Hideo Kojima przyznaje, że ma problem ze zrozumieniem Death Stranding
Death Stranding to produkcja, która od czasu zapowiedzi rodzi więcej pytań niż odpowiedzi. Jak się okazuje, nawet sam twórca tytułu - Hideo Kojima – nie do końca rozumie, czym właściwie jest jego dzieło.

Death Stranding to jedna z najbardziej tajemniczych produkcji. Większość pokazanych do tej pory trailerów i fragmentów rozgrywki rodzi więcej pytań niż odpowiedzi (najwięcej informacji zdradził usunięty już film wprowadzający w fabułę, który wyciekł do sieci jakiś czas temu). Jak się okazuje nawet twórca tytułu – Hideo Kojima – nie do końca wie, czym jest Death Stranding.
W czasie wywiadu udzielonego serwisowi Financial Times Hideo Kojima przyznał, że nie rozumie, czym właściwie jest Death Stranding. Produkcja ma za zadanie wykreować nowy gatunek gier. Zamiast wykorzystywać schematy znane z innych tytułów, postanowił on stworzyć coś, czego do tej pory na rynku nie było.
Nawet teraz nie rozumiem tej gry (Death Stranding)… Świat przedstawiony, mechanizmy rozgrywki, to wszystko jest nowe. Moją misją jest stworzenie nieistniejącego na razie gatunku, który zaskoczy wszystkich. To oczywiście ryzykowne…
Przy okazji Kojima odniósł się także do artyzmu w grach. Stwierdził, że w przypadku tego medium abstrakcyjne rozwiązania nie działają. Zamiast tego produkcje muszą być interaktywne, a przedmioty powinny pełnić takie same funkcje, jak w rzeczywistości.
Nazwanie czegoś, co wygląda jak banan, jabłkiem jest sztuką. To jednak nie działa w przypadku gier. Tworzymy dzieła, które są interaktywne. Banan musi być jadalny po obraniu ze skórki. Samochody muszą jeździć. Aby produkcje były interaktywne i gwarantowały rozrywkę, muszą oferować odbiorcom rzeczywistość, za którą odpowiada duża grupa ludzi.
Death Stranding zadebiutuje 8 listopada 2019 roku wyłącznie na konsoli PlayStation 4. Gra otrzyma polską wersję językową.
- Death Stranding – oficjalna strona
- Wszystko o Death Stranding
- Hideo Kojima – wszystko, co chcieliście wiedzieć, ale baliście się zapytać

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Hideo Kojima
- tytuły ekskluzywne
- Kojima Productions
- action adventure
- gry akcji TPP
- Sony Interactive Entertainment
- PS4
Komentarze czytelników
MrocznyWędrowiec Generał

Ale zdajecie sobie sprawę, że Kojima w tej wypowiedzi mówił o mechanice gry - która jest wg niego innowacyjna - nie zaś o fabule?
zanonimizowany1291595 Legend
Problem ze zrozumiem.
JohnDoe666 Legend

Gdyby poprzeglądać inne wątki na tym forum to w większości z nich znalazłoby się narzekanie że rynek gier jest w stagnacji, że nic ciekawego się nie dzieje, że kiedyś to gry były innowacyjne a teraz to wszystko jest robione na bezpieczne "jedno kopyto", że tylko w indykach można szukać oryginalności bo rynek AAA to tylko komercja.
Nagle pojawia się facet który robi innowacyjny tytuł AAA, reakcja społeczności GOL-a:
no to bedzie gniot
Coś czuję, że Mistrzuniu się zamotał...
No teraz to już pitoli od rzeczy.
Symulator kominiarza ? xD
Symulator rozstawiania drabiny, co tu rozumieć.
Ależ to będzie potężny przerost formy nad treścią. Gigantyczny.
itd.
Widocznie nie da się wszystkim dogodzić, zawsze kogoś dupa zapiecze.
MrPawlo112 Pretorianin

Freddie Mercury za to nie chciał tłumaczyć o czym jest Bohemian Rhapsody - albo nie pamiętał, albo nie wiedział. To samo tutaj, myślę że jest to ciekawy zabieg aby gracze sami interpretowali grę