Po 15 latach wreszcie biorą się za największy problem LoL-a. „Na pewno stracimy na tym pieniądze”
Walka ze smurfingiem w League of Legends znajduje się obecnie w planach Riot Games. Firma zdaje sobie sprawę, że ten ruch negatywnie odbije się na zyskach.

W tym tygodniu Riot Games zapowiedziało przełomowe nowości zmierzające do League of Legends. Mają one obejmować walkę ze znanym dobrze od samej premiery gry zjawiskiem smurfingu. Teraz na ten temat zdecydował się wypowiedzieć Drew Levin, pełniący funkcję dyrektora ds. zarządzania produktami Riot. Według niego firma poniesie na tym straty finansowe.
Czym właściwie jest smurfing? W dużym skrócie jest to sytuacja, w której gracz posiadający doświadczenie w danej grze sieciowej, zakłada nowe konto, by trafiać do meczów z osobami o niższych rangach. W ten sposób zyskuje on niesprawiedliwą przewagę.
Jak można się spodziewać, taka praktyka jest dość mocno krytykowana przez społeczność. Z perspektywy deweloperów jednak taka osoba może stanowić źródło dodatkowych przychodów.
Drew Levin w poście na X przyznał, iż jest świadomy tego, że walka ze smurfingiem przyniesie firmie straty finansowe. Są one jednak potrzebne, by naprawić problemy trawiące grę od lat. Tylko w ten sposób osoby zaczynające swoją przygodę w LoL-em będą mogły zapoznać się z tytułem, grając z ludźmi na podobnym poziomie.
Nie wchodząc w szczegóły – dzięki decyzji o walce ze smurfowaniem na pewno stracimy pieniądze oraz pogorszymy statystyki aktywności w grze. Przez lata ludzie mówili, że nigdy tego nie podejmiemy, ponieważ boimy się zrobić to, co właściwe dla tytułu, jeśli przyniesie to straty finansowe. Wierzymy w przyszłość produkcji.
I tak, będzie to wymagało pogodzenia się z krótkoterminowymi stratami biznesowymi, aby rozwiązać długoterminowe problemy, które naszym zdaniem negatywnie wpływają na wrażenia nowych graczy, integralność i atrakcyjność trybu rankingowego itp. Ale na tym właśnie polega długoterminowe myślenie.
Jeden z graczy w tym momencie podjął ciekawą kwestię. Otóż zapytał Levina, dlaczego nie pozwolić, aby jeden adres e-mail miał 5 kont, ale MMR (Matchmaking Rating) nowego konta (na tym samym adresie e-mail) był taki sam jak najwyżej sklasyfikowanego konta tego adresu e-mail? Levin stwierdził, że to interesujący pomysł i przedstawi tę propozycję zespołowi.
Obecnie smurfing jest czymś, co spotyka się dość często, i to właściwie od początków 15-letniej historii League of Legends. Nie dziwi więc, że deweloperzy zaczynają zwracać na niego uwagę. Problemem jest jednak fakt, że konkretne działania są podejmowane tak późno.