Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 listopada 2015, 12:15

autor: Piotr Bicki

Mikropłatności w Halo 5: Guardians wygenerowały pół miliona dolarów przychodu

W Halo 5: Guardians znalazła się możliwość kupowania dodatkowego sprzętu za prawdziwe pieniądze. Opcja ta cieszy się popularnością wśród graczy – przedstawiciele studia 343 Industries ujawnili, że do tej pory mikrotransakcje wygenerowały pół miliona dolarów przychodu.

Mikrotransakcje w Halo 5: Guardians przyniosły pół miliona dolarów. - Mikropłatności w Halo 5: Guardians wygenerowały pół miliona dolarów przychodu - wiadomość - 2015-11-06
Mikrotransakcje w Halo 5: Guardians przyniosły pół miliona dolarów.

Mikropłatności zaimplementowane w Halo 5: Guardians przyjęły formę paczek zawierających karty z dodatkowym ekwipunkiem, uzbrojeniem oraz zdolnościami specjalnymi przydatnymi na polu bitwy, które można znaleźć w czasie zabawy lub kupić za prawdziwe pieniądze. Kilka dni temu przedstawiciele Microsoftu ujawnili, że dotychczas gracze zgromadzili w sumie 45 milionów zestawów REQ oraz 568 milionów kartoników. Teraz odpowiedzialni za powstanie gry deweloperzy ze studia 343 Industries pochwalili się, że sprzedaż paczek w ciągu pierwszego tygodnia obecności produkcji na rynku wygenerowała łącznie 500 tysięcy dolarów. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, suma ta zostanie dodana do puli nagród pierwszych mistrzostw świata w Halo, która na razie wynosi półtora miliona dolarów.

Kwalifikacje do wspomnianego turnieju wystartują w grudniu, a finał zaplanowany jest na marzec przyszłego roku. W ostatecznych rozgrywkach weźmie udział 16 zespołów wyłonionych w eliminacjach – 8 najlepszych z Ameryki Północnej, 4 z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, 2 z Australii i Nowej Zelandii oraz po jednym z Ameryki Łacińskiej i Azji. Warto oczywiście zaznaczyć, że ostateczna pula nagród mistrzostw może być jeszcze większa – mają być do niej dodawane wszystkie dochody ze sprzedaży paczek REQ z Halo 5: Guardians.

Halo 5: Guardians jest kolejną odsłoną popularnej serii strzelanek. Gracze poznają w niej dalszą historię Master Chiefa, a więc głównego bohatera serii, choć tym razem przez większość czasu kierują inną postacią – znanym z serialu internetowego Halo: Nightfall Jamesonem Lockiem. Oprócz kampanii fabularnej w grze znalazł się rozbudowany multiplayer, który składa się z dwóch głównych trybów rozgrywki – Areny oraz Strefy Wojny. Ten drugi przeznaczony jest dla maksymalnie 24 użytkowników.