Kontroler PS2 miał ukrytą funkcję. Następnym razem powinieneś nacisnąć ten przycisk mocniej
Gracz odkrył, że kontroler PlayStation 2 miał ukrytą funkcję. Mocniejsze wciśnięcie przycisku X faktycznie sprawiało, że pojazd jechał szybciej.

Spis treści:
To, co w przeszłości uznawano za niesprawdzoną legendę, w rzeczywistości okazało się prawdą. Kontroler PlayStation 2 miał ukrytą opcję i mocniejsze wciśnięcie przycisku X na gamepadzie faktycznie sprawiało, że pojazd jechał szybciej.
Mocniejsze wciskanie przycisku X faktycznie działało na PS2
Wielu graczy w przeszłości wciskało przycisk X na kontrolerze DualShock 2 tak mocno, jak się tylko dało, aby jechać szybciej. Przez lata uważano, że siła nacisku nie ma większego znaczenia i podczas rozgrywki w takie tytuły jak Grand Theft Auto: San Andreas czy Gran Turismo 4 nic nam nie daje.
Okazało się jednak, że jest to nieprawda. YouTuber UFD Tech sprawdził ten temat i potwierdził, że legendarny DualShock 2 faktycznie ma przyciski, które są wrażliwe na nacisk, co oznacza, że kontroler reaguje na siłę wciskania.
Mimo istnienia takiej funkcji, lista gier, które faktycznie korzystały z jej działania, jest stosunkowo krótka. Oprócz tytułów z serii GTA oraz Gran Turismo 4, obejmuje również Metal Gear Solid 2 i Metal Gear Solid 3 oraz gry Jak 2: Renegade i Jak 3. Tak więc jeśli podczas ucieczki przed policją na ulicach Los Santos klikaliście X, żeby jechać szybciej, to graliście zgodnie z zamierzeniem twórców.
Funkcja, która odchodzi w zapomnienie
Funkcja, z której korzystał DualShock 2, użyta została również w kontrolerze do PlayStation 3, a także w pierwszym gamepadzie do Xboxa. Niedługo później pojawił się pomysł, żeby to tylne spusty były wrażliwe na nacisk, w związku z czym obecnie nie przyspieszamy już za pomocą X, a poprzez wciśnięcie przycisku R2.
Ze wszystkich nowoczesnych kontrolerów, Steam Deck jest jedynym, który nadal korzysta z przednich klawiszy wrażliwych na poziom nacisku. Nie są to jednak przyciski ABXY, a przedni touchpad, który korzysta z tej funkcji na przykład podczas rysowania.
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM
Komentarze czytelników
WolfDale Legend

W internetach to normalka, połowa rzeczy którą znam w życiu to z internetów dowiaduje się że to była ukryta funkcja. Mogę poczuć się jak odkrywca!
danielp25811 Junior
To nie była ukryta funkcja Andrzejku Krzemiński, Sony chwaliło się tym że DS2 ma przyciski reagujące na siłę nacisku. Jak masz pisać takie clickbaitowe bzdury to nie pisz wcale.
QuantumNobinium Chorąży
Heh to było wiadomo od początku źe przyciski są analogowo-cyfrowe z rozdzielczością bodajże 256 poziomňw... Wystarczy takiego pada podpiąć adapterem pod PC. Po rozebranie inacze jeż wygląda sam pad kontaktowy-folia zamiast wytrawionych na laminacie ścieźek.
Precyzja tego roxwiązania a raczej powtarzalność wywieranej siły by uzyskać zamierzoną wartość była żadna.
WolfDale Legend

To spróbuj je wyłączyć w San Andreas lub God of War tak żeby dioda zgasła, bo nie zgaśnie. Ta opcja pozostała głównie do wstecznej kompatybilności z oryginalnym PlayStation. Oczywiście były gry na PS2 gdzie można było wyłączyć analogi, ale tylko te które tego nie wymagały i były opcją.