Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 kwietnia 2020, 12:19

Koniec zbiórki na Gamedeca - do gry trafi świat Cthulhu

Zakończyła się zbiórka pieniędzy na Kickstarterze dla polskiej gry RPG Gamedec. Dzięki zebranej kwocie do produkcji trafi m.in. świat inspirowany mitologią Cthulhu, a postacie niezależne doczekają się częściowego podłożenia głosów.

Koniec zbiórki na Gamedeca - do gry trafi świat Cthulhu - ilustracja #1
Gamedec to polska cyberpunkowa gra RPG.

Nieco ponad miesiąc temu polskie Anshar Studios rozpoczęło zbiórkę na Kickstarterze, której celem było zebranie przynajmniej 50 tys. dolarów na grę Gamedec. Taka kwota miała pozwolić twórcom na spokojne prace nad produkcją, a nawet poszerzenie ich o kilka dodatkowych pomysłów. Jak się okazało, wyznaczony próg finansowy osiągnięto w zaledwie 36 godzin. Teraz, gdy zbiórka dobiegła końca, dowiedzieliśmy się, że łącznie zebrano 171 163 dolary, dzięki czemu tytuł będzie bogatszy o kilka elementów.

Na początku tego miesiąca informowaliśmy, że do Gamedeca trafi wirtualny świat inspirowany grą Seven: The Days Long Gone (dzięki przekazaniu przez społeczność 100 tys. dolarów). Natomiast zebrana finalnie kwota (dla przypomnienia - ponad 170 tys. dolarów) sprawi, że w produkcji pojawi się także lokacja inspirowana mitologią Cthulhu, a postaciom niezależnym zostaną częściowo podłożone głosy. Do stworzenia wersji Gamedeca na Switcha zabrakło niewiele – opcja ta miała być brana pod uwagę przy 200 tys. dolarach. Oczywiście nie należy wykluczyć pojawienia się takiego portu za jakiś czas, jeśli gra odniesie sukces.

Gamedec ma ukazać się w czwartym kwartale 2020 roku, wyłącznie na PC. Twórcy poinformowali, że wkrótce będą mogli podzielić się nowymi szczegółami dotyczącymi gry. Do tej pory mieliśmy okazję zobaczyć gameplaye prezentujące m.in. uwodzenie i zabijanie, a także jeden z wirtualnych światów.

Paweł Woźniak

Paweł Woźniak

Od 2019 roku związany z GRY-OnLine, gdzie zaczynał jako autor newsów, a obecnie jest jednym z redaktorów tvgry. Obecnie interesują go przede wszystkim gry RPG, soulslike i metroidvanie, ale sporą część gamingowego życia poświęcił też produkcjom sieciowym. W grach ceni sobie głównie rozbudowane mechaniki rozwoju postaci oraz swobodę w działaniu, a na omawiane tytuły stara się patrzeć z różnych perspektyw. Od 2023 roku prowadzi również swój kanał na YouTube.

więcej