Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 maja 2025, 21:42

Ragdoll setnie ubawił graczy Project Zomboid w dużej „niestabilnej” aktualizacji popularnego survivalu

Project Zomboid po przeszło dekadzie we wczesnym dostępie doczekał się systemu ragdoll. Studio The Indie Stone planuje wprowadzić nowe rozwiązania, które obecnie można testować w wersji beta.

Źródło fot. The Indie Stone
i

Nie wiem, czy Project Zomboid kiedykolwiek wyjdzie z fazy wczesnego dostępu, ale z pewnością twórcy gry zaskoczą nas jeszcze wieloma usprawnieniami. Dziś studio The Indie Stone udostępniło niestabilną wersję produkcji oznaczoną numerem 42.8.0 – fani mogą przetestować ją, zapisując się do wersji beta.

  • Największą nowością jest system ragdoll, dzięki któremu ciała potrąconych zombie mogą odbijać się od samochodów oraz wpadać pod ich koła. Żywe trupy w naturalny sposób reagują również na postrzały. Fani Project Zomboidzachwyceni nowymi możliwościami, a twórcy planują w przyszłości zaimplementować tę mechanikę także do systemu walki wręcz.
  • Zmiany dotknęły również polowania na dzikie zwierzęta, które po trafieniu z broni palnej spróbują uciec. Dlatego konieczne może być tropienie postrzelonej zwierzyny po śladach krwi. Zależnie od gatunku cele będą oddalać się szybciej i na większą odległość. Nasze szanse na położenie zwierzyny pojedynczym trafieniem wzrosną wraz z umiejętnościami strzeleckimi.
  • W ramach wersji 42.8.0 gracze dostrzegą samochody, jeśli będą one zajmować choć jeden kwadrat znajdujący się w polu widzenia postaci. Powinno to przełożyć się na rzadsze stłuczki spowodowane „nagłym” pojawieniem się zaparkowanych aut na drodze.
  • Od teraz udomowienie dzikich zwierząt odbywa się nie przez zagonienie ich do specjalnej strefy, ale dzięki ich podniesieniu. W grze pojawiło się również mleko w proszku, które po dodaniu do wiadra lub butelki do karmienia wypełnionych wodą posłuży do żywienia młodych osobników. Opis pełnej listy zmian dostępny jest na Steamie.

Project Zomboid to survivalowa produkcja z otwartym światem, którą od 8 listopada 2013 można ogrywać w ramach wczesnego dostępu. Na razie nic nie zapowiada, by gra miała wkrótce doczekać się premiery wersji 1.0, ale też gracze niespecjalnie narzekają na rozwój gry.

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej