Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 czerwca 2014, 12:44

autor: Qwert

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10

Najpopularniejsza z gier typu MOBA, czyli oczywiście League of Legends, doczekała się kolejnego patcha. Tym razem Riot wziął się m.in. za balansowanie postaci strzelców (czyli ADC), zaś najmocniej została przebudowana postać lubianej Nidalee. Zachęcamy Was do przeczytania szczegółowego opisu zmian.

Oszczep Nidalee nie będzie już tak groźny. - League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - wiadomość - 2014-06-20
Oszczep Nidalee nie będzie już tak groźny.

Na serwerach League of Legends właśnie pojawił się nowy patch 4.10. W łatce tej studio Riot Games skupiło się przede wszystkim na Strzelcach (czyli postaciach ADC), ale nie obyło się też bez poważnych zmian wśród przedmiotów i postaci, a pierwszą z poszkodowanych (czy też nie?) jest Nidalee. Przedstawiamy Wam najważniejsze zmiany nowo wprowadzonego patcha 4.10.

  1. Istotne zmiany w przedmiotach dla Strzelców.
  2. Zmiana w przedmiotach wspomagających i innych przedmiotach.
  3. Nidalee w nowej odsłonie.
  4. Zmiany w umiejętnościach bohaterów.
  5. Zmiany w Czarach Przywoływacza.
  6. Smok.

Strzelcy

Patch 4.10 skupia się przede wszystkim na Strzelcach, którzy według Riot powinni mieć więcej możliwości wyboru przedmiotów i być bardziej przydatni we wszystkich fazach rozgrywki. Dlatego też zmieniono szereg itemów, które odpowiedzialne są za takie statystyki, jak obrażenia od ataku, szybkość ataku, szansa na trafienie krytyczne i kradzież życia. W pojedynku dwóch Strzelców najważniejszym przedmiotem był Krwiopijec i kto pierwszy go złożył ten miał znaczną przewagę na linii. Riot stwierdziło, że nie jest to pożądane zjawisko i postanowiło urozmaicić trochę wybór przedmiotów w early i mid game’ie tak, aby gracze nie skupiali się jedynie na tym jednym przedmiocie. Zmiany w poszczególnych przedmiotach zostały przedstawione w tabelkach poniżej.

Przedmioty z obrażeniami od ataku

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #2

K.W. Miecz zyskał parę punktów obrażeń, które wynoszą teraz +50. Przedmiot ten zakupiony we wczesnej fazie rozgrywki może teraz jeszcze bardziej zwiększyć zadawane przez postać obrażenia.

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #3

Ostrze Nieskończoności dodaje teraz +80 obrażeń od ataku zamiast 70. Niby to tylko 10 punktów, ale lepsze to niż nic.

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #4

Większe zmiany objęły Rtęciowy Bułat, który dodaje teraz +80 punktów obrażeń od ataku zamiast 60. 20 AD robi różnicę. Poza tym, przedmiot ten zyskał dodatkową umiejętność i po użyciu zwiększa prędkość ruchu bohaterów atakujących z dystansu.

Przedmioty z prędkością ataku

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #5

Sztylet kosztuje teraz 50 złota więcej czyli 450. Dopłaca się za dodatkowe 3% do prędkości ataku. Przedmiot ten dodaje +15% zamiast +12%.

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #6

Zapał można kupić za mniejszą ilość złota – 1100 zamiast 1175. Bonus do szybkości ataku wynosi aktualnie +20% zamiast +18%.

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #7

Koniec Rozumu można teraz nabyć za 2500 sztuk złota czyli kosztuje o 100 więcej niż przed patchem. W zamian za to zwiększono bonus do szybkości ataku z +42% do aż +50%.

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #8

Widmowe Ostrze Youmuu zostało dostosowane do bohaterów walczących z odległości i efekt użycia trwa na nich teraz również 6 sekund (wcześniej 4 sekundy).

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #9

Nagolenniki Berserkera kosztują o 100 złota więcej, ale dodają o +5% więcej szybkości ataku czyli łącznie +25%.

Przedmioty z kradzieżą życia

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #10

NOWY PRZEDMIOT

Złodziej Esencji jest nowym przedmiotem, który wydaje się być bardzo interesujący. Umiejętność bierna tego przedmiotu związana jest z maną: Zyskujesz od 2% do 8% obrażeń zadawanych podstawowymi atakami jako punkty many. Siła efektu zależy od tego, ile many ci brakuje. Poza tym, przedmiot ten oferuje skrócone CD o 10%, bonus do obrażeń od ataku +50 i 10% kradzieży życia.

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #11

Z Ostrza Dorana usunięto efekt przywracania zdrowia przy trafieniu, ale za to dodano +3% kradzieży życia. Może to i lepiej, bo dzięki temu można będzie odzyskiwać więcej zdrowia. W zamian za to zmniejszono bonus do życia do 70 punktów i obrażenia od ataku do 7 punktów.

