Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 października 2007, 09:52

autor: Maciej "Elrond" Myrcha

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.2

Po krótkim wprowadzeniu do historii konfliktu pomiędzy rasą Stroggów a mieszkańców Ziemi, która to historia posłużyła za kanwę gry Enemy Territory: Quake Wars, przyszedł czas na przybliżenie obu stron biorących udział w walkach.

Po krótkim wprowadzeniu do historii konfliktu pomiędzy rasą Stroggów a mieszkańców Ziemi, która to historia posłużyła za kanwę gry Enemy Territory: Quake Wars, przyszedł czas na przybliżenie obu stron biorących udział w walkach. Na pierwszy ogień idą Obcy, jako że to właśnie oni rozpoczęli inwazję na naszą planetę. Przyjrzyjmy się więc bliżej tej rasie oraz klasom jej wojowników.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.2 - ilustracja #1

Jak już wspomniano w poprzedniej części, Obcy, którzy przybyli z planety Stroggos, poszukują we wszechświecie potrzebnych im do życia surowców. Stroggowie stanowią połączenie maszyn i istot żywych, stąd ich zainteresowanie mieszkańcami Ziemi jako „częściami zamiennymi”. Całkowity brak wolnej woli oraz jakichkolwiek norm moralnych doprawiony technologicznie zaawansowanymi modyfikacjami części mechanicznych, zaowocowały cybernetycznymi żołnierzami idealnymi (no może nie do końca – siły GDF całkiem nieźle radzą sobie w starciach ze Stroggami). Wojowników armii Stroggów podzielić można na 5 klas:

Aggressor – podstawowa jednostka uderzeniowa piechoty Obcych. Jego główną zaletą jest możliwość korzystania z broni ciężkiej takiej jak szybkostrzelny Hyperblaster czy Obliterator Bosonic Orb. Jednostki te są kluczowe przy zajmowaniu obiektów lub pojazdów wroga bądź też podkładaniu ładunków wybuchowych. Nie można nie doceniać faktu, iż Aggressor wyposażony jest w spore ilości granatów oraz plazmowych materiałów wybuchowych.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.2 - ilustracja #2
Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.2 - ilustracja #3
Hyperblaster
Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.2 - ilustracja #4
Obliterator Bosonic Orb

Technician – śmiało można powiedzieć, iż bez tych osobników, inwazja Stroggów zostałaby stłumiona w mgnieniu oka. Technician służy swoim pobratymcom zarówno jako medyk jak i zaopatrzeniowiec, jednym „wstrzyknięciem” życiodajnego stroyentu uzupełnia ich siły witalne jak i zapasy amunicji. Może on również ustawiać tarcze siłowe chroniące kompanów przed ostrzałem nieprzyjaciela, jak również tworzyć punkty spawnu z poległych żołnierzy wroga – umożliwia to Stroggom natychmiastowe pojawienie się na polu walki. Podstawowa broń Techniciana to standardowa wersja Laceratora.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.2 - ilustracja #5
Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.2 - ilustracja #6
Lacerator

Oppressor – wsparcie „ogniowe” Stroggów. Do jego zadań należy wzywanie i kierowanie ostrzałem artyleryjskim takich jednostek jak Plasma Mortar, Rail Howitzer czy Orbital Laser. W razie potrzeby może również ustawić tarczę chroniącą swoich pobratymców przed ostrzałem. Osobistą broń Oppressora stanowi szybkostrzelna wersja Laceratora.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.2 - ilustracja #7

Infiltrator – jeśli w Waszej naturze nie leży bezpośrednia walka z przeciwnikiem i zamiast tego preferujecie skradanie się na tyłach wroga i sabotaż, ta klasa spełni Wasze oczekiwania. Infiltrator dzięki bioelektrycznej bombie może posiąść ciało żołnierza GDF i tak „przebrany” infiltrować bazę wroga. Dodatkowo na jego wyposażeniu znajduje się zdalnie sterowany robot wykorzystywany do szpiegowania nieprzyjaciół. Infiltrator może korzystać ze snajperskiego karabinu Railgun bądź też Laceratora o ulepszonej celności.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.2 - ilustracja #8
Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.2 - ilustracja #9
Railgun

Constructor – jednostka ta stanowi głównie wsparcie dla oddziałów ofensywnych, jednak w pewnych momentach może pokazać „pazur”. Jest ekspertem w sprawach inżynieryjnych, zajmując się konstruowaniem oraz naprawianiem dynamicznych celów. Oprócz tego potrafi ustawić i obsłużyć działa przeciwpiechotne i przeciwpancerne. Constructor w swoim ekwipunku skorzystać może z Nailguna lub zmodyfikowanej wersji Laceratora z dołączoną wyrzutnią granatów. W jego wyposażeniu znajduje się także spora ilość min oraz zdalnie sterowany robot, który automatycznie naprawia uszkodzone pojazdy Stroggów.

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.2 - ilustracja #10
Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.2 - ilustracja #11
Nailgun

Tak w dużym skrócie prezentują się poszczególne klasy Stroggów. W kolejnej części cyklu przedstawimy wojska Globar Defence Force.

Linki do poprzednich części:

Enemy Territory: Quake Wars pod lupą cz.1