Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 marca 2012, 19:40

autor: Michał Kułakowski

Journey najszybciej sprzedającą się grą w PlayStation Store

Studio thatgamecompany poinformowało, że jego najnowsza gra Journey pobiła rekord i jest najszybciej sprzedającym się tytułem, który trafił do PlayStation Store. Dowiedzieliśmy się również, że z firmy odchodzi jej współzałożycielka Kellee Santiago.

Journey najszybciej sprzedającą się grą w Playstation Store - ilustracja #1

Jenova Chen, jeden z założycieli studia thatgamecompany, na oficjalnym blogu Playstation, podzielił się dzisiaj dosyć zaskakującą wiadomością, dotyczącą stworzonej przez dewelopera gry Journey. Okazuje się, że ta oryginalna produkcja, której oficjalna premiera miała miejsce nieco ponad dwa tygodnie temu, pobiła historyczny rekord najszybciej sprzedającego się tytułu w Playstation Store. Informacja ta dotyczy zarówno amerykańskiej jak europejskiej wersji sklepu, obejmującej również Bliski Wchód oraz Australię i Oceanię.

Co prawda, Chen nie podał żadnych konkretnych danych liczbowych, ale i tak osiągnięcie Journey wydaje się niespodziewane, zważywszy na specyfikę tego tytułu. Producent podziękował także wszystkim tym, którzy zdecydowali się po raz kolejny zaufać jego firmie oraz opowiedział o tysiącach listów, jakie dotarły do studia po premierze gry. Podkreślił fakt, że przez niecałe dwa tygodnie trafiło do nich wielokrotnie więcej wiadomości od graczy niż przez kilka lat od czasu debiutu ich poprzedniej produkcji, gry Flower. Kończąc, zapowiedział na 11 kwietnia premierę oficjalnego soundtracku Journey, skomponowanego przez Austina Wintory`ego. Album będzie dostępny w wersji cyfrowej na iTunes i w Playstation Store, a nieco później także w limitowanej wersji dyskowej.

Journey najszybciej sprzedającą się grą w Playstation Store - ilustracja #2

Te nad wyraz dobre wieści dla thatgamecompany psują nieco informacje podane przez serwis Gamasutra. Z firmy odchodzi bowiem Kellee Santiago, która założyła ją w 2006 roku razem z Jenovą Chenem i od tamtej pory była w niej jednym z szefów. Przez ostatnie pięć lat studio pracowało nad projektami współfinansowanymi przez Sony. Były to gry flOw, Flower oraz tegoroczna Journey, będąca ostatnim tytułem tworzonym na wyłączność dla platform należących do japońskiego koncernu. Według Gamasutry, rezygnacji szefowej dewelopera może towarzyszyć fala odejść kolejnych pracowników, ale sama Santiago zapewnia, że jej rozstanie ze studiem przebiega w przyjaznych warunkach.

„Po stworzeniu tych trzech gier myślę, że właśnie teraz jest dobry czas, by podsumować to czego się nauczyłam i doświadczyłam, a następnie przenieść to w zupełnie nowe miejsca i obszary. Poza tym, stworzenie studia, którego głównym celem była produkcja nowych typów gier, pozwoliło mi na przetestowanie moich własnych pomysłów i idei dotyczących procesu deweloperskiego.” – mówi Santiago

Mimo pochwał podkreśla, że nie mogła już dłużej rozwijać się w firmie:

”Bardzo wiele mojej pracy w thatgamecompany polegało tak naprawdę jedynie na wspieraniu wizji gier Jenovy. Dlatego też czuję, że zrobiłam już wszystko co można było tam zrobić. Jenova jest nadal w świetnym miejscu i jeżeli będzie kontynuował pracę z pozostałymi ludźmi z thatgamecompany, z pewnością uda im się osiągnąć jeszcze więcej.”

Jenova Chen, jak sam mówi, życzy powodzenia swej koleżance i liczy na to, że uda jej się osiągnąć sukces. Santiago nie opowiedziała na razie nic konkretnego o swoich dalszych planach, ale potwierdziła, że gdziekolwiek trafi, chciałaby przyczynić się do szybszego rozwoju gier jak medium.

Odejście Santiago w chwili największego triumfu jej firmy może zastanawiać. Niewykluczone jednak, że razem z innymi pracownikami studia nosiła się z tym zamiarem już od dłuższego czasu, ale postanowiła poczekać do chwili wygaśnięcia umowy z Sony, kiedy thatgamecompany będzie uwolnione od dalszych zobowiązań.

Uaktualnienie: Studio thatgamecompany opuścił kolejny kluczowy pracownik. Robin Hunicke, bo o niej mowa, dołączyła do zespołu tworzącego Journey jeszcze na etapie prac koncepcyjnych i przez cały okres produkcji była PR-ową twarzą tego tytułu. Wcześniej pracowała w Electronic Arts m.in. przy takich grach jak MySims (główny projektant) i Boom Blox (producent).