Kontroler PS2 miał ukrytą funkcję. Następnym razem powinieneś nacisnąć ten przycisk mocniej

Gracz odkrył, że kontroler PlayStation 2 miał ukrytą funkcję. Mocniejsze wciśnięcie przycisku X faktycznie sprawiało, że pojazd jechał szybciej.

futurebeat.pl

Andrzej Krzemiński

Kontroler PS2 miał ukrytą funkcję. Następnym razem powinieneś nacisnąć ten przycisk mocniej, źródło grafiki: Curtis Berry, Unsplash.
Kontroler PS2 miał ukrytą funkcję. Następnym razem powinieneś nacisnąć ten przycisk mocniej Źródło: Curtis Berry, Unsplash.

To, co w przeszłości uznawano za niesprawdzoną legendę, w rzeczywistości okazało się prawdą. Kontroler PlayStation 2 miał ukrytą opcję i mocniejsze wciśnięcie przycisku X na gamepadzie faktycznie sprawiało, że pojazd jechał szybciej.

Mocniejsze wciskanie przycisku X faktycznie działało na PS2

Wielu graczy w przeszłości wciskało przycisk X na kontrolerze DualShock 2 tak mocno, jak się tylko dało, aby jechać szybciej. Przez lata uważano, że siła nacisku nie ma większego znaczenia i podczas rozgrywki w takie tytuły jak Grand Theft Auto: San Andreas czy Gran Turismo 4 nic nam nie daje.

Okazało się jednak, że jest to nieprawda. YouTuber UFD Tech sprawdził ten temat i potwierdził, że legendarny DualShock 2 faktycznie ma przyciski, które są wrażliwe na nacisk, co oznacza, że kontroler reaguje na siłę wciskania.

Mimo istnienia takiej funkcji, lista gier, które faktycznie korzystały z jej działania, jest stosunkowo krótka. Oprócz tytułów z serii GTA oraz Gran Turismo 4, obejmuje również Metal Gear Solid 2 i Metal Gear Solid 3 oraz gry Jak 2: Renegade i Jak 3. Tak więc jeśli podczas ucieczki przed policją na ulicach Los Santos klikaliście X, żeby jechać szybciej, to graliście zgodnie z zamierzeniem twórców.

Funkcja, która odchodzi w zapomnienie

Funkcja, z której korzystał DualShock 2, użyta została również w kontrolerze do PlayStation 3, a także w pierwszym gamepadzie do Xboxa. Niedługo później pojawił się pomysł, żeby to tylne spusty były wrażliwe na nacisk, w związku z czym obecnie nie przyspieszamy już za pomocą X, a poprzez wciśnięcie przycisku R2.

Ze wszystkich nowoczesnych kontrolerów, Steam Deck jest jedynym, który nadal korzysta z przednich klawiszy wrażliwych na poziom nacisku. Nie są to jednak przyciski ABXY, a przedni touchpad, który korzysta z tej funkcji na przykład podczas rysowania.

Podobało się?

1

Andrzej Krzemiński

Autor: Andrzej Krzemiński

Do GRYOnline.pl dołączył w maju 2024 roku, rozpoczynając swoją przygodę z profesjonalnym pisaniem w dziale technologicznym. Jest miłośnikiem eksperymentalnego hip-hopu oraz książek psychologicznych i filozoficznych, które kolekcjonuje. W wieku 7 lat kuzyn wprowadził go w świat gier i od tego czasu nie może się od nich oderwać. W przeszłości spędzał długie godziny na grach multiplayer, takich jak League of Legends, Valorant i Rainbow Six: Siege. Obecnie skupia się na strategiach, produkcjach indie i j-RPG. Jest największym fanem japońskich gier, w szczególności twórczości studia Atlus z serią gier Persona na czele oraz gry Nier: Automata. W tym roku planuje rozpocząć studia na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
6
7
13
14
20
21
28

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2024-07-29
22:11

WolfDale Legend

WolfDale
😎

W internetach to normalka, połowa rzeczy którą znam w życiu to z internetów dowiaduje się że to była ukryta funkcja. Mogę poczuć się jak odkrywca!

Komentarz: WolfDale
2024-07-29
02:51

danielp25811 Junior

👎

To nie była ukryta funkcja Andrzejku Krzemiński, Sony chwaliło się tym że DS2 ma przyciski reagujące na siłę nacisku. Jak masz pisać takie clickbaitowe bzdury to nie pisz wcale.

Komentarz: danielp25811
2024-07-29
00:31

QuantumNobinium Chorąży

Heh to było wiadomo od początku źe przyciski są analogowo-cyfrowe z rozdzielczością bodajże 256 poziomňw... Wystarczy takiego pada podpiąć adapterem pod PC. Po rozebranie inacze jeż wygląda sam pad kontaktowy-folia zamiast wytrawionych na laminacie ścieźek.
Precyzja tego roxwiązania a raczej powtarzalność wywieranej siły by uzyskać zamierzoną wartość była żadna.

Komentarz: QuantumNobinium
2024-07-28
06:30

jaremaw Junior

👎

Każdy o tym wie.

Komentarz: jaremaw
2024-07-27
19:56

WolfDale Legend

WolfDale
😉

To spróbuj je wyłączyć w San Andreas lub God of War tak żeby dioda zgasła, bo nie zgaśnie. Ta opcja pozostała głównie do wstecznej kompatybilności z oryginalnym PlayStation. Oczywiście były gry na PS2 gdzie można było wyłączyć analogi, ale tylko te które tego nie wymagały i były opcją.

Komentarz: WolfDale

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl