Hideo Kojima przyznaje, że ma problem ze zrozumieniem Death Stranding

Death Stranding to produkcja, która od czasu zapowiedzi rodzi więcej pytań niż odpowiedzi. Jak się okazuje, nawet sam twórca tytułu - Hideo Kojima – nie do końca rozumie, czym właściwie jest jego dzieło.

Agnieszka Adamus

Death Stranding stanowi zagadkę nawet dla Hideo Kojimy. - Hideo Kojima przyznaje, że ma problem ze zrozumieniem Death Stranding - wiadomość - 2019-09-09
Death Stranding stanowi zagadkę nawet dla Hideo Kojimy.

Death Stranding to jedna z najbardziej tajemniczych produkcji. Większość pokazanych do tej pory trailerów i fragmentów rozgrywki rodzi więcej pytań niż odpowiedzi (najwięcej informacji zdradził usunięty już film wprowadzający w fabułę, który wyciekł do sieci jakiś czas temu). Jak się okazuje nawet twórca tytułu – Hideo Kojima – nie do końca wie, czym jest Death Stranding.

W czasie wywiadu udzielonego serwisowi Financial Times Hideo Kojima przyznał, że nie rozumie, czym właściwie jest Death Stranding. Produkcja ma za zadanie wykreować nowy gatunek gier. Zamiast wykorzystywać schematy znane z innych tytułów, postanowił on stworzyć coś, czego do tej pory na rynku nie było.

Nawet teraz nie rozumiem tej gry (Death Stranding)… Świat przedstawiony, mechanizmy rozgrywki, to wszystko jest nowe. Moją misją jest stworzenie nieistniejącego na razie gatunku, który zaskoczy wszystkich. To oczywiście ryzykowne…

Przy okazji Kojima odniósł się także do artyzmu w grach. Stwierdził, że w przypadku tego medium abstrakcyjne rozwiązania nie działają. Zamiast tego produkcje muszą być interaktywne, a przedmioty powinny pełnić takie same funkcje, jak w rzeczywistości.

Nazwanie czegoś, co wygląda jak banan, jabłkiem jest sztuką. To jednak nie działa w przypadku gier. Tworzymy dzieła, które są interaktywne. Banan musi być jadalny po obraniu ze skórki. Samochody muszą jeździć. Aby produkcje były interaktywne i gwarantowały rozrywkę, muszą oferować odbiorcom rzeczywistość, za którą odpowiada duża grupa ludzi.

Death Stranding zadebiutuje 8 listopada 2019 roku wyłącznie na konsoli PlayStation 4. Gra otrzyma polską wersję językową.

Death Stranding

Death Stranding

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 8 listopada 2019

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

7.8

Gracze

9.3

Steam

8.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

30

Agnieszka Adamus

Autor: Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2019-09-09
00:46

MrocznyWędrowiec Generał

MrocznyWędrowiec

Ale zdajecie sobie sprawę, że Kojima w tej wypowiedzi mówił o mechanice gry - która jest wg niego innowacyjna - nie zaś o fabule?

Komentarz: MrocznyWędrowiec
2019-09-09
07:01

Bieniu05 Generał

Bieniu05

no to bedzie gniot

Komentarz: Bieniu05
2019-09-09
07:07

zanonimizowany1291595 Legend

😉

Problem ze zrozumiem.

Komentarz: zanonimizowany1291595
2019-09-09
07:47

JohnDoe666 Legend

JohnDoe666

Gdyby poprzeglądać inne wątki na tym forum to w większości z nich znalazłoby się narzekanie że rynek gier jest w stagnacji, że nic ciekawego się nie dzieje, że kiedyś to gry były innowacyjne a teraz to wszystko jest robione na bezpieczne "jedno kopyto", że tylko w indykach można szukać oryginalności bo rynek AAA to tylko komercja.
Nagle pojawia się facet który robi innowacyjny tytuł AAA, reakcja społeczności GOL-a:
no to bedzie gniot
Coś czuję, że Mistrzuniu się zamotał...
No teraz to już pitoli od rzeczy.
Symulator kominiarza ? xD
Symulator rozstawiania drabiny, co tu rozumieć.
Ależ to będzie potężny przerost formy nad treścią. Gigantyczny.

itd.
Widocznie nie da się wszystkim dogodzić, zawsze kogoś dupa zapiecze.

Komentarz: JohnDoe666
2019-09-09
09:29

MrPawlo112 Pretorianin

MrPawlo112

Freddie Mercury za to nie chciał tłumaczyć o czym jest Bohemian Rhapsody - albo nie pamiętał, albo nie wiedział. To samo tutaj, myślę że jest to ciekawy zabieg aby gracze sami interpretowali grę

Komentarz: MrPawlo112

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl