Gracze wreszcie mogą wrócić do rozgrywek wieloosobowych w niestabilnej wersji Project Zomboid, aczkolwiek z pewnymi ograniczeniami.
Nowy multiplayer wreszcie trafił do Project Zomboid w „niestabilnej” wersji beta.
Dzieło zespołu The Indie Stone pozostaje jedną ze starszych gier w „wiecznym wczesnym dostępie”, ale nie oznacza to bynajmniej, że rozwój gry stoi w miejscu. Przeciwnie, deweloperzy wydali w tym roku sporo aktualizacji, w większość „niestabilnych”, czyli de facto testowych, które jednak z czasem trafiły do pełnej (ekhm) wersji Project Zomboid.
Najnowsze takie uaktualnienie zadebiutowało dzisiaj, a oprócz pomniejszych modyfikacji wprowadza ważną nowość: tryb wieloosobowy.
No dobrze, nie jest to zupełna nowość. Już od dawna Project Zomboid oferuje możliwość kooperacyjnej zabawy. Sęk w tym, że większość graczy bawiła się na „niestabilnej” wersji gry o numerze 42, która była pozbawiona funkcji wieloosobowych. Wiele osób czekało więc, aż deweloperzy wprowadzą choćby szczątkowy multiplayer do testów. Najwyraźniej deweloperzy wreszcie spełnili ich życzenie.
Zespół The Indie Stone podkreślił, że obecny multiplayer to „praca w toku” (WIP), a jego udostępnienie służy głównie przeprowadzeniu tzw. stress testów, czyli – w największym skrócie – sprawdzeniu, czy serwery gry podołają tłumom graczy chętnym do zabawy w grupie. Dlatego na ten moment deweloperzy zalecają, by na każdym serwerze przebywało nie więcej niż 20 użytkowników, a wszelkie modyfikacje i tryb „debugowania” zostały wyłączone. Także dlatego, że twórcy sporo zmienili „pod maską”.
Na razie w multiplayerze zabraknie też ragdollu, który w czerwcu setnie ubawił graczy. Do tego wszystkie pliki zapisu sprzed wersji 42.13 są niekompatybilne z nową aktualizacją.
Aby uzyskać dostęp do nowej „niestabilnej” łatki, należy wybrać opcję „Unstable” w zakładce „Beta” we „Właściwościach” gry, które są dostępne po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na Project Zomboid w menu kolekcji gier Steama. Zachęcamy też do zapoznania się z pełną listą zmian, która uwzględnia dalsze poprawki craftingu i budowania oraz ułatwia celowanie bronią palną.
Więcej:Red Dead Redemption jest już dostępne na nowych platformach. Na graczy czeka darmowe ulepszenie
Gracze
Steam

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).