Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 października 2007, 16:39

autor: Maciej Myrcha

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3

Ogólny zarys konfliktu przedstawionego w grze Enemy Territory: Quake Wars oraz krótką charakterystykę klas Stroggów mamy już za sobą. Czas na bardziej ludzki, dosłownie i w przenośni, aspekt walk. W dzisiejszej części skupimy się bowiem na klasach żołnierzy w szeregach Globar Defence Force.

Ogólny zarys konfliktu przedstawionego w grze Enemy Territory: Quake Wars oraz krótką charakterystykę klas Stroggów mamy już za sobą. Czas na bardziej ludzki, dosłownie i w przenośni, aspekt walk. W dzisiejszej części skupimy się bowiem na klasach żołnierzy w szeregach Globar Defence Force.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #1

GDF to militarne, międzynarodowe siły szybkiego reagowania, utworzone na początku 21 wieku. Ich celem była m.in. walka z terroryzmem oraz innymi zagrożeniami. Po inwazji Stroggów okazało się, iż GDF jest jedyną armią (z odpowiednim wyposażeniem, strukturami dowódczymi oraz w miarę mobilną) zdolną stawić czoła najeźdźcom. Bez zbytniej skromności można powiedzieć, iż GDF skupia w swoich szeregach najlepszych z najlepszych, no i jest pierwszą a jednocześnie ostatnią linią obrony przed Stroggami.

W szeregach sił GDF również wyróżniamy 5 klas żołnierzy:

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #2

Soldier – podobnie jak Aggressor u Stroggów, jest podstawową jednostką uderzeniową piechoty GDF. Jego atutem jest możliwość korzystania z ciężkich broni takich jak General Purpose Machine Gun (GPMG) czy LAW Rocket Launcher. W pojedynkach jeden na jeden doskonale sprawdza się karabin szturmowy podczas gdy wspomniana wyrzutnia rakiet jest niezastąpiona przy niszczeniu pojazdów wroga. W swoim arsenale Soldier posiada również silne ładunki wybuchowe (używane do wysadzania budynków) oraz granaty.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #3
General Purpose Machine Gun
Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #4
Rocket Launcher
Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #5

Covert Ops – odpowiednik Infiltratora – żółnierz, który preferuje walkę w ukryciu. Jego specjalność to infiltracja wrogich terenów, „zabawa” w snajpera, sabotaż elektroniczny oraz zwiad/rozpoznanie. Na wyposażeniu Covert Opsów znajdują się PDA, dzięki którym może zhakować i unieszkodliwić obiekty nieprzyjaciela. Dodatkowym atutem jest możliwość zostawiania na polu walki kamer szpiegujących nieprzyjaciela (mogą być zdetonowane w momencie odkrycia). Covert Ops chętnie korzysta z karabinu snajperskiego oraz granatów dymnych.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #6
Sniper Rifle
Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #7

Engineer – jest dla szeregów GDF tym, kim Constructor u Stroggów. Do jego zadań należy budowa oraz naprawa wszelkiego rodzaju obiektów (m.in. mostów) oraz pojazdów. Potrafi również ustawiać i obsługiwać działa przeciwpiechotne i przeciwpancerne. Nie bez znaczenia jest także umiejętność rozmieszczania min. Walka w starciach bezpośrednich nie jest obca Engineerowi, który w takich przypadkach skorzystać może m.in. z Shotguna

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #8
Shotgun
Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #9

Field Ops – odpowiednik Oppressora – wsparcie „ogniowe” oddziałów GDF. Do jego zadań należy rozlokowywanie na polu walki ciężkiego sprzętu – artyleria, wyrzutnie rakiet oraz wyrzutnie pocisków typu Hammer. Mogą także wezwać nalot na dany cel oraz wesprzeć kompanów dodatkową amunicją. Często ochraniają również rannych towarzyszy, którymi zajmują się medycy. Jego broń to Assault Rifle.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #10
Assault Rifle
Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.3 - ilustracja #11

Medic – jak sama nazwa wskazuje, do jego głównych zadań należy pomoc rannym towarzyszom (dobrze jest więc posiadać przynajmniej jednego w drużynie). W tym celu wykorzystuje będące na jego wyposażeniu apteczki oraz defibrylatory, praktycznie od razu „stawiające” delikwenta na nogi. Medic może również wezwać zrzut stacji zaopatrzeniowej. W walce korzysta z karabinu szturmowego.

Tak w dużym skrócie prezentują się jednostki GDF. W kolejnej części cyklu rzucimy okiem na pojazdy oraz obiekty dostępne dla obu stron.

Linki do poprzednich części:

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.1

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.2