Iron Harvest - gra z uniwersum 1920+ oficjalnie zapowiedziana
Jakub Różalski oraz studio KING Art zapowiedzieli Iron Harvest - grę strategiczną osadzoną w uniwersum 1920+. Produkcja ukaże się w 2018 roku na konsolach Xbox One i PlayStation 4 oraz PC-tach.
Kamil Zwijacz
Kilka miesięcy temu mieliśmy okazję porozmawiać z Jakubem Różalskim – twórcą uniwersum 1920+, który zdradził nam, że zapowiedziany kilka tygodni wcześniej projekt będzie grą strategiczną w stylu Dawn of War, nad którą pracuje zagraniczne studio. To jednak jedyne konkrety, jakie wtedy poznaliśmy, ale za to dziś wiemy już dużo więcej. Tytuł tworzony jest przez niemiecką firmę KING Art, znaną m.in. z The Book of Unwritten Tales 2 i The Raven: Dziedzictwo mistrza złodziei, a nazywa się Iron Harvest. Projekt zmierza na konsole PlayStation 4, Xbox One oraz PC-ty, ale obecnie znajduje się na bardzo wczesnym etapie produkcji, więc na premierę trochę sobie poczekamy, a dokładniej pisząc do 2018 roku.

Na temat gameplayu nie wiemy obecnie zbyt wiele, gdyż zdradzono jedynie, że deweloperzy kochają gry pokroju Company of Heroes i Men at War, więc chcą stworzyć podobny system rozgrywki, osadzony w fantastycznym uniwersum Różalskiego. Podczas zabawy pokierujemy zarówno mechami, jak i żołnierzami, mapy mają mieć sandboksowy charakter, a dużą rolę odegra system osłon i dynamicznej destrukcji.
Nieco więcej szczegółów zdradzono na temat samego świata i zamieszkującej go ludności. Akcja osadzona będzie w alternatywnej rzeczywistości, w której podczas Wielkiej Wojny walczyły mechy. Konflikt jednak się zakończył, a maszyny stały się codziennością. Nie oznacza to jednak, że nagle zrobiło się spokojnie i wszędzie zapanowała sielanka. O wpływy w nowych realiach walczy bowiem kilka frakcji:
- Saxony Empire – jeden z najważniejszych i najlepiej rozwiniętych europejskich krajów, który skapitulował podczas Wielkiej Wojny na niekorzystnych warunkach. Teraz upokorzeni arystokraci potajemnie planują zmianę polityki;
- Polania Republic – duży, rolniczy kraj starający się zachować swój status i terytorium, choć musi mierzyć się z agresywnymi sąsiadami – Saxony Empire i Rusviet. By przeciwstawić się wrogom, zainicjowano program modernizacji armii;
- Rusviet – wielkie i potężne państwo, którego ludność ma już jednak dość ciągłych wojen. W związku z tym siła cara Nikolaja osłabła, a korzysta na tym Grigori Rasputin, który planuje przeprowadzić w kraju rewolucję.
Na ten moment to wszystko co wiemy. Na zakończenie publikujemy jednak jeszcze dwa screeny i czekamy na więcej.

GRYOnline
Gracze
Steam
- RTS
- KING Art Games
- polskie gry
- Jakub Różalski
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
PainChiller Junior

Jak już wspomnieliście o Men of war, to osobiście mam nadzieje że gra będzie działać na silniku tejże gry .Moim zdaniem znacznie lepszy niż CoH, choć na silniku CoH mogliby popisać się bardzo dobrymi Cut-Scenkami(co z resztą było jedną z największych zalet tej gry :) )
movil Chorąży
lul wygląda jak coh 2 z mechami (wiem co mówie ponad 1k godzin w grze) jakby była podobna mechanika to była by na prawdę dobra produkcja może i ratunek dla rts'ow.
Micronus Centurion
A wiecie, że Polacy robią także cyfrową wersję gry planszowej Scythe? -> http://www.grimfiction.pl/newsy/scythe-digital-edition-kapke-zapowiedziany/
A w tej notce znajdują się zdjęcia z prezentacji Scythe Digital Edition na tegorocznym PGA-> http://www.grimfiction.pl/newsy/scythe-po-polsku-ciut-pozniej-a-cyfrowy/
DogGhost Generał

Czekam z niecierpliwością. Uwielbiam twórczość Różalskiego z cyklu 1920+. Czekam na premierę zapowiedzianych na koniec listopada puzzli. :)
edwardoerlic Legionista
widzę ze co nie którzy potrafią przewidywać przyszłość ,to powiedzcie jaki będzie wynik mistrzostw świata to już postawie :)
A na serio więcej wiary :) , tak się składa ze grałem w grę w tym samym uniwersum -SCYTHE- co prawda jest to gra planszowa ale naprawdę gra się świetnie .
Uniwersum jest specyficzne i zarazem fascynujące połączeniem .ja poczekajmy z prognozami do stanu w którym można już zobaczyć gamepley