Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 grudnia 2008, 12:02

autor: Szymon Liebert

Jaka będzie elektroniczna Gra Endera?

Bardzo znany i ceniony pisarz fantastyczny, Orson Scott Card, wypowiedział się w kwestii elektronicznej adaptacji jednej ze swoich najgłośniejszych serii. Mowa oczywiście o cyklu książek zapoczątkowanych przez Grę Endera. Powieść zdobyła wiele nagród i została uznana za jedną z klasycznych pozycji gatunku. Co ciekawe, w twórczości autora gry elektroniczne obecne były praktycznie od zawsze.

Bardzo znany i ceniony pisarz fantastyczny, Orson Scott Card, wypowiedział się w kwestii elektronicznej adaptacji jednej ze swoich najgłośniejszych serii. Mowa oczywiście o cyklu książek zapoczątkowanych przez Grę Endera. Powieść zdobyła wiele nagród i została uznana za jedną z klasycznych pozycji gatunku. Co ciekawe, w twórczości autora gry elektroniczne obecne były praktycznie od zawsze.

Zgodnie z wywiadem udzielonym serwisowi SciFi, autor zamierza zająć się poważnie grą na podstawie wymienionej wyżej książki. Obecnie pisarz współpracuje przy tworzeniu projektu Empire, którym zajmuje się studio Chair Entertainment, finansowane przez Epic. Po zakończeniu prac nad tym dziełem, ekipa ruszy z pracą nad elektroniczną wersją przygód Endera.

Nadchodząca produkcja powinna więc prawdopodobnie pojawić się na komputery i konsole. Nie będzie to ściśle trzymająca się fabuły książki historia. Poznamy wiele aspektów życia dzieciaków, trenujących wspólnie i przygotowujących się do wojny. Autor wspomina, że charakter, czy gatunek najbliższego projektu jeszcze nie jest jednoznaczny, chociaż widzi on wiele możliwości. Wydaje się wręcz, że możliwych jest kilka odrębnych tytułów – sieciowa gra o szkole bojowej, czy produkcja wykorzystująca motywy jednej z opisanych poniżej elektronicznych gier, wymyślonych przez autora na potrzeby powieści.

Jaka będzie elektroniczna Gra Endera? - ilustracja #1

 

Motywy związane z grami elektronicznymi są obecne u Carda praktycznie wszędzie. Wystarczy wspomnieć chociażby Zagubionych chłopców, książkę, w której grupa poszukiwanych nastolatków komunikuje się ze swoim kolegą niejako za pośrednictwem właśnie gry. Znacznie ciekawszym przykładem jest jednak wspomniana już pierwsza opowieść o Enderze, czyli Gra Endera, uzupełniona również odtworzeniem całej historii z perspektywy innego osobnika, niejakiego Groszka, którego historia przybliżona została w Cieniu Endera. W bardzo dużym skrócie, obie powieści przenoszą nas do mrocznego świata przyszłości, zagrożonego kosmiczną wojną. Wobec trudnej sytuacji, wojsko rekrutuje wybitne dzieci do swojego specjalnego oddziału, szkolonego na stacji bojowej.

Co ważniejsze, na stacji wykorzystywane są bardzo ciekawe metody nauczania. Oprócz standardowych ćwiczeń, młodzi absolwenci uczestniczą bowiem w kilku grach elektronicznych. Bohaterowie rywalizują między innymi w swoistej strzelance przyszłości. Najbardziej intrygującym elementem jest jednak obowiązkowa dla każdego gra fantasy. Oferująca ogromną swobodę zmyślona przez twórcę książki produkcja, przypomina dzisiejsze rozbudowane tytuły RPG. W powieści jednak, stanowi ona nie tylko formę zabawy. Na podstawie wirtualnych wyborów bohaterów, zakulisowi psychologie są bowiem w stanie określić zarówno kondycję, ale i predyspozycje każdego z nich.

Opisane wyżej pomysły zawarte w powieści wydają się idealnym materiałem na grę. Oczywiście, szczególnie fani świetnej historii stworzonej przez Carda chcieliby zapewne zobaczyć wysokobudżetową produkcję, łączącą wszystkie powyższe elementy. Możliwość wcielenia się w jednego z rekrutów stacji bojowej, biorącego udział w powyższych mniejszych grach i formach treningu, brzmi przecież dość intrygująco. Jak rzeczywiście będzie wyglądała produkcja o Enderze przekonamy się jednak w swoim czasie.

gry