Bannerlord - procenty przy dialogach mogą nie mieć znaczenia

Zdaniem części użytkowników system dialogowy w Mount & Blade II: Bannerlord mami graczy fałszywymi wartościami procentowymi. W wielu wypadkach nawet 90-procentowa szansa na sukces okazuje się być złudna.

Bartosz Świątek

Bannerlord - procenty przy dialogach mogą nie mieć znaczenia - ilustracja #1
Czy system dialogowy w Bannerlordzie oszukuje graczy?

W SKRÓCIE:

  1. część graczy uważa, że system dialogowy M&B2 mami ich fałszywymi szansami na sukces przy próbach wykorzystania umiejętności;
  2. nawet przy 90-procentowej szansie na sukces często spotkamy się z wielokrotnymi porażkami.

Jeden z użytkowników forum Reddit opublikował post stawiający ciekawą tezę na temat systemu dialogów w Mount & Blade II: Bannerlord. Spekuluje on, że obrazujące szansę na sukces procenty, które widzimy w czasie rozmów z postaciami, nie mają większego znaczenia. Część graczy sugeruje nawet, że ich celem jest… wprowadzanie w błąd.

Te liczby są celowo mylące, zwłaszcza gdy masz niską charyzmę. W wielu wypadkach odpowiedź z niższą procentową wartością, ale pasująca do osoby, z którą rozmawiasz, ma większą szansę powodzenia – spekuluje JInThere.

To takie prawdziwe. Miałem 70 w Charmie (umiejętności w grze - przyp. red), dosłownie farmowałem, żeby ją rozwinąć. A potem poszedłem szukać małżonki. Nie wychodziło za każdym razem, aż w końcu w Calradii nie było żadnej kobiety, która chciałaby wyjść za mąż – opisuje JonDaMasta.

Użytkownik o ksywie Rakonas twierdzi, że w przypadku Mount & Blade 2 na nic zda się praktyka tzw. save scummingu, czyli ciągłego zapisywania stanu gry i wczytywania, aż do momentu, gdy uzyskamy satysfakcjonujący nas wynik.

Save scumming nic nie daje. Gra najwyraźniej nie zmienia jądra RNG podczas ponownego ładowania (mowa o systemie odpowiedzialnym za przeprowadzanie losowania - przyp. red.). Po ponownym załadowaniu gry zawsze otrzymasz te same wyniki. Możesz spróbować wybrać opcje, które mają mniejsze szanse na sukces, ale jeśli zrobisz dokładnie to samo, RNG jest dokładnie taki samo, więc dostaniesz taki sam wynik – przekonuje.

Warto odnotować, że inni gracze nie zgadzają się z tym stanowiskiem, zauważając, że save scumming jak najbardziej działa – choć często wymaga trochę cierpliwości.

A Wy jak uważacie? Czy system dialogowy w Mount & Blade II: Bannerlord faktycznie mami graczy fałszywymi wartościami procentowymi? Czy sprawdza się w obecnej postaci?

  1. Mount & Blade II: Bannerlord – strona oficjalna
  2. Mount & Blade II: Bannerlord – poradnik
  3. Wszystko o Mount & Blade 2: Bannerlord
  4. Gram w Bannerlord i mam do twórców pytanie: co wyście robili przez 10 lat?!
Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 25 października 2022

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

7.7

Gracze

8.8

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

14

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2020-04-28
12:48

Le Loi Generał

Nie spotkałem się z tym, za każdym razem gdy wczytywałem wynik był inny, zauważalne zwłaszcza gdy trzeba przegadać osobę więcej niż raz

Komentarz: Le Loi
2020-04-28
13:21

Sorkvild19 Konsul

Sorkvild19

Chyba pojedyncze przypadki związane z jakimiś konkretnymi NPC. Wczytywanie i ponowne przechodzenie testu zazwyczaj pomaga zarówno w przypadku wieśniaków jak i lordów.

Komentarz: Sorkvild19
2020-04-28
13:27

Sereth Centurion

U mnie też metoda ponownego wczytania zmienia wynik podczas rozmów, często za tym 4-5 razem ale przegadanie kogoś jest możliwe używając metody quick save quick load.

Komentarz: Sereth
2020-04-28
13:57

Metaverse Senator

Metaverse

To tak jak Xcom ktory mami graczy fałszywymi wartościami procentowymi na trafienie wolalbym zeby tego w tej serii wcale nie bylo jak maja to robic w ten sposob. Podobnie jest z dialogami. Brak procentowych szans przynajmniej zmusza do czytania i myslenia.

Komentarz: Metaverse
2020-04-28
17:12

AUTO6 Generał

AUTO6

Ja bym te procenty wyłączył, a właśnie szanse powodzenia uzależnił od kontekstu i osoby z którą rozmawiamy (oczywiście lepiej rozwinięte niektóre umiejętności naszej postaci jak charyzma by pomagały), ale nie wiem czy ta mechanika gry jest na tyle rozbudowana. Chętnie widziałbym też mechanikę znaną z KCD gdzie sporo zależy też od tego jak jesteśmy ubrani (wreszcie nabrałoby sensu kupowanie drogich ciuchów paradnych dla naszej postaci np. podczas zalotów bo teraz chyba ten drugi zestaw ubrań nie ma znaczenia i jest wyborem czysto kosmetycznym gracza).

Komentarz: AUTO6

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl