Z założenia przenośne urządzenie elektroniczno-rozrywkowe o nazwie N-Gage skierowane jest do nieco innej grupy klientów, niż produkty z rodziny Nintendo GameBoy. Jednak rzeczone systemy mimo wszystko konkurują ze sobą w walce o względy kupujących. Zatem dość istotnym argumentem, przemawiającym za pierwszą spośród wymienionych wyżej konsol, wydaje się być sprawnie funkcjonujący emulator klasycznego „Grającego Chłopca” (rynkowy debiut w 1989 roku) i jego odmiany z kolorowym ekranem (1998).
Radosław Grabowski
Z założenia przenośne urządzenie elektroniczno-rozrywkowe o nazwie N-Gage skierowane jest do nieco innej grupy klientów, niż produkty z rodziny Nintendo GameBoy. Jednak rzeczone systemy mimo wszystko konkurują ze sobą w walce o względy kupujących. Zatem dość istotnym argumentem, przemawiającym za pierwszą spośród wymienionych wyżej konsol, wydaje się być sprawnie funkcjonujący emulator klasycznego „Grającego Chłopca” (rynkowy debiut w 1989 roku) i jego odmiany z kolorowym ekranem (1998).
Wspomniany program nosi tytuł GoBoy (aktualny numer wersji, to 1.4) i został stworzony w oparciu o kod źródłowy gnuboy dzięki staraniom studia WildPalm. Developerzy uczynili swoje dzieło kompatybilnym także z innymi mobilnymi aparatami, skonstruowanymi w technologii Series 60 (telefony komórkowe Nokia 3650, 3660, 6600, 7650 i Siemens SX1).
Standardowy wariant aplikacji dostępny jest całkowicie za darmo, natomiast otrzymanie edycji rozszerzonej (efekty dźwiękowe w pełnym zakresie itd.) wymaga jednorazowej opłaty w wysokości 10 USD. Wśród obsługiwanych gier figurują m.in. następujące pozycje (w nawiasach podano oryginalne daty premier):