Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 maja 2014, 12:15

autor: Łukasz Szliselman

Lista 20 bestsellerowych serii gier od 2005 roku

Firma Ubisoft opublikowała listę 20 bestsellerowych serii gier w okresie od 2005 do 2013 roku. Najlepiej radzą sobie uznane marki, rokrocznie wypuszczające kolejne odsłony, choć zdarzają się wyjątki od reguły.

Call of Duty nie może zabraknąć w żadnym zastawieniu „naj”

Firma Ubisoft zawarła w swoim sprawozdaniu finansowym (szczegóły w tym newsie) listę 20 najlepiej sprzedających się serii gier wideo w ciągu minionych 9 lat (2005-2013). Zestawienie oparto na łącznej liczbie rozprowadzonych pudełek z grami z danego cyklu w wydaniu na PC oraz konsolach starej (Xbox 360, PlayStation 3, Wii, Wii U) i nowej generacji (PlayStation 4 i Xbox One). Choć nie podano dokładnych wyników poszczególnych serii, warto odnotować, że ostatnia pozycja z listy, tj. cykl Gears of War, rozeszła się w liczbie ponad 22 milionów egzemplarzy.

Top 20 najlepiej sprzedających się serii gier (źródło: Ubisoft)

Obecność Call of Duty na pierwszym miejscu chyba nikogo nie dziwi. Od 2005 roku seria doczekała się 9 odsłon (nie licząc Call of Duty 2: Big Red One, Call of Duty: Roads to Victory i Call of Duty Online), ustanawiając po drodze kilka rekordów popularności. Zaskoczeniem nie jest też druga na liście marka Mario – mówiąc przenośnie, gry z wąsatym hydraulikiem wyrastają niczym grzyby po deszczu. Trzecia pozycja to cykl sportowy FIFA, którego odsłony ukazują się z częstotliwością co najmniej dorównującą Call of Duty (plus edycje na mistrzostwa). Podobnym tropem podążyła kolejna w zestawieniu seria Assassin’s Creed. Warto przy tym zauważyć, że jest to jedna z nowych marek obecnych na liście, jako że jej pierwsza część zadebiutowała w 2007 roku. Od tamtego czasu ukazało się w sumie 7 edycji na tzw. „duże” platformy sprzętowe.

Jak zauważył Ubisoft, kluczem do sukcesu marki zdaje się być wysoka jakość produkcji (dodajmy do tego brak drastycznych zmian w mechanice rozgrywki) oraz regularne wypuszczanie kolejnych odsłon. Chlubnym wyjątkiem od reguły jest jednak Grand Theft Auto, które uplasowało się na piątym miejscu, zaraz za growymi „telenowelami”, mając na koncie zaledwie trzy odsłony od 2005 roku. Nieźle też poradziło sobie The Elder Scrolls – mimo że w omawianym okresie cykl wzbogacił się o tylko dwie gry (The Elder Scrolls IV: Oblivion i The Elder Scrolls V: Skyrim), seria zapracowała sobie na miejsce wśród najlepiej sprzedających się marek gier.

  1. Strona internetowa firmy Ubisoft