Lost Sphear, nowe jRPG od Square Enix, zadebiutuje na początku przyszłego roku
Square Enix nie zapomina o swoich korzeniach, czego dowodem było powołanie do życia studia Tokyo RPG Factory i postawienie przed nim zadania tworzenia klasycznych gier jRPG. Po I Am Setsuna przyszedł czas na Lost Sphear, którego premiera ma się odbyć na początku przyszłego roku.
W maju donosiliśmy Wam o tym, że zespół Tokyo RPG Factory pracuje nad kolejną po I Am Setsuna klasyczną grą jRPG. Mowa o Lost Sphear, które będzie bliskie kultowym przedstawicielom gatunku zarówno dzięki atmosferze towarzyszącej rozgrywce, jak i mechanice zabawy. Firma Square Enix, która sprawuje pieczę nad omawianą pozycją, podzieliła się z graczami oficjalną datą premiery. Jak się okazuje, komputerowi i konsolowi (a dokładnie – posiadacze PlayStation 4 i Nintendo Switch) gracze będą mogli sprawdzić ten tytuł 23 stycznia 2018 roku. Niemniej, japońscy miłośnicy tego typu pozycji zagrają szybciej – pozycja trafi bowiem na sklepowe półki w Kraju Kwitnącej Wiśni 12 października bieżącego roku.

W Lost Sphear wcielimy się w Kanatę – młodego chłopca, którego zadaniem będzie powstrzymanie zagłady czekającej jego rodzinną wioskę, która zaczęła znikać w tajemniczy sposób. Na szczęście protagonista nie będzie bezbronny w starciu z niezbadaną siłą – nie dość, że w przygodzie będą mu towarzyszyć wierni przyjaciele, to jeszcze do jego dyspozycji zostanie oddana magiczna moc Pamięci, pozwalająca na materializację myśli i wspomnień.
Podobieństwa pomiędzy Lost Sphear i wyżej wspomnianym I Am Setsuna będą widoczne na pierwszy rzut oka. Podobnie jak miało to miejsce w poprzedniej produkcji autorstwa japońskiego zespołu, rozgrywka w drugim z wymienionych tytułów będzie się opierać na klasycznym dla gatunku schemacie. Niemniej, autorzy przekonują, że pochylili się między innymi nad systemem potyczek toczonych w trybie turowym, w oparciu o mechanizm Active Time Battle (znany ze starszych odsłon cyklu Final Fantasy), dzięki czemu w trakcie pojedynków z adwersarzami mamy zyskać szersze pole manewru. Na podstawie materiałów opublikowanych przez deweloperów można również stwierdzić, że nieco lepiej będzie prezentować się oprawa graficzna, nawet pomimo tego, że całość zostanie utrzymana w bardzo podobnej stylistyce. Nie sposób nie wspomnieć również o zróżnicowanych lokacjach, jakie będziemy eksplorować w trakcie zmagań.
Gracze
Steam
- jRPG
- Square Enix
- daty premier / opóźnienia (gry)
- Tokyo RPG Factory
- PC
- PS4
- Switch
Komentarze czytelników
kain_pl Generał
Square Enix coś słabo w tym roku. Na E3 było kilka godzin rozmowy z jakimiś tam przedstawicielami ,ale nic nowego nie zaprezentowano oprócz dlc do FFXV i vr ryb do FFXV i to 3dsowy ubogi rpg....Myślałem ,że Square Enix zaowocuje czymś nowym...Być może trzeba poczekać na Gamecom lub firma czeka na kolejny rok aby zaprezentować coś dużego.
zanonimizowany1233632 Pretorianin
Dziwne ale ta gra ma w sobie coś co mi się podoba.
topyrz Senator
Lepiej by się wzięli za remaster Chrono Trigger oraz Chrono Cross.