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #12

Wampiryczny Kostur będzie teraz przywracał mniej życia ponieważ efekt LS został obniżony z +10% do +8%.

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #13

Kordelas z Bilgewater otrzymał 4% nerfa na kradzieży życia i bonus ten wynosi aktualnie +8%.

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #14

Ostrze Zniszczonego Króla doczekało się większych zmian. Dodatkowe obrażenia zależne od maksymalnego zdrowia zostały zmniejszone do +10% (było 15%). Po użyciu przedmiotu spowalniamy cel o 25%, a nie 30%. Kradzież życia również została zmniejszona do 10% (było 15%). Na pocieszenie zwiększono dodatkowe obrażenia zależne od aktualnego zdrowia celu i wynoszą one teraz +8%.

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #15

Krwiopijec nie stackuje już dodatkowego AD i LS po zabiciu jednostki, ale za to kradzież życia może teraz „uleczyć” bohatera ponad jego maksymalne zdrowie i w ten sposób otoczyć go ochronną tarczą, która będzie absorbować obrażenia. Tarcza zniknie, gdy nie bierzesz udziału w walce przez co najmniej 15 sekund. To interesująca zmiana, ponieważ z kradzieżą życia było tak, że nie dawała żadnych profitów jeśli postać była maksymalnie uleczona, a teraz można spokojnie atakować i zyskiwać tarczę ochronną. Co więcej, przedmiot ten dodaje teraz +80 punktów obrażeń (było 70), a kradzież życia została zwiększona do 15% (z 12%). Jednak za dodatkowe udogodnienia trzeba będzie zapłacić – 3500 sztuk złota za cały przedmiot.

Zmiany te mogą sprawić, że gracze zaczną kombinować czy bardziej opłaca się zainwestować w Krwiopijca, który już nie stackuje dodatkowego AD i LS, czy może lepiej skusić się na kupno dwóch Ostrzy Dorana i dodatkowy przedmiot do AD/AS? Zobaczymy, czy zmiany te istotnie wpłyną na itemizację ADC.

Zmiany w umiejętnościach Bohaterów

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #16

Skarner został już wcześniej zmieniony, ale nie na tyle, aby zachęcić graczy do częstego wyboru tego championa. Tym razem bohater ten otrzymał nową, lepszą pasywkę – stackuje na przeciwniku Kryształowy Jad, a jeśli uderzy cel z 3 ładunkami to zadaje dodatkowe obrażenia magiczne i ogłusza go. Poza tym, obniżono dość znacznie jego cooldowny. Czy to wystarczy żeby zrobić z niego atrakcyjnego junglera?

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #17

Twitch powrócił do łask graczy jakiś czas temu, szczególnie gdy stał się bardziej popularnym wyborem w trakcie esportowych zmagań w ramach ligi LCS. Champion ten był trochę zbyt potężny na początku meczu, a później jeszcze lepiej skalował się w trakcie trwania rozgrywki, co tworzyło z niego jednego z najlepszych ADC. Dlatego też Riot postanowiło „trochę” go poskromić. Osłabiono pasywkę Twitcha, więc jego ataki na początku rozgrywki nie będą już aż tak bardzo odczuwalne. Nerf obejmuje również Q (Zasadzkę) i teraz czas do ukrycia się BEZ otrzymywania obrażeń wynosi 1,5 sekundy zamiast 1,25. Z kolei czas, który musi upłynąć do ukrycia się bohatera w trakcie otrzymywania obrażeń został zwiększony dwukrotnie i wynosi teraz 6 sekund. Fakt, Twitch był trochę zbyt mocny, ale czy zawsze trzeba nerfić ADC? Zmiany w przedmiotach dla Strzelców mogą sprawić, że o Szczurze znowu długo nie usłyszymy.

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #18

Lucian jest aktualnie uznawany za najlepszego ADC. Dysponuje świetnymi umiejętnościami i bardzo dużymi obrażeniami, które potrafi zadać w mgnieniu oka. Riot przyznaje, że champion ten powinien otrzymać „małego” nerfa, ale zmiany te zaplanowane są dopiero na bliżej nieokreśloną przyszłość. Jak na razie zmieniono jego AD ratio z 0,6 na 0,3 co tak naprawdę niewiele zmieni, ale w przyszłości możemy doczekać się większych zmian, szczególnie w Q.

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #19

Mała, lecz istotna zmiana dotknęła również LeBlanc. Każdy pewnie odczuł na własnej skórze jak bolesne są comba tej postaci, a tym bardziej, jeśli na początku nasz bohater zostaje uciszony i może tylko biernie przyglądać się jak szybko znika jego pasek życia. Dlatego też z Q LeBlanc usunięto efekt ucieszenia, co może spowodować, że w sercu wszystkich mid lanerów zacznie tlić się mała iskierka nadziei na lepsze kontrowanie LeBlanc na alejce. Zmiany te mogą doprowadzić do tego, że gracze mogą zacząć korzystać znacznie częściej z łańcuchów, żeby przytrzymać najpierw cel w miejscu i nie narazić się na kontrę.

