Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 stycznia 2012, 09:06

autor: Adrian Werner

Mass Effect 3 – wysyp informacji dotyczących fabuły i systemu walki

W najnowszym numerze magazynu Game Informer pojawiła się obszerna zapowiedź gry Mass Effect 3. Dzięki niej dowiedzieliśmy się sporo nowego na temat fabuły i systemu walki.

Okładkę najnowszego wydania magazynu Game Informer zdobi grafika z XCOM: Enemy Unknown, ale materiał o tej grze nie jest jedynym ciekawym artykułem wewnątrz tego numeru. Pojawiła się w nim również bardzo obszerna zapowiedź Mass Effect 3, która przyniosła sporo świeżych informacji.

Mass Effect 3 – wysyp informacji dotyczących fabuły i systemu walki - ilustracja #1

Zanim zaczniecie czytać dalej należy Wam się małe ostrzeżenie – poniższy tekst zawiera sporo spoilerów. Nie dotyczą one najważniejszych elementów fabuły, ale i tak mogą popsuć przyjemność samodzielnego odkrywania sekretów scenariusza.

Redaktor Game Informera miał okazję zagrać w cztery misje:

  • Pierwszą z nich był osadzony na początku gry poziom rozgrywający się na Ziemi w trakcie inwazji Żniwiarzy. Jest to misja, która była już pokazywana na wielu targach.
  • Druga misja toczyła się na Sur’Kesh. Shepardowi towarzyszyła żeńska Kroganka.
  • Areną trzeciej misji był Mars. Utracono kontakt z zespołem badającym ruiny Protean - sprawę ma zbadać Shepard. Na miejscu spotyka nie tylko Liarę, ale również jednostki Cerberusa.
  • Ostatnia z misji miała miejsce na planecie Tuchanka, gdzie zadaniem Sheparda było ukończenie i dystrybucja lekarstwa na wyniszczające cywilizację Krogan genofagium.

W zapowiedzi znalazło się również kilka informacji na temat walki.

  • System osłon będzie bardziej naturalny, tak aby wchodząc do lokacji nie dało się na pierwszy rzut oka rozpoznać skąd nadejdą wrogowie. Będziemy chować się m.in. za kanapami, przewróconymi stołami, kawałkami gruzu.
  • Wśród wrogów pojawią się Strażnicy z tarczami. Jeśli uda nam się trafić w małą dziurkę pełniącą rolę wizjera to odblokujemy Osiągnięcie „Mail Slot".
Mass Effect 3 – wysyp informacji dotyczących fabuły i systemu walki - ilustracja #2

Artykuł zawierał też masę ciekawostek dotyczących fabuły gry:

  • Okazuje się, że jest powód, dla którego BioWare nie ujawniało dotąd jednostek Cerberusa. Organizacja ta zaczęła bowiem wykorzystywać technologię Żniwiarzy, która służyła do przeobrażania ludzi w istoty przypominające cybernetyczne zombie. W rezultacie żołnierze Cerberusa mają święcące oczy i zdeformowane twarze.
  • W pewnym momencie będziemy mieli okazję pogawędzić z Człowiekiem Iluzją. Stwierdzi on, że jego celem nie jest zniszczenie Żniwiarzy, ale podporządkowanie ich sobie i tym samym zapewnienie ludzkości dominacji w galaktyce.
  • Prawa ręka Człowieka Iluzji będzie jednym z głównych czarnych charakterów w grze. Żniwiarze są dosyć bezosobowym zagrożeniem i BioWare potrzebowało bardziej wyrazistego przeciwnika dla Sheparda.
  • Podczas niektórych misji podejmować będziemy decyzje, które zmienią losy całych cywilizacji. Przykładowo, na planecie Tuchanka Salarianie złożą nam ofertę sfingowania dystrybucji lekarstwa na genofagium. Od nas zależy czy pomożemy Krogan, czy też ich oszukamy.

Mass Effect 3 tworzony jest na PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Gra trafi na półki europejskich sklepów 9 marca tego roku. W naszym kraju zostanie wydana przez firmę Electronic Arts Polska w polskiej kinowej wersji językowej (napisy).

  1. Zapowiedź - Wszystko co wiemy o Mass Effect 3 - finale kosmicznej trylogii od BioWare
  2. Zapowiedź - Mass Effect 3 - wrażenia z trybu kooperacji
  3. Zapowiedź - Wrażenia z pokazu gry Mass Effect 3 - gamescom 2011
  4. Zapowiedź - Mass Effect 3 - E3 2011 - pierwsze spojrzenie
  5. Video VGA 2011
  6. Video N7 Collectors Edition
  7. Video demo gameplay
  8. Video gamescom 2011 (PL)
  9. Video E3 2011 - Inwazja (PL)
  10. Video E3 2011 (PL)
  11. Video kulisy produkcji #1

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej