Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 stycznia 2015, 09:55

autor: Góral

Elite: Dangerous sprzedało się w nakładzie ponad 300 tys. egzemplarzy

Studio Frontier Developments ujawniło, że kosmiczny symulator Elite: Dangerous sprzedał się do tej pory w nakładzie przekraczającym 300 tys. egzemplarzy. Wynik ten przełożył się na 14,1 mln funtów przychodu.

Studio Frontier Developments opublikowało raport finansowy, z którego dowiedzieliśmy się, że kosmiczny symulator Elite: Dangerous sprzedał się do 6 stycznia 2015 roku w nakładzie ponad 300 tys. egzemplarzy. Liczba ta zawiera zarówno kopie, które otrzymały osoby „kupujące” grę podczas zbiórki na Kickstarterze (ponad 25 tys. wspierających) i później na oficjalnej stronie, jak i sprzedaż po premierze, która odbyła się 16 grudnia 2014 roku. Popularność space-sima przełożyła się na 14,1 mln funtów przychodu. Jednocześnie studio Frontier Developments opublikowało tabelkę z przewidywaniami dotyczącymi sprzedaży Elite: Dangerous. Twórcy brali pod uwagę, ze w najgorszym razie, do końca maja 2015 roku tytuł zejdzie w ilości 250 tys. egzemplarzy. Jak jednak widać, wynik ten udało się uzyskać znacznie wcześniej.

Elite: Dangerous ukazało się w połowie grudnia 2014 roku. - Elite: Dangerous sprzedało się w nakładzie ponad 300 tys. egzemplarzy - wiadomość - 2015-01-11
Elite: Dangerous ukazało się w połowie grudnia 2014 roku.
Elite: Dangerous w skrócie:
  • Gatunek: space-sim
  • Deweloper: Frontier Developments
  • Platformy sprzętowe: komputery PC
  • Data premiery: 16 grudnia 2014 roku

Warto także zauważyć, że poniższa tabelka dotyczy pierwotnego planu dewelopera, który zakładał, że gra będzie sprzedawana w cenie 10 funtów. Koniec końców tytuł dostępny jest za niemal 40 funtów, co w połączeniu ze sporą popularnością przełożyło się na wspomniane 14,1 mln funtów przychodu, czyli znacznie więcej, niż zakładano w najlepszym przypadku (7,5 mln funtów do końca maja 2015 roku).

Wszystko to oznacza, że Elite: Dangerous po prostu okazało się sukcesem finansowym, a w przyszłości ma być jeszcze lepiej, m.in. przez nowe edycje produkcji. Na pierwszy ogień pójdą komputery Mac, których posiadacze mają otrzymać dedykowaną wersję w przeciągu trzech miesięcy. Deweloper ma w planach także konsolowe wydanie.

Pierwotne założenia dotyczące sprzedaży Elite: Dangerous.
Pierwotne założenia dotyczące sprzedaży Elite: Dangerous.

Elite: Dangerous to kosmiczny symulator stworzony przez studio Frontier Developments, dowodzone przez Davida Brabena. Projekt został sfinansowany w serwisie Kickstarter. Twórcy potrzebowali 1,25 mln funtów na rozpoczęcie produkcji, a finalnie udało im się pozyskać ponad 1,5 mln funtów. W późniejszym czasie gra sprzedawana była na oficjalnej stronie, gdzie kupno odpowiednich edycji, zapewniało dostęp do wczesnych wersji projektu.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.