Gracz odkrył, że kontroler PlayStation 2 miał ukrytą funkcję. Mocniejsze wciśnięcie przycisku X faktycznie sprawiało, że pojazd jechał szybciej.
Spis treści:
To, co w przeszłości uznawano za niesprawdzoną legendę, w rzeczywistości okazało się prawdą. Kontroler PlayStation 2 miał ukrytą opcję i mocniejsze wciśnięcie przycisku X na gamepadzie faktycznie sprawiało, że pojazd jechał szybciej.
Wielu graczy w przeszłości wciskało przycisk X na kontrolerze DualShock 2 tak mocno, jak się tylko dało, aby jechać szybciej. Przez lata uważano, że siła nacisku nie ma większego znaczenia i podczas rozgrywki w takie tytuły jak Grand Theft Auto: San Andreas czy Gran Turismo 4 nic nam nie daje.
Okazało się jednak, że jest to nieprawda. YouTuber UFD Tech sprawdził ten temat i potwierdził, że legendarny DualShock 2 faktycznie ma przyciski, które są wrażliwe na nacisk, co oznacza, że kontroler reaguje na siłę wciskania.
Mimo istnienia takiej funkcji, lista gier, które faktycznie korzystały z jej działania, jest stosunkowo krótka. Oprócz tytułów z serii GTA oraz Gran Turismo 4, obejmuje również Metal Gear Solid 2 i Metal Gear Solid 3 oraz gry Jak 2: Renegade i Jak 3. Tak więc jeśli podczas ucieczki przed policją na ulicach Los Santos klikaliście X, żeby jechać szybciej, to graliście zgodnie z zamierzeniem twórców.
Funkcja, z której korzystał DualShock 2, użyta została również w kontrolerze do PlayStation 3, a także w pierwszym gamepadzie do Xboxa. Niedługo później pojawił się pomysł, żeby to tylne spusty były wrażliwe na nacisk, w związku z czym obecnie nie przyspieszamy już za pomocą X, a poprzez wciśnięcie przycisku R2.
Ze wszystkich nowoczesnych kontrolerów, Steam Deck jest jedynym, który nadal korzysta z przednich klawiszy wrażliwych na poziom nacisku. Nie są to jednak przyciski ABXY, a przedni touchpad, który korzysta z tej funkcji na przykład podczas rysowania.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
1

Autor: Andrzej Krzemiński
Do GRYOnline.pl dołączył w maju 2024 roku, rozpoczynając swoją przygodę z profesjonalnym pisaniem w dziale technologicznym. Jest miłośnikiem eksperymentalnego hip-hopu oraz książek psychologicznych i filozoficznych, które kolekcjonuje. W wieku 7 lat kuzyn wprowadził go w świat gier i od tego czasu nie może się od nich oderwać. W przeszłości spędzał długie godziny na grach multiplayer, takich jak League of Legends, Valorant i Rainbow Six: Siege. Obecnie skupia się na strategiach, produkcjach indie i j-RPG. Jest największym fanem japońskich gier, w szczególności twórczości studia Atlus z serią gier Persona na czele oraz gry Nier: Automata. W tym roku planuje rozpocząć studia na Uniwersytecie Jagiellońskim.