Za sukces Dying Light 2 odpowiada „sekretna formuła” Techlandu. Firma nie pójdzie w pełne gry-usługi i rozważa crossplay

Tymon Smektała z firmy Techland zapewnił, że polska firma nie pójdzie w pełne gry-usługi. Zamiast tego deweloper postawi na dotychczasową strategię wypracowaną przy okazji Dying Light oraz „sekretną formułę”.

Jakub Błażewicz

Za sukces Dying Light 2 odpowiada „sekretna formuła” Techlandu. Firma nie pójdzie w pełne gry-usługi i rozważa crossplay, źródło grafiki: Techland..
Za sukces Dying Light 2 odpowiada „sekretna formuła” Techlandu. Firma nie pójdzie w pełne gry-usługi i rozważa crossplay Źródło: Techland..

Nowości w drugim Dying Light pomogły polskiej grze odzyskać zaufanie graczy, sądząc choćby po wzroście zainteresowania tytułem na Steamie (via SteamDB). Najwyraźniej strategia długotrwałego rozwoju gry przyniosła skutek, podobnie jak „sekretna formuła”, której Techland zamierza trzymać się w przyszłości jako przepisu na sukces.

Tymon Smektała (reżyser serii Dying Light) w wywiadzie dla serwisu MP1ST (pełna rozmowa będzie dostępna wkrótce) został zapytany o to, czy firma w przyszłości postawi na „pełnoprawną grę-usługę”. Rozwój Dying Light 2 przebiegał bowiem na podobnej zasadzie: po premierze gra otrzymała sporo zawartości, także darmowej. Ta miała zyskać akceptację społeczności, która rzekomo jest ważniejsza dla twórców od liczby graczy na Steamie.

Smektała odparł, że Techland monitoruje trudną sytuację w branży gier, ale zamiast typowej gry-usługi stawia na formułę wypracowaną przy okazji pierwszego Dying Light: grę premium rozwijaną przez długi czas po debiucie.

Przy oryginalnym Dying Light postawiliśmy na bardzo unikalną formułę – grę premium z dodatkowymi elementami gry-usługi – i jak dotąd przynosi nam ona sukcesy, więc nie zamierzamy jej zmieniać. Ale oczywiście uważnie monitorujemy aktualne trendy w branży, co jest niezbędne w kontekście tego, jak trudne staje się tworzenie gier z każdym kolejnym rokiem.

Smektała napomknął także o „sekretnej formule” Techlandu. Jest nią „bardzo otwarta” komunikacja ze społecznością, której twórcy zapewniają możliwość i „przestrzeń” do kontaktu z deweloperami.

Wspomniał również, że dodanie crossplayu do DL 2 pozostaje w sferze realnych planów i firma rozważa wprowadzenie takiej opcji.

  1. Recenzja gry Dying Light 2 – nowy polski hit!
  2. Dying Light 2 – poradnik do gry
Dying Light 2

Dying Light 2

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 4 lutego 2022

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

7.6

Gracze

7.9

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

11

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kolekcja Star Wars: Battlefront zaskakuje wagą. Gracze próbują zrozumieć, twórcy wydają pierwszą łatkę

Następny
Kolekcja Star Wars: Battlefront zaskakuje wagą. Gracze próbują zrozumieć, twórcy wydają pierwszą łatkę

Blizzard reaguje na psucie ekonomii Diablo Immortal. „Wyrażamy zdecydowany sprzeciw"

Poprzedni
Blizzard reaguje na psucie ekonomii Diablo Immortal. „Wyrażamy zdecydowany sprzeciw"

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl