Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 maja 2010, 10:05

autor: Marcin Skierski

Mafia II wykorzysta PhysX i Nvidia 3D Vision

Firma 2K Games ogłosiła, że podpisała porozumienie z korporacją Nvidia, w myśl której Mafia II w wersjach na PlayStation 3, Xboxa 360 oraz PC wykorzysta technologię PhysX. Ponadto gra w wersji na komputery osobiste zaoferuje obsługę bardzo modnego obecnie trybu obrazu trójwymiarowego (Nvidia 3D Vision).

Firma 2K Games ogłosiła, że podpisała porozumienie z korporacją Nvidia, w myśl której Mafia II w wersjach na PlayStation 3, Xboxa 360 oraz PC wykorzysta technologię PhysX. Ponadto gra w wersji na komputery osobiste zaoferuje obsługę bardzo modnego obecnie trybu obrazu trójwymiarowego (Nvidia 3D Vision).

Przypomnijmy, że technologia PhysX to wyspecjalizowany silnik zajmujący się fizyką w grach. Jest to zestaw narzędzi programistycznych, który umożliwia uzyskanie niezwykle zaawansowanych efektów, które dokładnie naśladują zachowanie rzeczywistych obiektów.

Mafia II wykorzysta PhysX i Nvidia 3D Vision - ilustracja #1

O ile wersje na konsole Microsoftu oraz Sony dostaną wsparcie PhysX, to właśnie pecety dostaną grę wykorzystującą tę technologię w największym stopniu. Oznacza to efekty niemal w pełnym stopniu odpowiadające rzeczywistości i całkowicie realistyczne zachowanie się obiektów w wirtualnym świecie. Całość potęgować będzie jeszcze obsługa technologii APEX, również ekskluzywnie dla wersji PC. Pozwala ona na bardziej realistyczne, elastyczne ruchy ubrań jakie noszą postacie, a także dokładniejsze efekty cząsteczkowe. Strzał w szybę spowoduje więc rozbicie jej na setki odłamków szkła, a użycie mocniejszej broni na niestabilnej ścianie skończy się zniszczeniem jej na drobne kawałki.

Pecetowa Mafia II będzie mogła również być odtworzona w pełni stereoskopowym 3D, przy wsparciu technologii Nvidia 3D Vision. Połączenie bezprzewodowych okularów i zaawansowanego oprogramowania ma jeszcze bardziej podnieść autentyczność i realizm oglądanych na ekranie wydarzeń. Wykorzystanie wszystkich trzech technologii na pewno sprawi, że to na komputerach klasy PC dostaniemy najbardziej zaawansowaną technologicznie produkcję.

Mafia II to kontynuacja wydanej w 2002 roku gry Mafia: The City of Lost Heaven. Jest to gra akcji z otwartym światem do eksploracji, a struktura rozgrywki może nieco przypominać znaną serię Grand Theft Auto. Obie pozycje najbardziej różnią się przedstawionymi realiami – produkcja studia 2K Czech rozgrywa się w latach czterdziestych ubiegłego wieku w mieście Empire Bay luźnie odwzorowującym prawdziwy Nowy Jork.

Mafia II wykorzysta PhysX i Nvidia 3D Vision - ilustracja #2

Tytuł ten ma cechować spora swoboda rozgrywki, będziemy jeździć po mieście wypełniając kolejne zadania dla lokalnej mafii. Nie może też zabraknąć takich urozmaiceń rozgrywki jak opcja kupowania ubrań dla swojej postaci, jedzenia, czy też własnej posiadłości. Gra ukaże się w Polsce równocześnie z europejską premierą, a więc 27 sierpnia bieżącego roku. Wydaniem jej w naszym kraju w wersjach na wszystkie trzy platformy zajmie się firma Cenega.