Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 grudnia 2023, 12:37

autor: Adrian Werner

Ile osób pracuje nad Wiedźminem 4 i inne ciekawostki z wywiadu z prezesem CD Projektu

Adam Kiciński w swoim ostatnim wywiadzie w roli prezesa CD Projektu opowiedział o znajdujących się w produkcji projektach firmy.

Źródło fot. CD Projekt
i

Adam Kiciński, czyli prezes CD Projektu, udzielił ciekawego wywiadu serwisowi Parkiet. Opowiedział w nim o nadchodzących grach, jak i przyszłości całej firmy.

Nadchodzące projekty

  1. Prace nad projektem Polaris (czyli nową odsłoną serii Wiedźmin) idą pełną parą. Obecnie zespół zajmujący się tą grą liczy ponad 330 osób i ma ulec zwiększeniu do ok. 400 w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Nie należy spodziewać się, że firma wkrótce poda planowany termin premiery. Nauczeni doświadczeniem z CP2077 twórcy wolą poczekać z ogłaszaniem konkretnej daty.
  2. Firma rozkręca także prace nad Orionem, czyli kontynuacją Cyberpunka 2077. Etap koncepcyjny trwa już od dłuższego czasu i obecnie twórcy mają dobre pojęcie o tym, czym ma być ta gra. Produkcja ruszy jednak pełną parą dopiero za jakiś czas, gdyż odpowiedzialny za projekt zespół w Bostonie wciąż jest budowany. W pracach pomoże także oddział CD Projektu z Vancouver, jak i deweloperzy w Polsce.
  3. Wciąż trwają także prace nad projektem Sirius, czyli grą osadzoną w uniwersum Wiedźmina, nad którą pracuje studio The Molasses Flood. Do tego dochodzi remake pierwszej części serii Wiedźmin od zespołu Fool's Theory.
  4. W produkcji są więc cztery projekty firmy, ale żadna z nich nie ukaże się szybko. Mimo to CD Projekt ma plany rozwoju swoich marek w przyszłym roku, ale na razie jest zbyt wcześnie na jakieś konkrety. Najpewniej chodzi jednak o projekty z innych mediów, takich jak książki czy komiksy. W wywiadzie Kiciński chwali sukces serialu animowanego Cyberpunk: Edgerunners, który także zwiększył sprzedaż gry. W planach jest aktorska adaptacja tej marki i firma znalazła już partnera do tego projektu, choć na razie całość jest na bardzo wczesnym etapie prac.
  5. W wywiadzie poruszono także kwestię projektu Hadar, który ma być trzecią marką CD Projektu. Obecnie produkcja jest w fazie koncepcyjnej i twórcy zajmują się wymyślaniem świata. Jest zbyt wcześnie na jakiekolwiek konkrety. Wiadomo tylko, że będzie to RPG z otwartym światem.

Przyszłość firmy

  1. W tym roku CD Projekt przeprowadził spore zwolnienia. W 2024 r. stan zatrudnienia w firmie ma pozostać raczej stabilny i dopiero w 2025 r. należy spodziewać się dużego zwiększenia liczby pracowników.
  2. Obecnie firma nie ma w planach przejmowania żadnych studiów deweloperskich, choć nie zamyka się na taką opcję, jeśli mogłyby to przyspieszyć realizację strategii spółki.
  3. CD Projekt jest także zdeterminowany aby zachować niezależność. Firma nie chce dołączyć do żadnego dużego podmiotu, a w statucie spółki są zapisy mające zapobiegać wrogiemu przejęciu. Jak to skomentował Kiciński:

Nie jesteśmy zainteresowani włączeniem nas do jakiegoś większego podmiotu. Całe życie pracowaliśmy na pozycję, którą mamy teraz i wierzymy, że za kilka lat będziemy jeszcze więksi i jeszcze mocniejsi. Mamy ambitne plany, a to co robimy mocno nas kręci. Cenimy niezależność.

  1. CD Projekt zamierza również wszystkie inwestycje oraz całą swoją działalność pokryć z własnych środków.
  2. Firma jest zadowolona z tego, jak udało jej się uratować Cyberpunka 2077. Obecnie gra prezentuje taki poziom, jakiego oczekiwali gracze, a dodatek Phantom Liberty został przyjęty bardzo ciepło.

Warto przypomnieć, że Adam Kiciński lada moment przestanie być prezesem firmy. Od 1 stycznia 2024 r. rolę tę pełnić będą Adam Badowski i Michał Nowakowski. Sam Kiciński zostanie tzw. Chief Strategy Officer (CSO), a w 2025 r. chce dołączyć do Rady Nadzorczej spółki. Zapewnił on, że zamierza pozostać związany z CD Projektem i nie ma w planach żadnego nowego biznesu.

  1. Recenzja Cyberpunk 2077: Phantom Liberty – znowu to zrobili

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej