Studio id Software zapewniło, że ograniczenie liczby klatek na sekundę czy brak wsparcia dla monitorów ultrapanoramicznych w grze Doom na PC było wyłącznie problemem zakończonych niedawno otwartych beta-testów.

Zakończone kilka dni temu otwarte beta-testy gry Doom nie okazały się takim sukcesem, na jaki liczyłoby zapewne studio id Software – wielu graczy i recenzentów otwarcie krytykowało produkcję, sugerując, że w obecnej formie tytuł ma niewiele wspólnego ze swoimi legendarnymi poprzednikami. Szczególnie mocno dostało się wersji na PC, gdzie ograniczono liczbę klatek na sekundę i nie udostępniono wielu bardziej zaawansowanych opcji graficznych. Twórcy stwierdzili jednak, że były to decyzje podjęte wyłącznie na potrzeby beta-testów.
Za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej firmy Bethesda, która wyda nowego Dooma, deweloperzy zapewnili, że w ostatecznej wersji gracze PC-towi takich problemów już nie uświadczą. Zniknie więc automatyczne ograniczenie liczby klatek na sekundę (choć ponowne włączenie tej opcji będzie możliwe), pojawi się za to wsparcie dla monitorów ultra panoramicznych oraz rozgrywki na więcej niż jednym ekranie. Zwiększone zostanie maksymalne pole widzenia, a ponadto deweloperzy zaoferują szereg innych opcji graficznych – na podanej liście znajduje się m.in. aberracja chromatyczna, skalowanie rozdzielczości czy możliwość włączenia flar. Twórcy zapewniają, że granie na PC „jest w ich DNA” i rozumieją potrzeby graczy na tej platformie – oby tylko te obietnice miały pokrycie w rzeczywistości.

Trudno jednak łudzić się, by większe opcje konfiguracji czy kilka dodatkowych ustawień uratowały nowego Dooma, którego główny problem wydaje się leżeć w rozgrywce. Gracze narzekają, że produkcja id Software nie ma w zanadrzu nic, co odróżniałoby ją od innych FPS-ów na rynku, a że premiera została wyznaczona na 13 maja – za niecałe trzy tygodnie – niełatwo sobie wyobrazić, by przed trafieniem gry na sklepowe półki deweloperzy mogli znacząco poprawić wrażenia z niej płynące.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
3

Autor: Jakub Mirowski
Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.