Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 kwietnia 2020, 12:36

autor: Bartosz Świątek

Bannerlord - procenty przy dialogach mogą nie mieć znaczenia

Zdaniem części użytkowników system dialogowy w Mount & Blade II: Bannerlord mami graczy fałszywymi wartościami procentowymi. W wielu wypadkach nawet 90-procentowa szansa na sukces okazuje się być złudna.

Bannerlord - procenty przy dialogach mogą nie mieć znaczenia - ilustracja #1
Czy system dialogowy w Bannerlordzie oszukuje graczy?

W SKRÓCIE:

  1. część graczy uważa, że system dialogowy M&B2 mami ich fałszywymi szansami na sukces przy próbach wykorzystania umiejętności;
  2. nawet przy 90-procentowej szansie na sukces często spotkamy się z wielokrotnymi porażkami.

Jeden z użytkowników forum Reddit opublikował post stawiający ciekawą tezę na temat systemu dialogów w Mount & Blade II: Bannerlord. Spekuluje on, że obrazujące szansę na sukces procenty, które widzimy w czasie rozmów z postaciami, nie mają większego znaczenia. Część graczy sugeruje nawet, że ich celem jest… wprowadzanie w błąd.

Te liczby są celowo mylące, zwłaszcza gdy masz niską charyzmę. W wielu wypadkach odpowiedź z niższą procentową wartością, ale pasująca do osoby, z którą rozmawiasz, ma większą szansę powodzenia – spekuluje JInThere.

To takie prawdziwe. Miałem 70 w Charmie (umiejętności w grze - przyp. red), dosłownie farmowałem, żeby ją rozwinąć. A potem poszedłem szukać małżonki. Nie wychodziło za każdym razem, aż w końcu w Calradii nie było żadnej kobiety, która chciałaby wyjść za mąż – opisuje JonDaMasta.

Użytkownik o ksywie Rakonas twierdzi, że w przypadku Mount & Blade 2 na nic zda się praktyka tzw. save scummingu, czyli ciągłego zapisywania stanu gry i wczytywania, aż do momentu, gdy uzyskamy satysfakcjonujący nas wynik.

Save scumming nic nie daje. Gra najwyraźniej nie zmienia jądra RNG podczas ponownego ładowania (mowa o systemie odpowiedzialnym za przeprowadzanie losowania - przyp. red.). Po ponownym załadowaniu gry zawsze otrzymasz te same wyniki. Możesz spróbować wybrać opcje, które mają mniejsze szanse na sukces, ale jeśli zrobisz dokładnie to samo, RNG jest dokładnie taki samo, więc dostaniesz taki sam wynik – przekonuje.

Warto odnotować, że inni gracze nie zgadzają się z tym stanowiskiem, zauważając, że save scumming jak najbardziej działa – choć często wymaga trochę cierpliwości.

A Wy jak uważacie? Czy system dialogowy w Mount & Blade II: Bannerlord faktycznie mami graczy fałszywymi wartościami procentowymi? Czy sprawdza się w obecnej postaci?

  1. Mount & Blade II: Bannerlord – strona oficjalna
  2. Mount & Blade II: Bannerlord – poradnik
  3. Wszystko o Mount & Blade 2: Bannerlord
  4. Gram w Bannerlord i mam do twórców pytanie: co wyście robili przez 10 lat?!