Far Cry Primal debiutuje na PC; komputerowy port z problemami technicznymi

Gra Far Cry Primal trafiła dziś na PC, w tydzień po premierze na PlayStation 4 oraz Xboksie One. Niestety, pierwsze recenzje gracze sugerują, że mamy do czynienia z kolejnym nieudanym portem, który w wielu przypadkach nawet nie chce się uruchamiać.

Jakub Mirowski

Najwidoczniej Far Cry Primal poszerzył i tak spore grono nieudanych PC-towych portów. - Far Cry Primal debiutuje na PC; komputerowy port boryka się z poważnymi problemami - wiadomość - 2016-03-01
Najwidoczniej Far Cry Primal poszerzył i tak spore grono nieudanych PC-towych portów.

W tydzień po konsolowej premierze, Far Cry Primal debiutuje dziś na PC. I o ile w przypadku wersji na PlayStation 4 oraz Xboksa One najnowsza produkcja Ubisoftu zebrała niezłe oceny (średnia w serwisie Metacritic to 76/100), tak port na komputery raczej się francuskiej firmie nie udał. Pierwsze recenzje graczy w serwisie Steam informują o błędach, które nie tyle utrudniają, co zwyczajnie uniemożliwiają rozgrywkę.

Oswojenie niedźwiedzia w Primalu to pestka. Uruchomienie gry? To już większy problem... - Far Cry Primal debiutuje na PC; komputerowy port boryka się z poważnymi problemami - wiadomość - 2016-03-01
Oswojenie niedźwiedzia w Primalu to pestka. Uruchomienie gry? To już większy problem...
Far Cry Primal debiutuje na PC; komputerowy port boryka się z poważnymi problemami - ilustracja #3

Firma Ubisoft niestety już zdążyła kilka razy podpaść graczom na PC. Wydane w 2014 roku Assassin's Creed Unity do tej pory jest przywoływane jako przykład produkcji skrajnie niedopracowanej, szczególnie na komputerach. Solidnej konwersji nie udało się też stworzyć w przypadku Far Cry 4, gdzie narzekano na częste crashowanie oraz problemy z płynnością rozgrywki. Przy Assassin's Creed Syndicate przesunięto premierę o kilka tygodni, co pozwoliło uniknąć aż takich kłopotów.

Komentarze na stronie gry są pozytywne w zaledwie 40% przypadków. Wygląda na to, że Ubisoft nie poradził sobie z dobrą optymalizacją swojej produkcji, bowiem nawet najlepszy sprzęt ma problemy z utrzymaniem płynnych 60 klatek na sekundę. Inni narzekają na regularne wyłączanie się gry i twierdzą, że Primal cierpi z powodu dokładnie tych samych problemów, które trapiły PC-ową wersję Far Cry 4. Co jednak najgorsze, sporej części użytkowników prehistoryczny sandbox nawet się nie uruchamia. „Dopóki Ubisoft nie naprawi błędu uniemożliwiającego mi rozpoczęcie rozgrywki, będę musiał twierdzić, że to ich kolejna produkcja, która zwyczajnie nie była gotowa w dniu premiery” - czytamy w komentarzach. Często wspominany jest Error 88500014, całkowicie sabotujący próby włączenia gry. Z drugiej strony pojawiają się też bardzo pozytywne recenzje, których autorzy nie mają podobnych kłopotów. Nie można więc powiedzieć, że to PC-towa katastrofa na miarę niesławnego Batman: Arkham Knight… ale czy w jakikolwiek sposób usprawiedliwia to Ubisoft?

Co ciekawe, takich problemów nie mają dziennikarze, którym PC-owa wersja Far Cry Primal względnie przypadła do gustu. Portal PC Gamer twierdzi, że poczyniono wyraźny postęp w stosunku do czwartej części, zaś PC Invasion nazywa konwersję naprawdę dobrą. Ten ostatni serwis zauważa jednak pewien problem w przypadku komputerowej wersji gry: w kwestii sterowania widać bowiem, że była ona tworzona przede wszystkim na konsole. Korzystanie z takich wynalazków jak klawisze kontekstowe czy koło broni na PC jest według niego mało intuicyjne i niejednokrotnie doprowadza do frustracji.

Gdy ułamek sekundy dzieli nas od upolowania zwierzyny lub zostania pożartym, płynne 60 klatek MA znaczenie. - Far Cry Primal debiutuje na PC; komputerowy port boryka się z poważnymi problemami - wiadomość - 2016-03-01
Gdy ułamek sekundy dzieli nas od upolowania zwierzyny lub zostania pożartym, płynne 60 klatek MA znaczenie.

Przypomnijmy, że posiadacze PlayStation 4 oraz Xboksa One mogą przemierzać prehistoryczną krainę Oros już od tygodnia. Oceny konsolowej wersji Far Cry Primal były w dużej mierze pozytywne, choć większość dziennikarzy zauważała, że sporo rozwiązań jest po prostu kalką z poprzednich części serii. W naszej recenzji Ghost wystawił grze notę 7/10, chwaląc przede wszystkim oryginalne miejsce i czas akcji oraz dobrze zbudowany świat, krytykując natomiast skostniałą mechanikę.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Far Cry Primal
  2. Recenzja gry Far Cry Primal – oryginalny czas i miejsce akcji, wyświechtane rozwiązania
Far Cry Primal

Far Cry Primal

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 23 lutego 2016

Informacje o Grze
7.1

GRYOnline

7.4

Gracze

8.6

Steam

7.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
5
6
12
13
19
20
23
26
27
28

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2016-03-08
19:01

Imrahil8888 Generał

Wyższa rozdzielczość, płynność i więcej detali. Ale, jakby nie było, moc konsol za taką cene? Naprawde, jak ktoś nie chce wydać dużo, to konsola jest jak najbardziej na plus.

Komentarz: Imrahil8888
2016-03-07
21:43

Ejim Pretorianin

Może i lepsze ale jeśli ktoś grał w far cry3/4 to moim zdaniem nie ma czego tu szukać. Od wspinania po dźwięki orłaanimacje leczenia,umiejętności aż po mapę ....kopiuj i wklej.
Ale jeśli ktoś nie grał w poprzednie to może mu się spodobać.

Komentarz: Ejim
2016-03-07
21:36

Ejim Pretorianin

Wystarczy że napiszę: 30 fpsów to nawet więcej niż trzeba bo tak naprawdę każdy konsolowiec kocha cinematic experience......więc po co komu 60 fpsów >?(myśli konsolowiec)......oko konsolowca widzi 24 klatki a więcej klatek jest zbędne bo i tak ich nie widzimy.
Aleks dostaje minusy bo napisze(sama prawda) że zasięg rysowania na pc i level of detail zjada w całości konsole,tak samo z cieniami i ostrością tekstur.Nie godzą się z tym i odrazu minusy i wyzwiska.

Komentarz: Ejim
2016-03-07
14:08

Imrahil8888 Generał

Tryb ekspert robi swoje ;)

Komentarz: Imrahil8888
2016-03-07
14:06

Imrahil8888 Generał

brak instynktu anty-robienia-Cię-w-dupe śmiechłem ;)
Alduin tylko ty masz prawo decydować w co wolno, a w co nie grać? Jak ktoś chce, to niech i 8 preorderów kupi. Co ci do tego?

Komentarz: Imrahil8888

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl