Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 października 2007, 10:25

autor: Elrond

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.5

W dzisiejszej części cyklu przybliżającego grę Enemy Territory: Quake Wars, opiszemy krótko tzw. deployables czyli urządzenia (obiekty) wspomagające armie GDF i Stroggów w walce. Każda ze stron konfliktu dysponuje siedmioma takimi urządzenia, które w zasadzie są swoimi odpowiednikami aczkolwiek różnią się w szczegółach.

W dzisiejszej, ostatniej już części cyklu przybliżającego grę Enemy Territory: Quake Wars, opiszemy krótko tzw. deployables czyli urządzenia (obiekty) wspomagające armie GDF i Stroggów w walce. Każda ze stron konfliktu dysponuje siedmioma takimi urządzenia, które w zasadzie są swoimi odpowiednikami aczkolwiek różnią się w szczegółach.

Zacznijmy od krótkiej charakterystyki tych obiektów. Po pierwsze w danym momencie gracz może posiadać na swoim koncie jedno rozmieszczone urządzenie (jeśli ma już jakieś na swoim koncie pojawia się pytanie czy ma ono ulec zniszczeniu), dodatkowo mogą być one rozlokowane tylko w terenie aktualnie należącym do danej armii (jeśli przeciwnik zajmie teren, urządzenie ulega samodestrukcji). Kolejną rzeczą jest możliwość unieszkodliwienia danego obiektu przed zniszczeniem go (przykładowo wszystkie działka anty- przestają pełnić swoje funkcje w momencie otrzymania 33% uszkodzeń). Uszkodzone urządzenie może zostać naprawione przez odpowiednio Engineera/Constructora. Następna sprawa to możliwość czasowego „wyłączenia” obiektu – granaty EMP/Scramble unieszkodliwiają je na 30 sekund, hacking natomiast zamienia ja na 60 sekund w bezużyteczny „złom”.

Obiekty wspomagające sił GDF:

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.5 - ilustracja #1

Anti-Personnel Turret – działko przeciwpiechotne automatycznie wykrywające i atakujące żołnierzy wroga. Niestety, urządzenie to pozostaje „nieczułe” na pojazdy. Jego pole rażenia to obszar o promieniu 170 stopni, jednak zaatakowane zwraca się w stronę wroga. Jego rozmieszczaniem zajmuje się Engineer.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.5 - ilustracja #2

Anti-Vehicle Turret – działko automatycznie atakujące pojazdy wroga (zarówno naziemne jak i latające), wykorzystujące do tego celu naprowadzające się rakiety. Niestety, nie sprawdza się w walce z piechotą. Podobnie jak działko przeciwpiechotne operuje w obszarze o promieniu 170 stopni. Zaatakowane zwraca się w stronę agresora. Jego rozmieszczaniem zajmuje się Engineer.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.5 - ilustracja #3

Artillery Interceptor Turret – działko automatycznie reagujące na bombardowanie przeprowadzone przez Stroggów i niszczące nadlatujące rakiety i pociski (Rail Howitzer, Plasma Mortar oraz Dark Matter Cannon). Nie chroni jednak przed nalotami (przywołane dzięki Violator beacon). Jego rozmieszczaniem zajmuje się Engineer.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.5 - ilustracja #4

Artillery Gun – samoładująca się haubica, rozmieszczana i nakierowywana przez Field Opsa (za jej transport odpowiedzialny jest samolot Jotun). Po wystrzeleniu salwy pocisków działo potrzebuje 30 sekund na przeładowanie.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.5 - ilustracja #5

Rocket Artillery – samoładująca się bateria artylerii rakietowej, również rozmieszczana i nakierowywana przez Field Opsa. Bardzo skuteczna przeciwko ciężko opancerzonym celom – zarówno lądowym jak i powietrznym. Należy zwracać szczególną uwagę na miejsce jej rozmieszczenia, gdyż niska trajektoria lotu wystrzelonych z niej rakiet często przecina się z budynkami bądź też okolicznym terenem. Czas przeładowania – 35 sekund.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.5 - ilustracja #6

Hammer Launcher – broń stanowiąca najcięższe wsparcie w szeregach GDF. Za jej rozlokowanie odpowiedzialny jest Field Ops. Głowica pocisku wystrzelonego przez Hammera eksplodując nad danym obszarem tworzy termobaryczną falę uderzeniową powodującą poważne obrażenia u żołnierzy wroga, jak również uszkodzenia jego pojazdów lub obiektów wsparcia. Po wystrzeleniu pocisku należy odczekać 40 sekund na przeładowanie.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.5 - ilustracja #7

Radar – rozmieszczany przez Covert Opsa, posiadający średni zasięg umożliwia dowódcom GDF śledzenie na mapie wszystkich jednostek Stroggów (oczywiście w zasięgu działania). Urządzenie to jest absolutnie niezbędne, zarówno w przypadku ataku jak i obrony. Radary wroga powinny być głównym celem dla jednostek powietrznych GDF.

Obiekty wspomagające siły Strogg:

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.5 - ilustracja #8

Anti-Personnel Turret – 12 działek automatycznie wykrywających i atakujących żołnierzy GDF. Niestety, urządzenie to tak jak jego odpowiednik w szeregach GDF, pozostaje „nieczułe” na pojazdy. Jego pole rażenia to obszar o promieniu 170 stopni, jednak zaatakowane zwraca się w stronę wroga. Jego rozmieszczaniem zajmuje się Constructor.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.5 - ilustracja #9

Anti-Vehicle Turret – działko automatycznie atakujące pojazdy wroga (zarówno naziemne jak i latające) salwą rakiet Strocket. Niestety, nie sprawdza się w walce z piechotą. . Podobnie jak działko przeciwpiechotne operuje w obszarze o promieniu 170 stopni. Zaatakowane zwraca się w stronę agresora. Jego rozmieszczaniem zajmuje się Constructor.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.5 - ilustracja #10

Shield Generator – generator pola siłowego, którego zadaniem jest przede wszystkim ochrona Stroggów przed wsparciem ogniowym sił GDF (Artillery Gun, Rocket Artillery oraz Hammer Launcher). Nie chroni jednak przed nalotami. Jego rozmieszczaniem zajmuje się Constructor.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.5 - ilustracja #11

Rail Howitzer – podobnie jak haubica sił GDF tak i to działo wystrzeliwuje salwę dziesięciu niszczących pocisków. Rozmieszczane i nakierowywane przez Oppressora. Działo potrzebuje 30 sekund na przeładowanie.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.5 - ilustracja #12

Plasma Mortar – potężny moździerz strzelający ładunkami plazmowymi, rozmieszczany i nakierowywany przez Oppressora. Salwa sześciu pocisków jest niezwykle skuteczna, głównie przeciwko opancerzonym celom (zarówno naziemnym jak i powietrznym). Moździerz potrzebuje 30 sekund na przeładowanie.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.5 - ilustracja #13

Dark Matter Cannon (Strategic Strike Gun) – najpotężniejsze urządzenie wsparcia „na służbie” Stroggów. Rozmieszczane i kierowane przez Oppressora, wystrzeliwuje potężny ładunek energetyczny, siejący ogromne zniszczenie na polu walki. Czas przeładowania to 55 sekund.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.5 - ilustracja #14

PSI-Radar – jedyne urządzenie rozmieszczane przez Infiltratora, stanowi odpowiednik radaru wojsk GDF. Jego funkcja jest identyczna – wykrywanie w swoim zasięgu wszystkich jednostek wroga.

Tą częścią kończymy krótki rzut oka na produkcję zatytułowaną Enemy Territory: Quake Wars. Szczegółowe informacje i praktyczne ich zastosowanie pojawią się natomiast w poradniku do gry, który już niedługo zagości na stronach naszego portalu.

Linki do poprzednich części:

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.1

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.2

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.4

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Enemy Territory: Quake Wars

Enemy Territory: Quake Wars