Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 listopada 2011, 09:40

autor: Marcin Skierski

Łatka 1.2 do gry The Elder Scrolls V: Skyrim dostępna na PS3 - jutro na X360 oraz PC

Posiadacze gry The Elder Scrolls V: Skyrim w wersji na PlayStation 3 doczekali się publikacji najnowszej łatki poprawiającej wybrane błędy. Jutro patch zadebiutuje także na Xboksie 360 oraz PC.

Studio Bethesda Softworks udostępniło łatkę 1.2 do gry The Elder Scrolls V: Skyrim w wersji na PlayStation 3. Patch na łamach PlayStation Network z nieznanych przyczyn oznaczony jest numerkiem 2.01, a posiadacze Xboksa 360 oraz PC powinni go otrzymać jutro.

Łatka 1.2 do gry The Elder Scrolls V: Skyrim dostępna na PS3 - jutro na X360 oraz PC - ilustracja #1

Najważniejszą poprawką dla posiadaczy konsoli firmy Sony wydaje się zredukowanie tzw. lagów w przypadku graczy, którzy spędzili więcej czasu przy produkcji studia Bethesda, w związku z czym zapisane stany gry zaczęły zajmować bardzo dużo miejsca na dysku. Do tej pory rozgrywka w takiej sytuacji była dość problematyczna z uwagi na nagminnie pojawiające się, chwilowe „zwiechy”, które mogły zostać tymczasowo wyeliminowane jedynie po ponownym uruchomieniu konsoli.

Zmianą dedykowaną specjalnie użytkownikom Xboksa 360 jest poprawienie jakości tekstur w przypadku zainstalowania gry na dysku twardym. Tuż po premierze zdarzało się bowiem, gdy były one zastępowane niższej jakości odpowiednikami. Miało być to spowodowane dużym użyciem pamięci podręcznej Xboksa 360.

Nie zabrakło usprawnień przygotowanych wyłącznie dla wersji PC. Od tej pory gra nie będzie więcej wracała do pulpitu, gdy częstotliwość dźwięku zostanie ustalona na innym poziomie niż 44100 Hz. Poprawiono także sporadyczne problemy z czułością myszki, a klawisz Esc na klawiaturze może być wreszcie używany do wychodzenia z poszczególnych opcji.

Łatka 1.2 do gry The Elder Scrolls V: Skyrim dostępna na PS3 - jutro na X360 oraz PC - ilustracja #2

Łatka zajmuje się również wieloma innymi błędami wychwyconymi przez graczy, a zarazem uniwersalnymi dla wszystkich platform sprzętowych. Na szczęście większość takich uchybień określono jako „rzadko występujące”, więc być może nawet się z nimi nie spotkaliście. Pełny spis poprawek znajduje się na oficjalnym blogu studia Bethesda.

Gra The Elder Scrolls V: Skyrim zadebiutowała na rynku 11 listopada bieżącego roku w wersjach na PlayStation 3, Xboksa 360 oraz pecety. Tytuł został wydany w naszym kraju przez firmę Cenega po angielsku na konsolach i w pełnej polskiej wersji językowej na PC. W ciągu 48 godzin od premiery sprzedano ponad 3,5 miliona egzemplarzy produkcji studia Bethesda Softworks.