odizolowanego od świata miasta, lecz może powiązać swoje miasto z innymi jednostkami osadniczymi i tym samym stworzyć wielką aglomerację połączoną ekonomicznie i przemysłowo.

Iron Storm - poradnik

Sznur, 25 marca 2003, 17:43

W Dziale Poradników pojawił się szczegółowy opis ukończenia gry Iron Storm, alternatywnej wizji I wojny światowej utrzymanej w konwencji FPS. Poradnik zawiera wiele osobistych uwag autora dotyczących rozwiązania niektórych zaistniałych sytuacji, wyboru odpowiedniej drogi, oraz decyzji dotyczących taktyki.

Recenzja: Indiana Jack

Fajek, 25 marca 2003, 11:54

Indiana Jack to nowa gra platformowa firmy Techland, w której wcielamy się w odważną małpkę pragnącą pokonać nikczemne zło. Fabuła może niezbyt oryginalna, ale może gra jest lepsza?

Recenzja: Ski Resort Tycoon 2

Fajek, 24 marca 2003, 15:20

Ski Resort Tycoon 2 to kolejna strategia ekonomiczna z cyklu „zbuduj i zarządzaj”. Tym razem producent postanowił odświeżyć, użyty już wcześniej, pomysł budowy ośrodka sportów zimowych.

Zapowiedź: Jurassic Park - Operation Genesis

Fajek, 24 marca 2003, 11:48

Jurassic Park: Operation Genesis to w ogólnej klasyfikacji gier, strategia ekonomiczna, mówiąc jednak dosłownie, to kolejny przedstawiciel popularnej idei Tycoonów...

Recenzja: Freelancer

Fajek, 21 marca 2003, 13:50

Freelancer to długo oczekiwany następca Privateer’a... Czy nadzieje jakie w nim pokładaliśmy zostały spełnione? Czy Chris Roberts ponownie stanął na wysokości zadania? O tym wszystkim przekonacie się z naszej recenzji, notabene pierwszej w Polsce...

Zapowiedź: Shadowbane

Fajek, 21 marca 2003, 11:35

Shadowbane to jedna z najdłużej tworzonych gier z gatunku MMO jakie do tej pory powstały. Już za kilka dni Shadowbane trafi do amerykańskich sklepów, my zaś postaramy się pokazać co czeka potencjalnych graczy w świecie Aerynth...

Recenzja: Strategic Command

Fajek, 20 marca 2003, 12:06

Strategic Command: European Theater to gra zrealizowana w firmie Big Time Software, specjalizującej się w tworzeniu realistycznych komputerowych gier wojennych. Niewątpliwe osiągnięcia tego producenta to takie gry jak: Airborne Assault: Red Devils Over Arnhem, seria TacOps oraz seria Combat Mission.

Publicystyka Platformówki, które... nauczyły mnie skakać cz.2

Fajek, 19 marca 2003, 15:04

Dziś prezentujemy drugą część artykułu poświeconego ewolucji najpopularniejszych niegdyś gier – platformówek. Zapewne wielu z Was łezka zakręci się w oku na widok takich tytułów jak Another World, Prince of Persia czy Prehistorik...

Recenzja: Highland Warriors

Fajek, 18 marca 2003, 11:00

Highland Warriors to strategia czasu rzeczywistego zainspirowana głośnym filmem Braveheart, w którym Mel Gibson wcielił się w postać Williama Wallace. Akcja toczy się w na wyspach brytyjskich i pozwala graczom uczestniczyć w licznych konfliktach toczonych pomiędzy Szkockimi klanami, a państwem Angielskim...

Zapowiedź: Cold Zero - The Last Stand

Fajek, 17 marca 2003, 10:43

Cold Zero: The Last Stand to przygodowa gra akcji zrealizowana przy użyciu zaawansowanego trójwymiarowego silnika graficznego (widok z perspektywy trzeciej osoby). Gracz staje się Johnem McAffrey, byłym członkiem elitarnych jednostek SWAT...

Skoki Narciarskie 2003: Polski orzeł - poradnik

Sznur, 14 marca 2003, 19:17

Adam Małysz właśnie wygrał kolejne zawody Pucharu Świata, wiec zapewne wielu z Was ponownie sięgnie po symulację Skoki Narciarskie 2003: Polski orzeł, aby udowodnić, że każdy Polak skakanie „ma we krwi”. W tym ambitnym celu pomoże Wam poradnik do wspomnianej gry, dzięki któremu będziecie mogli szlifować technikę na każdym etapie, począwszy od wyboru sprzętu, poprzez rozbieg, wybicie, kontrolowanie lotu, aż po umiejętne lądowanie z tzw. telemarkiem.

Publicystyka: Kto gra w gry?

Fajek, 14 marca 2003, 16:36

Gracz – w jaki sposób moglibyście scharakteryzować taką postać? Z kim wam się kojarzy, co możecie powiedzieć o jego wyglądzie? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w naszym artykule zatytułowanym „Kto gra w gry?”

Publicystyka: Platformówki, które... nauczyły mnie skakać

Fajek, 14 marca 2003, 15:02

Któż z nas nie zagrywał się Montezumę, Gianę Sisters czy Jet Set Willy na takich „komputerach” jak ZX Spectrum, Atari XL/XE czy Commodore 64. Zapraszamy do swoistego powrotu do przeszłości...