Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 października 2005, 14:51

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 7

Przez ostatnie dwa tygodnie publikowaliśmy specjalną serię krótkich wiadomości poświęconych grze F.E.A.R., w których skrótowo opisaliśmy jej najważniejsze elementy. Dziś robimy to po raz ostatni.

Przez ostatnie dwa tygodnie publikowaliśmy specjalną serię krótkich wiadomości poświęconych grze F.E.A.R., w których skrótowo opisaliśmy jej najważniejsze elementy. Dziś robimy to po raz ostatni.

Poprzednie odsłony cyklu:

Polski dystrybutor F.E.A.R. – firma CD Projekt - reklamuje ten produkt jako „grę akcji w stylu azjatyckich horrorów”. Jest w tym wiele prawdy, o czym przekona się każdy, kto spróbuje swoich sił w trybie rozgrywki single player. Przemierzanie zajętych przez terrorystów kompleksów jest bowiem tak samo niebezpieczne, jak... straszne. Autorzy postarali się o wplecienie w poszczególne scenariusze wielu skryptów, w efekcie czego nieustannie widzimy dziwne cienie, lub przemykające powoli tajemnicze postaci, których oczywiście nie można dogonić. Do tego wszystkiego dochodzą sceny z Almą Wade – ośmioletnią dziewczynką, wokół której toczy się główny wątek fabularny oraz przychodzące nagle wizje, często związane ze scenami z odległej przeszłości.

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 7 - ilustracja #1

Oprócz przygnębiającej atmosfery, F.E.A.R. może pochwalić się również wysoką inteligencją komputerowych przeciwników. Wrogowie chowają się za przeszkodami, szukając dogodnej i bezpiecznej pozycji do oddania strzału, okrążają gracza lub próbują wypłoszyć go z kryjówki za pomocą granatów. Nie możemy mówić tu co prawda o totalnej rewolucji, ale jest niezmiernie miło, kiedy przejście przez dziedziniec metodą „czołgu Stalina” nie przynosi pożądanych efektów. W wielu przypadkach trzeba się napocić, żeby wyjść cało z bitwy z licznymi przeciwnikiem, zwłaszcza na wyższych poziomach trudności.

Bardzo ciekawie zrealizowano w F.E.A.R. również wątek fabularny. Nie mający pojęcia o niczym główny bohater powoli odkrywa kolejne elementy ponurej historii, dowiadując się o tajemniczych badaniach przeprowadzanych przez korporację Armacham, bezpośrednio związanych także z nim samym. Trzeba uczciwie przyznać, że projektanci z Monolith Productions postarali się, aby wszystkie elementy decydujące o sile gry w trybie single player, wykonane były na naprawdę wysokim poziomie.

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 7 - ilustracja #2

Potwierdzeniem tego są pierwsze recenzje, jakie ukazały się na łamach zachodnich magazynów, poświęconych elektronicznej rozrywce. Renomowane czasopismo PC Gamer oceniło F.E.A.R. na 92%, co w porównaniu z Quake 4 (70%), stawia produkt Monolith Productions wysoko pośród tegorocznych strzelanin. Wielu obserwatorów podkreśla, że F.E.A.R. jest murowanym kandydatem na grę roku. Już wkrótce na łamach serwisu Gry-OnLine będziecie mieli okazję przeczytać nasze spostrzeżenia dotyczące tego programu.

O tym, ile prawdy jest we wszystkich pozytywnych opiniach, możecie przekonać się sami. Od wczoraj F.E.A.R. jest już dostępna na naszym rynku. Dystrybutor gry – firma CD Projekt – opublikowała ją w polskiej wersji językowej. Sugerowana cena to 99.90 złotych.

Konkurs

W związku z naszą opowieścią mamy dla Was konkurs, którego formułę doskonale już znacie z innych zabaw tego typu. Do tej pory prosiliśmy o terrorystów, anty-terrorystów oraz prototypy nowych środków zagłady. Przyznacie sami, że nie było to łatwe zadanie. Aby nieco rozluźnić klimat, proponujemy tym razem coś zgoła odmiennego. Chodzi o to, aby wkleić na łamach forum (w komentarzach do tej wiadomości) najlepszą Waszym zdaniem fotografię, przedstawiającą niedźwiedzia polarnego. Każdy użytkownik może zaprezentować tylko jedno zdjęcie. Fotografie wklejacie do poniedziałku.

Ostatnio najbardziej spodobała nam się fotografia, zaprezentowana przez użytkownika o pseudonimie dojek. Serdecznie gratulujemy i prosimy o kontakt z redakcją (szczegóły w komentarzu do poprzedniej wiadomości).

F.E.A.R. - Dowiedz się, czym jest strach - odcinek 7 - ilustracja #3

Fotografie zostaną ocenione przez członków naszej redakcji. Użytkownik, który zaprezentuje naszym zdaniem najlepsze zdjęcie, zostanie uhonorowany jednym egzemplarzem gry F.E.A.R. Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału w zabawie i życzymy powodzenia!

Więcej informacji na temat F.E.A.R. uzyskasz z naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej