Stacja Wolnorynkowa w The Outer Worlds 2 to opcjonalna lokacja zawierająca problematyczną zagadkę. Do jej rozwiązania potrzebujecie specjalnego gadżetu.
Stacja Wolnorynkowa jest opcjonalnym obszarem w The Outer Worlds 2, którego odwiedzenie nie jest wymagane do ukończenia fabuły. Zawiera ona jednak sporo sklepów, kilka zadań pobocznych oraz zagadek. Lokacja staje się dostępna dość wcześnie, tuż po ukończeniu wątku fabularnego Edenu, pierwszej głównej planety w grze. Wczesne odwiedziny mogą skutkować jednak problemami – na stacji znajduje się zagadka wymagająca od was posiadania określonego wyposażenia, które zdobyć można dopiero później. W tym tekście opisaliśmy jak otworzyć zamknięte drzwi do pokoju Otto na Stacji Wolnorynkowej.
Zagadka jest częścią zadania pobocznego Ostatni Rejs ACL Wolny Rynek otrzymywanego od archiwistki Stallworth, i choć jej rozwiązanie nie jest wymagane do ukończenia zadania, może ono je ułatwić. Podczas eksploracji obszaru możecie natrafić na jedenaście przełączników blokujących drzwi do pokoju Ottona, jednego z miejscowych sklepikarzy. Teoretycznie zagadka jest bardzo prosta – wystarczy tylko przekierować moc z generatora do drzwi uruchamiając przełączniki w odpowiedniej kolejności. Kable łączące przełączniki z drzwiami są jednak ukryte za ścianą, więc rozpracowanie tej kolejności może okazać się problematyczne.
Choć zagadkę można rozwiązać na ślepo, metodą prób i błędów, do zamierzonego przez grę rozwiązania wymagany jest konkretny gadżet - skaner promieni N. Otrzymacie go podczas głównego zadania fabularnego na planecie Dorado, eksplorując poligon promieni N. Ponieważ jego zdobycie jest obowiązkowe, nie musicie martwić się o jego przegapienie. Większym zmartwieniem jest możliwość przybycia na Stację Wolnorynkową przed jego zdobyciem – obszar staje się dostępny w tym samym momencie, co Dorado, więc jeśli najpierw udacie się na Stację Wolnorynkową, nie będziecie posiadali narzędzia wymaganego do rozwiązania zagadki.
Po odsłonięciu połączeń musicie uruchomić przełączniki w odpowiedniej kolejności, by poprowadzić moc z zielonych diod aż do drzwi. Ponadto każdy przełącznik może pomieścić tylko jeden ładunek prądu i zresetuje się, jeśli wykorzystacie go w dwóch ścieżkach naraz. Na powyższym obrazku znajdziecie kolejność, w której powinniście uruchamiać przełączniki.
Za otwartymi drzwiami znajdziecie nieco drobnego lootu – trochę pieniędzy, powszechną strzelbę i klucz deszyfrujący do otwierania zamkniętych kasetek. Najważniejszy jest jednak dziennik Ottona, w którym znajdziecie nieco informacji. Możecie wykorzystać je, by przekonać go do opowiedzenia wam o katastrofie ACL Wolnego Rynku – bez dziennika zdobycie tych informacji wymagałoby od was wydania sporej ilości gotówki w sklepie Ottona.
Zobacz także:
Więcej:Globalna awaria usług Microsoftu. Były problemy z Xbox Game Pass i The Outer Worlds 2
0

Autor: Filip Melzacki
Student filologii angielskiej. W GRYOnline.pl pracuje od 2020 roku. Zaczynał w Encyklopedii, w następnych latach przeniósł się do działu tłumaczeń, a następnie do Poradników. Miłośnik gier indie, RPGów, gier taktycznych i platformówek. W wolnych chwilach pasjonuje się śpiewem i pływaniem. Wciąż marzy o kampanii DnD, która mogłaby odtworzyć magię tej pierwszej.