Federalna Komisja Handlu podjęła ostateczną decyzję co do kar dla Epic Games. Model biznesowy Fortnite'a został uznany za zagrożenie dla graczy.
Federalna Komisja Handlu (FTC), która w ostatnich miesiącach wyrażała swoje zaniepokojenie stanem branży gier, pełniąc rolę jednej z instytucji oceniających legalność fuzji Microsoftu i Activision, tym razem zwróciła się w stronę innego giganta, a konkretnie twórców gry Fortnite.
Od czego się to wszystko zaczęło? W grudniu 2022 roku informowaliśmy o zaskakującej karze nałożonej przez FTC na Epic Games, która łącznie miała wynieść aż 520 milionów dolarów. Proces autoryzowania tej grzywny został sfinalizowany w poniedziałek.
Z oficjalnego ogłoszenia decyzji FTC możemy dowiedzieć się, że Epic Games ma zapłacić 245 milionów dolarów kary za „stosowanie nieoczywistych rozwiązań, wrabiających graczy w niechciane zakupy oraz pozwalających dzieciom na dokonywanie opłat bez nadzoru rodziców”.
Jak poświadcza Amerykańska Federalna Komisja Handlu, najnowsza grzywna nałożona na Epic Games nie ma być zwykłą karą, która pozostanie niezauważona w biurokratycznym eterze. Cała suma uiszczona przez twórców Fortnite’a ma zostać przeznaczona na zwroty i zadośćuczynienie pokrzywdzonym graczom.
Kto kwalifikuje się do otrzymania rekompensaty z ramienia FTC?
Ocena poszczególnych przypadków pozostaje jednak w rękach komisji.
ZASTRZEŻENIE
Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów i usług, których oferty prezentowane są powyżej.
Więcej:„Trudno było uszanować czas graczy”. Twórcy ARC Raiders o mrocznej stronie darmowych gier
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
23

Autor: Sonia Selerska
Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.