Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 czerwca 2017, 08:40

Monster Hunter World z nowym pokazem rozgrywki

W sieci pojawiło się nagranie z rozgrywki w Monster Hunter World. W trakcie 24-minutowej sesji na żywo przedstawiciele firmy Capcom zaprezentowali wykorzystanie dynamicznego świata gry w starciu z bestiami oraz tryb multiplayer.

W trakcie tegorocznych targów E3 nie brakowało interesujących ogłoszeń, a zapowiedź Monster Hunter World z pewnością przyciągnęła uwagę wielu. To w końcu pierwsza odsłona popularnego w Japonii cyklu, która nie tylko zadebiutuje jednocześnie na całym świecie, lecz także trafi na PC (aczkolwiek po premierze na konsolach w przyszłym roku). Zanim jednak to nastąpi, wypadałoby się zapoznać z samą grą, tyle że jak dotąd jedyna prezentacja rozgrywki odbyła się na E3 2017 w ramach zamkniętego pokazu. Na szczęście w sieci pojawiło się 24-minutowe nagranie ze streamu na żywo, w trakcie którego twórcy ujawnili kilka interesujących informacji. Filmik nie jest najwyższej jakości, ale daje wgląd w niektóre z nowości wprowadzonych w Monster Hunter World.

Według producenta Ryozo Tsujimoto podtytuł nowego Monstera Huntera odnosi się do „dynamicznego świata gry”, co widać zaraz na początku rozgrywki. Po opuszczeniu bazy główny bohater natyka się na walczące ze sobą potwory, co samo w sobie nie jest nowością dla marki. Jednak w Monster Hunter World tego typu interakcje będą znacznie częstsze i bardziej zbliżone do działania rzeczywistego ekosystemu, dzięki czemu potwory przestaną traktować gracza jako priorytet na swojej liście „do zaatakowania”. Wykorzystanie żyjącego świata będzie kluczowe przy wypełnianiu misji – zwabienie jednej bestii w pobliżu drugiej da nam czas nam uleczenie się lub przeładowanie broni. Innym ciekawym przykładem jest sytuacja, gdy bohater niszczy tamę, a płynąca woda porywa zarówno jego, jak i walczącego z nim potwora do innej lokacji.

Filmik daje też przedsmak trybu multiplayer, kiedy do gry dołącza trzech innych łowców. Po powrocie do bazy przy pomocy systemu szybkiej podróży i przygotowaniu ekwipunku dochodzi do ostatecznego starcia ze ściganą bestią. Więcej szczegółów mamy poznać niedługo – odpowiedzialny za kontakty ze społecznością Joshua Dadrai zdradził na Twitterze, że kolejny, tym razem wysokiej jakości materiał ma zostać zaprezentowany wkrótce.

W Monster Hunter World potwory przestaną ignorować inne bestie w obecności gracza. - Monster Hunter World z nowym pokazem rozgrywki - wiadomość - 2017-06-21
W Monster Hunter World potwory przestaną ignorować inne bestie w obecności gracza.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej