Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 lipca 2025, 05:30

autor: Kamil Kleszyk

Gracz Baldur’s Gate 3 stworzył postać ostateczną - jest praktycznie nieśmiertelna

Jeden z graczy Baldur’s Gate 3 pochwalił się buildem, który czyni jego bohatera w zasadzie nieśmiertelnym.

Źródło fot. Larian Studios
i

W sierpniu miną dwa lata od premiery Baldur’s Gate 3. Przez ten czas społeczność miała okazję dogłębnie poznać systemy, mechaniki i możliwości oferowane przez tytuł studia Larian. Nie dziwi więc, że niektórzy gracze zaczynają wykraczać poza standardowe granice rozgrywki, tworząc buildy, które są nie tylko imponujące, ale i bliskie „złamania” gry.

Jeden z takich wyczynów zaprezentował internauta posługujący się pseudonimem Sebastiplant_. Pochwalił się on na Reddicie konfiguracją swojego bohatera, który wydaje się nie do trafienia (via MeinMMO). Postać o wymownej nazwie „thou shall not hit” („nie trafisz mnie”) może pochwalić się klasą pancerza (KP) na poziomie aż 56. Dla porównania: wartość 17 to poziom bazowy, gwarantowany noszoną przez nią zbroję.

Jak to możliwe? Gracz wykorzystał maksymalną liczbę modyfikatorów – od zaklęć przez przedmioty aż po zdolności klasowe – by podbić statystykę do poziomu, przy którym postać staje się praktycznie nietykalna. W systemie D&D, na którym opiera się BG3, przeciwnik musi „przebić” wartość pancerza wynikiem rzutu ataku. Bohater z KP 56 jest w zasadzie nie do draśnięcia – nawet z ogromnymi bonusami, jedyną realną szansą na trafienie go jest wyrzucenie „20” na kości dwudziestościennej, co zawsze gwarantuje celony cios. Szansa na to wynosi jednak zaledwie 5%.

Jakby tego było mało, postać Sebastiplanta_ nosi hełm, który eliminuje trafienia krytyczne, a więc nawet te nieliczne ataki, które mogłyby zagrozić jej życiu, tracą potencjał do zadania większych obrażeń.

Taki „niezniszczalny” wojownik nie tylko wytrzymuje wszystko, ale wręcz zniechęca sztuczną inteligencję do walki. W Baldur’s Gate 3 wrogowie są zaprogramowani tak, by unikać atakowania postaci o KP wyższym niż 25 – co oznacza, że „thou shall not hit” często nie będzie w ogóle wybierany jako cel, przynajmniej dopóki jego towarzysze wciąż żyją.

W komentarzach pod wpisem gracza można wyczytać, że teoretycznie możliwe jest osiągnięcie pancerza o wartości 70, choć ma to już stricte kosmetyczny, pokazowy charakter. Społeczność zgodnie twierdzi, że już przy KP 33 przeciwnicy stają się bezsilni. Sebastiplant_ udowadnia więc, że nawet dwa lata po premierze Baldur’s Gate 3 gracze wciąż potrafią zaskoczyć kreatywnością i determinacją w eksplorowaniu granic systemów gry.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej