Gothic Remake ma przed nami coraz mniej tajemnic. Wiemy już, jak będzie wyglądać wieża Xardasa, a także jakie zmiany zostaną wprowadzone w obozie orków.
Zaledwie wczoraj otrzymaliśmy świeży komunikat od twórców Kronik Myrtany: Archolos, a dziś niemiecki serwis GameStar przeprowadził stream dotyczący Gothic Remake, w którym udział wziął szef studia Alkimia Interactive, Reinhard Pollice. Po jego zakończeniu GameStar opublikował długi artykuł na podstawie wywiadu z Pollice’em, przynoszący masę nowych informacji na temat odświeżonej wersji kultowego RPG.
Możemy w nim choćby rzucić okiem na wieżę Xardasa – większą i piękniejszą niż w pierwowzorze, a także mającą skrywać nowe tajemnice. Zmianie uległa także jej wewnętrzna architektura, gdyż w środku nie napotkamy żadnej drabiny, tylko przeteleportujemy się prosto do komnaty nekromanty.
Co ciekawe, już sama droga do jego siedziby będzie nieco inna niż w klasycznej „jedynce”. Ma to związek z broniącymi jej golemami, z których każdy wpłynie na otoczenie. Duże zmiany czekają również zatopioną wieżę Xardasa.
Ponadto dowiedzieliśmy się, że mocno przerobiono obóz orków i wąwóz trolli.
Inna dobra wiadomość jest taka, że studio Alkimia Interactive wzięło sobie do serca reakcje graczy na zaprezentowane artworki potworów. Wąż błotny, szkielet mag, harpia, kretoszczur, goblin, krwiopijca, pełzacz, ścierwojad, ognisty jaszczur i ognisty demon postrzegane były bowiem raczej jako żądne krwi bestie niż fauna Górniczej Doliny. Już w demie mogliśmy zauważyć, że nie wyglądają one źle, a screeny udostępnione przez serwis GameStar to potwierdzają. Poniżej możecie rzucić okiem na kilka z nich.
Niemiecki serwis opublikował również screeny przedstawiające Thorusa, Cor Kaloma, Y’Beriona czy Wrzoda – ten ostatni nie będzie miał koszulki, aby lepiej wyróżniał się spośród innych kopaczy. Warto też dodać, że niezaczepiani przez Bezimiennego, NPC będą wykonywać proste czynności, tak jak miało to miejsce w Gothicu. Ot, choćby Cor Kalom ma często mieszać w kotle, a Thorus zmieniać ułożenie ramion w charakterystyczny sposób.
Kolejną ciekawostkę stanowi fakt, że pierwotnie studio Alkimia Interactive chciało ukazać dialogi w dynamiczny sposób (z wielu ujęć), lecz ostatecznie zdecydowano się podejść do tego tak, jak w pierwowzorze (kamera pokazuje przód postaci, która mówi). Co jednak ważne, poprzedni system nie został całkowicie usunięty z gry, więc po premierze Gothic Remake szybko powinny pojawić się mody dla graczy łaknących nieco bardziej współczesnego doświadczenia.
Studio Alkimia Interactive pierwotnie celowało w Gothic Remake w 2024 roku. Planu tego nie udało się jednak zrealizować, co pozwala przypuszczać, że wyczekiwane RPG ukaże się w roku 2025. Tytuł zmierza na PC, PS5 i XSX/S.
3

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.