Jeden kluczowy element LoL-a nigdy nie został zbalansowany, choć myślano nad jego usunięciem. Jeden z twórców wyjaśnił czemu
Flash od 16 lat pozostaje najważniejszym czarem w LoL-u. Choć rozważano jego usunięcie, Riot wyjaśnia, czemu bez niego gra nie byłaby taka sama.

League of Legends to jedna z najbardziej znanych gier MOBA w historii. Przez ponad szesnaście lat otrzymaliśmy dziesiątki postaci, nowych przedmiotów oraz obserwowaliśmy zmiany w gameplayu. Od początku jest z nami również pewien spell, bez którego LoL nie byłby tą samą grą.
Jak wyglądałby świat bez flasha?
Każdy szanujący się gracz League of Legends doskonale wie czym jest i jak działa flash. Obok uzdrowienia, teleportu czy smite’a jest to czar, który w kodzie gry zagościł na dobre już przed wieloma laty, bo w 2009 roku. Jedna z ważniejszych osób w Riot Games tj. August Browning odpowiedziała na pytanie, dlaczego legendarny flash nigdy nie został zbalansowany bądź zmieniony.
We wczesnych momentach rozwoju gry flash dla niektórych był po prostu zbyt potężnym czarem. Wśród twórców League of Legends wywiązała się dyskusja na temat całkowitego usunięcia spella z produkcji. Jedna z projektantek m.in. postaci Lux zadała wtedy bardzo ważne, lecz proste pytanie: „Czy gra nie jest po prostu lepsza z flashem?”.
Odpowiedź była bardzo prosta i faktycznie chodziło o większy fun z rozgrywki. Nie wszystkie postacie takie jak np. Twitch nie posiadały umiejętności dasha. Flash to czar, który od wielu lat urozmaica grę pomagając w tworzeniu coraz to ciekawiej wyglądających zagrań. Jego usunięcie prawdopodobnie spowodowałaby oburzenie wśród setek tysięcy graczy.
Istniał dość oczywisty kompromis, biorąc pod uwagę to, jak bardzo przesadzony był oryginalny Flash.
- Jego zasięg był znacznie większy.
- Psuł wszystkie nadchodzące pociski, to znaczy, że przy wejściu pod wieżę mogłeś swobodnie uciec, nawet jeżeli byłeś bliski śmierci, flash usuwał te pociski.
Nikt tak naprawdę nie miał problemu z jego istnieniem, po prostu chodziło o jego dopieszczenie.
Warto wspomnieć, że te szesnaście lat temu społeczność League of Legends była podzielona pod względem używania flasha podczas rozgrywki. Jeszcze przed dodaniem czaru, podobną funkcję pełniły Buciory Yordle’a czy Blink Dagger. Po kilku usprawnieniach spell na dzień dzisiejszy zyskał miano „kultowego” i ciężko myśleć o jego potencjalnym zastępstwie.

GRYOnline
Gracze
OpenCritic