Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 lipca 2010, 14:28

autor: Piotr Doroń

Kiepski kwiecień dla polskich magazynów komputerowych. Tylko PC World w górę

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przedstawionych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w kwietniu bieżącego roku większość magazynów komputerowych i o grach komputerowych odnotowało spadki sprzedaży. Swoją sytuację poprawił jedynie PC World, który dzięki tymczasowemu obniżeniu ceny do poziomu 9,90 złotych mógł się pochwalić rezultatem dwukrotnie lepszym, aniżeli w 2009 roku.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przedstawionych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w kwietniu bieżącego roku większość magazynów komputerowych i o grach komputerowych odnotowało spadki sprzedaży. Swoją sytuację poprawił jedynie PC World, który dzięki tymczasowemu obniżeniu ceny do poziomu 9,90 złotych mógł się pochwalić rezultatem dwukrotnie lepszym, aniżeli w 2009 roku.

Na wzrost popularności PC World miała jednak wpływ nie tylko cena, ale również wzmożona kampania reklamowa, która objęła m.in. stacje telewizyjne. W przyszłym miesiącu dowiemy się, czy wraz z powrotem do normalnej ceny (19,90 złotych) magazynowi udało się zatrzymać nowych czytelników.

Mimo tylu działań marketingowo-promocyjnych PC World nie zdołał wyprzedzić w notowaniu odwiecznego lidera, czyli pisma CD Action, które w kwietniu 2010 roku zostało zakupione przez nieco ponad 92 tysiące osób (11,1% mniej niż w 2009 roku). Ostatnie miejsce na podium przypadło PC Formatowi z wynikiem 85 tysięcy egzemplarzy (16,3% mniej niż 2009 roku). Najwięcej w porównaniu do sprzedaży z ubiegłego roku stracił Chip, którego nabyło o ponad 19% mniej osób (35,6 tysięcy egzemplarzy).

Tytuł

kwiecień 2009

kwiecień 2010

CD Action

103 608

92 070

PC World

44 923

88 040

PC Format

101 539

85 037

Komputer Świat*

60 029

58 630

Chip

44 139

35 670

Play

18 083

16 761

* - Komputer Świat to jedyny dwutygodnik w zestawieniu. Pozostałe tytuły to miesięczniki.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej