Z pozoru ten przypadek wydaje się błahy, szczególnie jak ktoś nie interesuje się Counter-Strike'em 2. Skarga Microsoftu zakończona usunięciem moda do gry z warsztatu Steam może jednak otworzyć bramę całej lawinie podobnych spraw.
Prawdopodobnie właśnie mamy do czynienia z sytuacją bez precedensu. Twórca modyfikacji do Counter-Strike 2 właśnie oświadczył, że jego dzieło zostało usunięte z warsztatu Steam. Powód może wydać się kontrowersyjny – stało się tak na prośbę Microsoftu, Valve zastosowało się do skargi o prawa autorskie.
Zestaw modyfikacji znany jako Project Misriah wprowadzał do gry część elementów znanych z gier Halo. Zainstalowanie modów pozwalało odtworzyć tryb multiplayer z Halo 3 na nowym silniku graficznym CS2. Gracze mogli biegać po arenach znanych z uniwersum w pancerzach Spartan.
No cóż... przepraszamy, ale Projekt Misriah dobiegł końca! Było fajnie, póki trwało. Koniecznie podziękujcie Microsoftowi!
– Froddoyo
Valve w uzasadnieniu blokady podaje, że mod wykorzystywał assety z Halo 3, takie jak modele broni, mapy i postacie. Project Misriah składał się z kilku pozycji w warsztacie Steam, więc gracze mogli zdecydować, co dokładnie zainstalować. Niestety wszystkie one są obecnie zablokowane i niedostępne.
Co może w tej sytuacji zrobić autor? Jeden z komentujących doradza mu usunięcie wykorzystanych treści z Halo, zastąpienie swoimi modelami. Wydaje się to najbardziej rozsądne, tylko czy wtedy modyfikacja nadal będzie tak popularna? Nie rozwiąże to też rosnących obaw graczy w stosunku do wielu innych modów.

Wystarczy wspomnieć chociażby o Garry’s Mod – warsztat tej gry to wręcz ogromna skarbnica elementów kojarzących się z innymi grami. Microsoft może w ten sposób przetrzeć szlak, a drogą tą podążą inny deweloperzy. Jeśli pojawi się więcej takich zgłoszeń, a Valve będzie je rozpatrywać pozytywnie, z warsztatu może zniknąć naprawdę sporo treści.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.