Gry wideo w Polsce – raport z badań [cz.II]

Kontynuujemy serię newsów dotyczących badań naszego rodzimego rynku gier. Przypominamy, że to opracowanie jest wynikiem współpracy GRY-OnLine.pl z firmą Premonition w ramach projektu Game Analytic.

Staszek Just

Kontynuujemy serię newsów dotyczących badań naszego rodzimego rynku gier. Przypominamy, że to opracowanie jest wynikiem współpracy GRY-OnLine.pl z firmą Premonition w ramach projektu Game Analytic.

Ostatnio pisaliśmy o ilości gier na różne platformy. O czym dzisiaj? O pieniądzach. A konkretnie o cenach, jakie płaci się w Polsce za użytkowanie najnowszych produktów z naszej ulubionej gałęzi branży rozrywkowej.

W ubiegłym roku wiele się mówiło o podwyżkach cen gier spowodowanych kryzysem (wrócę do tego za dwa tygodnie). Jednak ile przeciętnie kosztowały gry jeszcze przed 2009 rokiem? Otóż średnia cena premierowa gry wideo w Polsce, w latach 2000-2008 wyniosła 110,45 zł. Najdroższe były gry na PS3, a najtańsze na PC. Pamiętacie z ostatniego newsa wzrastającą ilość gier konsolowych na naszym rynku? Razem z cyklami życia kolejnych generacji konsol przekłada się to na rezultat prezentowany na poniższym wykresie, na którym ostatni słupek sięga rekordowej średniej ceny 134 zł za grę wideo w 2008 roku!

Gry wideo w Polsce – raport z badań [cz.II] - ilustracja #1

Próba prawie 3500 gier wydanych w Polsce na dziesięć wiodących platform.

Strona projektu: www.GameAnalytic.Premonition.pl.

Podobało się?

0

Wymagania sprzętowe Supreme Commander 2

Następny
Wymagania sprzętowe Supreme Commander 2

Wymagania sprzętowe Silent Hunter 5

Poprzedni
Wymagania sprzętowe Silent Hunter 5

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl