Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3

Ogólny zarys konfliktu przedstawionego w grze Enemy Territory: Quake Wars oraz krótką charakterystykę klas Stroggów mamy już za sobą. Czas na bardziej ludzki, dosłownie i w przenośni, aspekt walk. W dzisiejszej części skupimy się bowiem na klasach żołnierzy w szeregach Globar Defence Force.

Maciej Myrcha

Ogólny zarys konfliktu przedstawionego w grze Enemy Territory: Quake Wars oraz krótką charakterystykę klas Stroggów mamy już za sobą. Czas na bardziej ludzki, dosłownie i w przenośni, aspekt walk. W dzisiejszej części skupimy się bowiem na klasach żołnierzy w szeregach Globar Defence Force.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #1

GDF to militarne, międzynarodowe siły szybkiego reagowania, utworzone na początku 21 wieku. Ich celem była m.in. walka z terroryzmem oraz innymi zagrożeniami. Po inwazji Stroggów okazało się, iż GDF jest jedyną armią (z odpowiednim wyposażeniem, strukturami dowódczymi oraz w miarę mobilną) zdolną stawić czoła najeźdźcom. Bez zbytniej skromności można powiedzieć, iż GDF skupia w swoich szeregach najlepszych z najlepszych, no i jest pierwszą a jednocześnie ostatnią linią obrony przed Stroggami.

W szeregach sił GDF również wyróżniamy 5 klas żołnierzy:

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #2

Soldier – podobnie jak Aggressor u Stroggów, jest podstawową jednostką uderzeniową piechoty GDF. Jego atutem jest możliwość korzystania z ciężkich broni takich jak General Purpose Machine Gun (GPMG) czy LAW Rocket Launcher. W pojedynkach jeden na jeden doskonale sprawdza się karabin szturmowy podczas gdy wspomniana wyrzutnia rakiet jest niezastąpiona przy niszczeniu pojazdów wroga. W swoim arsenale Soldier posiada również silne ładunki wybuchowe (używane do wysadzania budynków) oraz granaty.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #3
General Purpose Machine Gun
Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #4
Rocket Launcher
Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #5

Covert Ops – odpowiednik Infiltratora – żółnierz, który preferuje walkę w ukryciu. Jego specjalność to infiltracja wrogich terenów, „zabawa” w snajpera, sabotaż elektroniczny oraz zwiad/rozpoznanie. Na wyposażeniu Covert Opsów znajdują się PDA, dzięki którym może zhakować i unieszkodliwić obiekty nieprzyjaciela. Dodatkowym atutem jest możliwość zostawiania na polu walki kamer szpiegujących nieprzyjaciela (mogą być zdetonowane w momencie odkrycia). Covert Ops chętnie korzysta z karabinu snajperskiego oraz granatów dymnych.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #6
Sniper Rifle
Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #7

Engineer – jest dla szeregów GDF tym, kim Constructor u Stroggów. Do jego zadań należy budowa oraz naprawa wszelkiego rodzaju obiektów (m.in. mostów) oraz pojazdów. Potrafi również ustawiać i obsługiwać działa przeciwpiechotne i przeciwpancerne. Nie bez znaczenia jest także umiejętność rozmieszczania min. Walka w starciach bezpośrednich nie jest obca Engineerowi, który w takich przypadkach skorzystać może m.in. z Shotguna

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #8
Shotgun
Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #9

Field Ops – odpowiednik Oppressora – wsparcie „ogniowe” oddziałów GDF. Do jego zadań należy rozlokowywanie na polu walki ciężkiego sprzętu – artyleria, wyrzutnie rakiet oraz wyrzutnie pocisków typu Hammer. Mogą także wezwać nalot na dany cel oraz wesprzeć kompanów dodatkową amunicją. Często ochraniają również rannych towarzyszy, którymi zajmują się medycy. Jego broń to Assault Rifle.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #10
Assault Rifle
Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #11

Medic – jak sama nazwa wskazuje, do jego głównych zadań należy pomoc rannym towarzyszom (dobrze jest więc posiadać przynajmniej jednego w drużynie). W tym celu wykorzystuje będące na jego wyposażeniu apteczki oraz defibrylatory, praktycznie od razu „stawiające” delikwenta na nogi. Medic może również wezwać zrzut stacji zaopatrzeniowej. W walce korzysta z karabinu szturmowego.

Tak w dużym skrócie prezentują się jednostki GDF. W kolejnej części cyklu rzucimy okiem na pojazdy oraz obiekty dostępne dla obu stron.

Linki do poprzednich części:

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.1

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.2

Enemy Territory: Quake Wars

Enemy Territory: Quake Wars

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 28 września 2007

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.1

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2007-10-10
19:36

zanonimizowany372436 Centurion

Przy okazji pierwszego ''Pod Lupą'' napisałem:

(...) zastanawiam się jaki jest sens pisanie ''Pod Lupą'', skoro wszystkie zawarte tu informacje i tak najpewniej pojawią sie w poradniku...

Po trzeciej części nadal nie widzę jakiegokolwiek sensu pisania tego co i tak zostanie opisane w poradniku ( i to w znacznie bardziej dokładny sposób) Ja rozumiem gdyby tu została dokładnie opisana historia serii, co by ją przybliżyć tym, którzy byli głęboko w d*pie u bociana gdy ta świeciła tryumfy. Sensu pisania, ze medic to medyk i moze leczyć, a karabin wypluwa takie małe coś zwane pociskami, które w zetknięciu z głową robią niemałe kuku nadal nie widzę.

Komentarz: zanonimizowany372436
2007-10-10
19:58

ElNinho Generał

Kubel - rozumiem, że gdybyś nie miał kompletnego pojęcia o czym jest ta gra i tak kupiłbyś poradnik do niej? z czego wynika, że pobierasz każdy poradnik jaki pojawi się na naszym serwisie nie czytając nic więcej o danej grze? pogratulować

Komentarz: ElNinho
2007-10-10
22:00

Konrad312 Konsul

Fajnie, ale chyba poczekam i kupie Gearsy na PC. ;]

Komentarz: Konrad312
2007-10-10
22:13

zanonimizowany372436 Centurion

ElNinho--->>>

Kto musi kupować, ten musi....;] Co poniektórzy (w tym ja) mają nieograniczony dostęp do zasobów serwisu.

''rozumiem, że gdybyś nie miał kompletnego pojęcia o czym jest ta gra i tak kupiłbyś poradnik do niej?''

Przeczytałem newsy, zapowiedzi i recenzje zarówno na GOL'u jak i innych serwisach/czasopismach branżowych, o materiałach multimedialnych nie wspominając. Również przetestowałem osobiście ten produkt grając w wersje DEMO. Jak, wiec widzisz mam na czym opierać swój pogląd na temat tej gry bez poradnika. O poradniku wspomniałem ponieważ uważam, ze nie ma sensu zamieszczać materiału który i tak będzie zawarty w poradniku (który nie będzie traktował tematu tak pobieżnie)

''cykl ma przybliżyć grę głównie tym, którzy jej nie znają''

Od tego jest encyklopedia, jak również zapowiedź i recenzja oraz screeny i materiały wideo

PS>>
Spójrz na pozostałe posty bo z tego co widzę moja opinia nie jest odosobniona...;>

Komentarz: zanonimizowany372436
2007-10-11
09:11

ElNinho Generał

Kubel - zauważ tylko, że nie wszyscy mają dostęp do zapowiedzi, recenzji i materiałów

więc ogólne przedstawienie gry, czego zadaniem jest właśnie tego cyklu, dla takich osób może być użyteczne

argument, iż te materiały można znaleźć na innych serwisach jest dość niepoważny - nie wyobrażam sobie sytuacji, że ktoś z GOLa mówi do czytelnika - sorry ale info odnośnie tej gry jest na takim a takim serwisie, tam sobie poszukaj

a dla Ciebie będzie poradnik :)

Komentarz: ElNinho

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl