Za kilka godzin zadebiutuje wczesna wersja Everspace 2, czyli zachwycającej oprawą graficzną kosmicznej strzelanki zespołu Rockfish Games.
Nadszedł wreszcie dzień, na który od dawna czekali miłośnicy kosmicznych strzelanek. Dzisiaj po południu we wczesnym dostępie zadebiutuje gra Everspace 2, czyli kontynuacja popularnej produkcji z 2017 roku autorstwa studia Rockfish Games.
Produkcja na razie dostępna będzie tylko na PC. Kupimy ją w serwisach Steam oraz GOG.com. W planach jest również wydanie konsolowe, ale ono pojawi się w późniejszym terminie, najpewniej wraz z premierą pełnej wersji na pecetach.
We wczesnym dostępie Everspace 2 ma spędzić 12-18 miesięcy, więc premiera wydania 1.0 powinna odbyć się w przyszłym roku.
Wczesna wersja gry ma zaoferować ok. 25 godzin zabawy, w tym 12 godzin z głównej kampanii fabularnej. Autorzy zamierzają w ciągu następnych kilkunastu miesięcy rozbudować produkcję o kolejne układy gwiezdne, wrogów i aktywności, wprowadzić dodatkowe statki, przedmioty i postacie, jak również mocno rozszerzyć listę opcjonalnych zadań pobocznych.
W momencie premiery we wczesnym dostępie gra zaoferuje wyłącznie angielską wersję językową. W planach jest jednak opracowanie także polskiej lokalizacji. Przed podjęciem decyzji o zakupie warto zaznajomić się wymaganiami sprzętowymi gry.
Warto dodać, że początkowo Everspace 2 miało zadebiutować we wczesnym dostępie w 2020 roku. Prace zostały jednak opóźnione przez pandemię koronawirusa. Autorzy mogli wydać swoją produkcję w grudniu, ale zdecydowali się ją przełożyć na styczeń 2021 roku, po to, aby nie konkurować z grami Cyberpunk 2077 oraz Outriders. Ta druga gra ostatecznie sama zaliczyła wielomiesięczny poślizg, ale uniknięcie starcia z CP2077 i tak pewnie wyjdzie Everspace 2 na dobre.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
13

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.