Madfinger Games wypuściło obszerny patch do Gray Zone Warfare. Aktualizacja 0.3.5.0 nie tylko przenosi grę na Unreal Engine 5.5, ale też radykalnie przebudowuje system odrzutu oraz całkowicie zmienia zachowanie przeciwników sterowanych przez AI.
Studio Madfinger Games opublikowało dziś aktualizację 0.3.5.0 do taktycznej strzelanki Gray Zone Warfare. Jak tłumaczą twórcy, obszerny patch jest efektem ponad czterech miesięcy pracy zespołu. Ekipa zapewnia, że wprowadzone zmiany znacząco poprawią realizm, wydajność oraz ogólne wrażenia z rozgrywki – zarówno w trybie PvP, jak i na serwerach PvE.
Najważniejszą nowością jest aktualizacja silnika do Unreal Engine 5.5, która przynosi zauważalne zyski w płynności, zwłaszcza na komputerach o średniej i słabszej specyfikacji. Madfinger Games chwali się, że zużycie VRAM zmniejszono o około 400 MB, a pamięci RAM o 2 GB. Usprawniono również optymalizację shaderów i wprowadzono AMD FSR 4, co ma wyraźnie ograniczyć przycięcia podczas gry.
Wraz z patchem pojawiło się także wewnętrzne narzędzie benchmarkowe, które automatycznie sugeruje najlepsze ustawienia graficzne w zależności od sprzętu gracza.
Sztuczna inteligencja w Gray Zone Warfare została całkowicie przebudowana. AI nie jest już precyzyjnym robotem z opóźnioną reakcją, lecz przeciwnikiem zachowującym się bardziej jak człowiek.
Celność, czas reakcji i zachowanie w walce zależą teraz od wielu czynników – odległości, warunków pogodowych, poziomu zdrowia, rodzaju broni czy przytłoczenia ogniem zaporowym. AI potrafi też dynamicznie przerywać namierzanie celu, jeśli zostanie trafiona, przeładowuje broń lub gracz zniknie z pola widzenia.
Efekt? Starcia z komputerowymi przeciwnikami mają być bardziej wciągające i mniej frustrujące, co docenią szczególnie gracze preferujący serwery PvE.
Madfinger Games przebudowało też system odrzutu i kołysania się broni. Teraz jest on oparty na prawdziwych obliczeniach fizycznych i energii odrzutu. Na jego intensywność wpływa m.in. długość lufy, typ broni, akcesoria, a także pozycja gracza – leżenie czy kucanie zmniejsza odrzut, podczas gdy strzelanie w ruchu znacząco go zwiększa.
Ulepszono też animacje widziane z perspektywy pierwszej osoby – są płynniejsze i pozbawione błędnych przejść, a ruchy rąk oraz broni lepiej reagują na zachowanie gracza. Zmiany objęły również efekty dźwiękowe strzałów, które teraz brzmią bardziej przestrzennie i realistycznie.
Wśród innych nowości znalazły się:
Według Madfinger Games, aktualizacja rozwiązuje ponad 600 problemów, w tym 120 crashów i 70 błędów technicznych, oraz zawiera 10 istotnych zmian opartych na opiniach społeczności. Pełną listę poprawek i nowości możecie znaleźć w komunikacie twórców na Steamie.
Poniżej zaś załączam zapis transmisji, w trakcie której twórcy omówili nową aktualizację Gray Zone Warfare.
Na koniec przypomnę, że omawiana produkcja zadebiutowała we wczesnym dostępie 30 kwietnia 2024 roku. Zgodnie z planem rozwoju, Gray Zone Warfare w wersji 1.0 zadebiutuje jesienią 2027 roku.
Data wydania: 30 kwietnia 2024 Wczesny dostęp
Gracze
Steam
0

Autor: Kamil Kleszyk
Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.