Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 24 grudnia 2008, 11:08

autor: Piotr Doroń

PlayStation 3 z prawdziwym 3D w 2009 roku

Prawdziwe 3D kojarzy się nam przede wszystkim z kinem oraz śmiesznymi okularami, zakładanymi w celu dojrzenia efektu głębi. Już niedługo technologia stereoskopowego wyświetlania obrazu ma stać się jednym z atutów konsoli PlayStation 3. Zapewnia nas o tym firma deweloperska Blitz Games, która pozyskała podobno odpowiednie informacje bezpośrednio od przedstawicieli Sony.

Prawdziwe 3D kojarzy się nam przede wszystkim z kinem oraz śmiesznymi okularami, zakładanymi w celu dojrzenia efektu głębi. Już niedługo technologia stereoskopowego wyświetlania obrazu ma stać się jednym z atutów konsoli PlayStation 3. Zapewnia nas o tym firma deweloperska Blitz Games, która pozyskała podobno odpowiednie informacje bezpośrednio od przedstawicieli Sony.

PlayStation 3 z prawdziwym 3D w 2009 roku - ilustracja #1

Obraz powstały przy użyciu programu ZBrush.

Z danych ujawnionych przez firmę wynika, że japoński koncern bardzo poważnie rozważa możliwość publikacji aktualizacji systemu operacyjnego PlayStation 3, dzięki której konsola otrzymałaby pełne wsparcie dla obsługi efektu prawdziwego 3D. Według Blitz Games ma on znaleźć zastosowanie zarówno w grach, jak i w filmach w formacie Blu-ray. Nie wiemy w jaki sposób Blitz Games, producent takich tytułów, jak Karaoke Revolution Presents: American Idol Encore 2 oraz Bratz: Girlz Really Rock, posiadł powyższe informacje. Pewnym jest jednak, że planuje zmodyfikować swój autorski silnik graficzny pod kątem obsługi nowej funkcji PS3, co sugeruje, że mogą to być potwierdzone wieści. Aktualizacja miałaby trafić do szerokiego grona użytkowników PS3 w przyszłym roku.

Przypominamy, że nie są to pierwsze sygnały sugerujące możliwość zaistnienia opisanego powyżej efektu w grach najnowszej generacji. Pod koniec maja bieżącego roku temat ten podjął już James Cameron, którego najnowsza produkcja o tytule Avatar – film i gra w jednym – ma powstać w tej właśnie technologii.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej