Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 listopada 2012, 20:15

autor: Michał Kułakowski

Gry z Wii na Wii U – znaczna poprawa jakości obrazu

Pierwsi użytkownicy Wii U informują o tym, że konsola poprawia znacząco jakość obrazu gier stworzonych z myślą o Wii. Wsteczna kompatybilność została zapowiedziana przez Nintendo już w czasie najwcześniejszych prezentacji platformy i wprowadzono ją wraz z pierwszą aktualizacją firmware`u.

Z racji ceny i małej popularności marek Nintendo Wii U raczej nie będzie cieszyć się powodzeniem nad Wisłą. - Gry z Wii na Wii U – znaczna poprawa jakości obrazu - wiadomość - 2012-11-20
Z racji ceny i małej popularności marek Nintendo Wii U raczej nie będzie cieszyć się powodzeniem nad Wisłą.

Konsola Wii U od kilku dni znajduje się już w rękach dziesiątek tysięcy Amerykanów. Użytkownicy najnowszego dziecka Nintendo dzielą się w tej chwili wieloma informacjami, takimi jak konfiguracja sprzętowa czy sposób funkcjonowania infrastruktury sieciowej, których do tej pory nie podał producent. Jedną z gorętszych kwestii jest wsteczna kompatybilność konsoli, która została wprowadzona wraz z pierwszą aktualizacją firmware`u.

Według relacji jednego z posiadaczy Wii U na forum NeoGaf, konsola w dość istotny sposób poprawia jakość obrazu tytułów z Wii. Warto jednak zauważyć, że wbrew przekonaniu niektórych entuzjastycznie nastawionych graczy, zwiększeniu nie ulega natywna rozdzielczość gier (480p). Jest ona bowiem jedynie sztucznie podbijana, maksymalnie do pułapu 1920x1080 pikseli. Wpływ na jakość wyświetlanej grafiki ma też cyfrowy kabel HDMI, w który wyposażono Wii U. Wii posiadało jedynie analogowe złącza i po podłączeniu do telewizorów HD, wygląd gier zależał w głównej mierze od jakości i modelu odbiornika, posiadającego własne możliwości upscalingu rozdzielczości. W większości wypadków osiągane efekty nie były jednak zadowalające i zniechęcały wiele osób.

Chociaż najlepsze produkcje z Wii, takie jak Last Story, Xenoblade Chronicles czy The Legend of Zelda: Skyward Sword, odtwarzane w napędzie Wii U nie będą mogły pochwalić się większą liczbą detali, to jednak filtry wygładzające obraz sprawią, że zyskają nowe życie na ekranach HD. To istotne zwłaszcza, że w tej chwili konsola nie może pochwalić się zbyt dużą ilością prawdziwych hitów, nie będących portami z innych konsol, jak chociażby Assassin’s Creed III, Batman: Arkham City Armored Edition czy Mass Effect 3.

Wii U zadebiutuje w Europie 30 listopada. W przeciwieństwie do USA, cena konsoli na Starym Kontynencie nie jest odgórnie narzucona przez Nintendo i została pozostawiona w gestii sprzedawców. W Polsce, gdzie koncern nie ma swojego oficjalnego oddziału i polega na zewnętrznym dystrybutorze, waha się ona w tej chwili w granicach 1300-1400 zł za podstawowy model oraz 1600-1700 za wersję deluxe z dyskiem 32 GB.