W plikach Portal: Companion Collection odkryto sporo ciekawych rzeczy. Dzięki temu np. możliwe stało się uruchomienie Half-Life 2 na konsoli Nintendo Switch.
W miniony wtorek na Nintendo Switchu zadebiutował Portal: Companion Collection, czyli zestaw zawierający obie odsłony wyśmienitego cyklu gier logicznych studia Valve. Fani rzucili się analizować pliki tej kolekcji i odkryli w nich sporo ciekawych rzeczy.
W Portal: Companion Collection odnaleziono dużą część Half-Life 2. W praktyce jest tam cała gra poza mapami i muzyką.
Tak załadowane HL2 nie funkcjonuje oczywiście w pełni prawidłowo. Wczytywanie poziomów trwa długo (to zostało wycięte z powyższego filmiku), pojawiają się liczne błędy, a system zapisów nie działa, ale i tak jest to imponujące osiągnięcie.
Half-Life 2 na konsoli Nintendo Switch wygląda ładnie i działa płynnie, a sterowanie daje radę. Pozostaje więc mieć nadzieję, że Valve opracuje oficjalną konwersję tej klasyki.
Z kolei youtuber Ossy Flawol odkrył, że w kolekcja zawiera wiele elementów z bety Portala 2, które ostatecznie nie znalazły się w pełnej wersji gry, takich jak mapy, wczesny wariant zakończenia czy narzędzia deweloperskie.
Przypomnijmy, że pierwszy Portal ukazał się w 2007 roku, a sequel zadebiutował cztery lata później. Studio Valve kilkukrotnie pozwalało również innym deweloperom na tworzenie projektów z tego uniwersum, czego efektem była gra logiczna Bridge Constructor: Portal oraz dodatek You Monster do strategii tower defense Defense Grid: The Awakening. Valve powróciło do marki kilka miesięcy temu w Aperture Desk Job, czyli małej darmowej produkcji mającej zaznajomić użytkowników z urządzeniem Steam Deck.
Tęsknisz za tym uniwersum? Sprawdź mody do Portala 2
Od premiery Portala 2 minęło już ponad 11 lat i nie zanosi się, abyśmy wkrótce mieli otrzymać trzecią odsłonę cyklu. Dlatego osoby, które mają ochotę na więcej przygód w tym uniwersum, powinny sprawdzić mody z nowymi wyzwaniami przygotowane przez fanów, takie jak:
GRYOnline
Gracze
Steam
31

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.