Nidalee w nowej odsłonie

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #20

Niestety, możemy pożegnać Nidalee, którą wszyscy znali i kochali. Rzuty oszczepami nie będą miały już takiego impetu, jak wcześniej – będą zadawać mniejsze obrażenia i będą mieć zmniejszone pole rażenia, więc trudniej będzie nimi trafić. Nidalee dwoma lub trzema celnymi rzutami mogła odmienić całe spotkanie i strasznie utrudniała życie przeciwnikom podczas siegów. Dlatego też Riot kompletnie zmieniło tę postać i teraz bardziej podchodzi pod bruisera. Z drugiej strony jest to dobra wiadomość dla wszystkich grających Nidalee pod AD. Pasywka w połączeniu z formą Pumy, która teraz będzie dostępna od 1 lvlu, może sprawić, że champion ten będzie mógł prowadzić równą wymianę z przeciwnikiem na początkowych poziomach i wskakiwać bez żadnego problemu na tyły wroga w trakcie starć drużynowych. Co więcej, Nidalee będzie teraz znacznie sprawniej unikać ataków, więc nie wiem, czy niedługo nie doczekamy się kolejnej korekty Nidalee. Cieszy fakt, że pomyślano o skoku (wcześniej trzeba było zadbać o odpowiednie pozycjonowanie, co mogło sprawić nieco problemów) i teraz postać będzie wykonywać Sus w miejsce gdzie aktualnie znajduje się kursor gracza.

Przedmioty wspomagające

W aktualizacji 4.10 zajęto się również przedmiotami wspomagającymi. Na celownik wzięto przede wszystkim Tygiel Mikaela, który aktualnie jest najlepszym przedmiotem wspomagającym. Dodano również jeden nowy przedmiot.

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #21

NOWY PRZEDMIOT

Ognisty Trybularz jest nowym przedmiotem dedykowanym dla postaci wspomagających. Posiada on bardzo przydatną umiejętność: Uzdrawianie i osłanianie tarczami innych jednostek zwiększa ich prędkość ataku o 25% na 6 sekund. Poza tym, przedmiot ten zapewnia 8% premię do szybkości ruchu, 30 AP, 10% CD i regenerację many 10 punktów co 5 sekund.

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #22

Tygiel Mikaela jest znacznie droższy, ponieważ kosztuje 2450 sztuk złota! (było 1600). W ramach rekompensaty przedmiot ten będzie oferował dodatkowe możliwości: dodano skrócenie CD o 10%, a poza tym zwiększono regenerację many z 12 do 20 punktów co 5 sekund.

Inne przedmioty

Nie obyło się również bez zmian w innych przedmiotach. Najważniejszymi z nich są zmiany wprowadzone w Omenie Randuina i Bluźnierczym Graalu Athene:

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #23

Omen Randuina NIE zmniejsza już prędkości ruchu atakującego, a redukcja prędkości ataku Zimnej Stali wynosi teraz 10% (było 15%).

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #24

Bluźnierczy Graal Athene zapewni teraz mniejszą odporność na magię25 punktów (było 40), a poza tym regeneracja many została zmniejszona do 10 punktów i odzyskiwanie many przy zabójstwach i asystach zostało zwiększone do 15%.

Zmiany w Czarach Przywoływacza

Istotne zmiany dotknęły 2 Czarów Przywoływacza: Teleportacji i Uzdrowienia.

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #25

Teleport stał się bardzo popularnym wyborem po wcześniejszych zmianach, szczególnie dla bohaterów grających na Topie. Umożliwiał szybkie powrócenie na alejkę z dodatkowymi przedmiotami, co uniemożliwiało często przeciwnikowi pushowanie linii i zdobycie wieży. Dlatego też zwiększono czas odnowienia się Teleportu przy teleportowaniu się do wież – 240 sekund (było 200).

League of Legends – Nidalee w nowej odsłonie, czyli omawiamy zmiany związane z łatką 4.10 - ilustracja #26

Uzdrowienie zapewnia teraz tylko 1 sekundową premię do szybkości ruchu zamiast 2 sekund.

Smok

Tym razem celem Riot było zwiększenie wartości Smoka na samym początku rozgrywki i sprawienie, aby był atrakcyjnym celem dla graczy. Dlatego też Smok na początku będzie wart trochę więcej, bo 180 złota, zamiast 145, ale za to jego wartość co poziom będzie mniejsza o 5 sztuk złota (10 co poziom zamiast 15).

  1. Oficjalna strona gry League of Legends

W najbliższym czasie w League of Legends odświeżony zostanie wygląd głównej mapy gry – Summoner’s Rift. Dzięki tej zmianie oprawa graficzna ma stać się bardziej przejrzysta i ładniejsza, choć na samą rozgrywkę nie powinno to wpłynąć. Więcej o nowym Summoner’s Rift przeczytacie tutaj.